Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fladskærms-info! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kas-per
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige have slået fast én gang for alle...

Er det Plasma eller LCD'er der ikke må ligge ned?

Altså hvis man ser på det tekniske kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle kunne lægge et plasma ned, hvorimod man kunne forstille sig et LCD-TVs krystaller ville flyde ud af position, hvorfor TVet ville give et ukorrekt farvebillede...

Jeg vil gerne have en forklaring på hvorfor hvis nogle skulle have sådan én ...

Et tillægsspøgsmål, som jeg har tænkt lidt over, hvad vil der ske hvis du udsætter et CRT eller en SDTV-fladskærm for det digitale tv-format (HD-TV)...?

Til top Vis Kas-per's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kas-per
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Man plejer at sige at plasma ikke må ligge ned. Men nu du bringer det på bane bliver jeg lidt i tvivl om det nu er Plasma eller LCD, men er ret sikker. 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Kas-per skrev:

Er det Plasma eller LCD'er der ikke må ligge ned?

Et tillægsspøgsmål, som jeg har tænkt lidt over, hvad vil der ske hvis du udsætter et CRT eller en SDTV-fladskærm for det digitale tv-format (HD-TV)...?

Det er plasma der ikke må ligge ned under transport. Se denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26496&K W

Kas-per skrev:

Et tillægsspøgsmål, som jeg har tænkt lidt over, hvad vil der ske hvis du udsætter et CRT eller en SDTV-fladskærm for det digitale tv-format (HD-TV)...?

Der findes skam CRT-TV, der kan vise HDTV i fuld opløsning. Hvis du viser HDTV på en fladskærm eller projektor med lav opløsning, f.eks 854*480 punkter, bliver billedet naturligvis skaleret ned til denne opløsning. HDTV signalet bliver ikke udnyttet fuldt ud, men ser stadig fantastisk ud. På grund af den store båndbredde der er til rådighed ved HDTV, får man et knivskarpt billede der er helt fri for komprimerings-artifakter.

Jeg har selv iøvrigt selv HDTV fra Canal Digital, og det kan varmt anbefales



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Komprimerings-artifakter kan nu sagtens opstå på HDTV kanaler. Det er ikke alle HD kanaler i USA, der har lige god kvalitet, og mon ikke når Viasat
engang får snøvlet sig med på HD vognen at de igen komprimerer så hårdt, at kvaliteten bliver dårlig?
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes