Forfatter |
|
Slotski Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 10 November 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg ville lige videreføre en enkelt lille erfaring, som jeg selv har fået, ved at handle med tyskland.
Jeg fandt en Panny AE300 til en rigtig god pris - besparelse ca. 2.500 kr. Det gode på det tidspunkt var at prisen var incl. fragt til Danmark og betaling ved levering. Det lød jo super og jeg hoppede med begge ben ud i det - selvom jeg netop havde købt en billig Epson EMP30 i Computercity.
Desværre kunne tyskerne ikke leve op til sine egne betingelser, og bad derfor om betaling forud. Nu var jeg jo af den opfattelse at prisen stadig var god, så jeg sagde ok og brugte Nordeas netbank . Endnu engang desværre - nu kom der så lige bankernes gebyrer oveni, næsten 200 kr. til Nordea samt den tyske bank. Her 14 dage efter påstår tyskerne at pengene stadig ikke er på deres konto og en efterlysning af pengene koster yderligere 250 kr.
Jeg ærger mig gul og grøn over at jeg ikke bare købte den i DK, selvom den med ekstra gebyre står i 13.500, så ville jeg hellere købe den til 14.500 i DK.
Så til alle - Pas på og tænk over prisen endnu engang.
Mvh. Martin
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 10 November 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterlysning af overførelsen? Det lyder mærkeligt.
Du har en kvittering, den er gyldig og fra din bank. Den kan du da telefaxe og du kan da også få din bank til at bekræfte at beløbet er indsat på den konto du har oplyst.
Jeg forstår ikke at det skal være så besværligt.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 11 November 2003 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oplys gerne firma. Jeg overførte penge til tyskland, og det kostede 85,- hos nordea. De havde pengen 2 dage efter. Det er ret vigtigt at man bruger swift-adresse.
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 11 November 2003 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har heldigvis ikke haft problemer af den art. Jeg plejer at købe produkter fra udlandet på efeterkrav. En gang forudbetalte jeg for et produkt i tyskland (Pinnacle studio version 8) og jeg fik produktet 5 eller 6 arbejdsdage efter betalingen. Dog skulle jeg betale 100 kr. til overførslen af pengene til tyskland. Trods det sparede jeg lidt over 1500 Kr.
V. H.
Keyvan E.
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 11 November 2003 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det er noget være l**t at folk køber produkter i tyskland, og så tror at der stadig blir ved med at være demofasiliteter i danmark.
Prøv at tænke på at jo flere der køber i tyskland, jo højere vil priserne blive i lille danmark ,og til sidst lukker de få gode forretninger der er tilbage med muligheder for at se , høre , og føle produktet.
Tænk over det og støt så jeres lokale hifi pusher, de er faktisk også til at få ned i pris, hvis i er gode kunder! __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 11 November 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Jeg synes at det er noget være l**t at folk køber produkter i tyskland, og så tror at der stadig blir ved med at være demofasiliteter i danmark.
Prøv at tænke på at jo flere der køber i tyskland, jo højere vil priserne blive i lille danmark ,og til sidst lukker de få gode forretninger der er tilbage med muligheder for at se , høre , og føle produktet.
Tænk over det og støt så jeres lokale hifi pusher, de er faktisk også til at få ned i pris, hvis i er gode kunder!
|
|
|
Well, Hvis du prutter prisen ned hos din lokale HIFI pusher, så skal han tjene pengene ind et andet sted (han skal jo stadig holde sit budget), og så er han altså nødt til at sætte priserne op på et andet produkt, som jeg måske kommer ind og køber.. = samme sang..
Nej, lad os beholde den "forholdsvis" frie konkurrence indenfor, og udenfor grænserne. Skyd i stedet efter dem, der er ansvarlige for at momsen har nået de højder den har.
Hilsen Cabal
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at du vil hellere kæmpe en kamp mod regeringen, købe dit hifi i tyskland, og lade din lokale hifi pusher dreje nøglen om.
Det holder bare ikke, for hvis kunderne gjore forhandlerne opmærksomme på, at de kan få varene til en mindre pris i tysland, eller andre lande for den sags skyld. så tror jeg faktisk at alle har en chance for at forhandle sig ned til en fornuftig pris.
På den måde vil priserne nok falde hen ad vejen, så gør forhandlerne opmærsomme på at de er dyre i forhold til andre, pres derefter prisen og køb hos en DANSKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/DANSK forhandler.
Med venlig hilsen en der støtter de lokale hifi pushere så meget jeg kan. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
Slotski Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2003 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu også hellere have købt min projektor i Danmark, men prisen er altså afgørende. Jeg tjekkede prisen et par steder herhjemme, men de to steder jeg ringede til ville ikke give en anderledes pris. Når jeg nu kan få en panny ae300 i tyskland til 13.000 med levering, så er det bare ikke logisk tankegang at jeg istedet skal "støtte" de lokale ved at betale 2.500/3.000 mere for samme produkt.
Men hvis jeg kunne så ville jeg da gerne sælge min tyske panny tilbage til den tyske netbutik for 13.500 kr. og købe en dansk.
Jeg er sikker på at der er en hel del af de danske butikker som kender til folks overvejelser om køb i tyskland.
Mvh. Martin
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 11 November 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Momsen er for høj herhjemme, det skader detailbranchen i den grad. Afgifterne er også høje, selv om de er sat ned på nogle områder.
Jeg tror at grænsehandel er kommet for at blive. Og at servicen bliver bedre, omsætningen stiger jo, og der er flere og flere der køber syd for grænsen og over nettet.
De danske forhandlere taber hvis det er prisen alene der fokuseres på, Tyskland vil alt andet lige altid være 9% billigere pga. momsen, og sikkert endnu mere da marked er større og dermed er adgangen til ordentlige engrospriser bedre.
Men hvad er det lige man oplever når man går i butik herhjemme? Dårligt uddannet personale på provision, en sludder for en sladder, kunstigt høje før-priser og et tilbud der er tvivlsomt. Tilliden er i bund efter min opfattelse.
I mange tilfælde gør forbrugeren selv alt sit research, finder frem til den model der opfylder ens behov. Og så går jagten ind på den box-mover der kan sælge den billigst muligt. Og i rigtig mange tilfælde, via Tyskland.
Just my 5 cents 
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2003 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er mange der hellere vil reserce på nettet og bestille på nettet, men os der lige lytter til produktet i forretningen inden vi for alvor tager apperatet med hjem og rigtig gennemprøver det, og måske derefter benytter os af den retur ret vi har i Danmark, det ved jeg ikke lige om man får i tyskland, der er i hvert fald også langt for mig at køre bare lige for at høre eller se de sidste nye produkter.
Men hvis det er sølle 9% der afgører at man hellere vil handle i udlandet, ja så er der sku ikke meget håb for nogen som helst andre end elgiganten i Danmark.
Og noget helt andet, hvis du/i synes at ekspedienter forretningerne over er dårligt uddannede, så gør dem dog opmærksomme på det også.
Husk kunderne har altid ret.
Og det er nemmere at brokke sig på Dansk end på Tysk. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 11 November 2003 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har ikke som forbruger automatisk returret på køb af varer i en butik. At nogen forretninger så gør dette og tilbyde pengene retur, er en anden side af historien. Returret har man KUN via postordre og den gælder også udover grænserne (EU direktiv).
Jeg skrev 9% pga momsforskellen, men faktum er at man typisk spare 25-35% allround. Og det er formange familier ganske mange penge.
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2003 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så flyt dog til Tyskland hvor alt åbenbart er så rosenrodt!
Det eneste jeg prøver at sige, er at vi skal rede den Danske radiobrance, hvis vi ikke vil være tvunget til at skulle købe i tyskland om få år.
Det er lidt det samme som når ens arbejdsgiver synes at det er billigere at få lavet arbejdet i polen/østlandene, og så kan vi jo bare gå hjem på a kassen.
Kan du se det, det holder altså ikke, vi blir nødt til at tænke fremad, og ikke kun her og nu, bare for at give det hele sparekniven. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 11 November 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen forbrugerne gør det de altid har gjort. Din kritik skal rettes til politikerne på Christiansborg. Mange virksomheder flytter opgaver til udlandet, B&O gør det f.eks. også, der er timelønnen under 1/5 af en dansk ingeniør.
Jeg tror ikke at folk skal redde den danske radiobranche ved at købe herhjemme. De skal købe herhjemme hvis de føler sig godt behandlet og med et bredt udvalg og ærlig betjening/information.
Sidste jeg havde en god oplevelse herhjemme var engang i Fredgaard. Det var kvalitet og service. Prisen var højere, typisk de vejl. priser, men jeg handlede der alligevel pga. den gode og ærlige service. Fona-kulturen har kvalt dette fuldstændigt. Merlin er elending. Elgiganten minder om Metro og de andre steder har jeg ikke besøgt.
Kort sagt, branchen må sejle deres egen sø og finde en måde at overleve på. Jeg tror ikke der er politisk flertal eller økonomi til at nedsætte momsen med 9%. Og med så højt et skattesystem som herhjemme, der gør folk ALT hvad de kan for at skaffe tingene billigst muligt, og om nødvendigt købe det i Tyskland pr. postordre og via nettet med deres Visa/Dankort.
|
Til top |
|
|
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 11 November 2003 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Jamen forbrugerne gør det de altid har gjort. Din kritik skal rettes til politikerne på Christiansborg. Mange virksomheder flytter opgaver til udlandet, B&O gør det f.eks. også, der er timelønnen under 1/5 af en dansk ingeniør.
Jeg tror ikke at folk skal redde den danske radiobranche ved at købe herhjemme. De skal købe herhjemme hvis de føler sig godt behandlet og med et bredt udvalg og ærlig betjening/information.
Sidste jeg havde en god oplevelse herhjemme var engang i Fredgaard. Det var kvalitet og service. Prisen var højere, typisk de vejl. priser, men jeg handlede der alligevel pga. den gode og ærlige service. Fona-kulturen har kvalt dette fuldstændigt. Merlin er elending. Elgiganten minder om Metro og de andre steder har jeg ikke besøgt.
Kort sagt, branchen må sejle deres egen sø og finde en måde at overleve på. Jeg tror ikke der er politisk flertal eller økonomi til at nedsætte momsen med 9%. Og med så højt et skattesystem som herhjemme, der gør folk ALT hvad de kan for at skaffe tingene billigst muligt, og om nødvendigt købe det i Tyskland pr. postordre og via nettet med deres Visa/Dankort.
|
|
|
Det ændrer nu ikke på R.P. regnestykke! Hvis vi alle sammen skal have noget at rive i og dermed tjene penge til at købe i tyskland skal vi enten holde så mange penge i danmark som muligt eller eksporterer som bare f*****. Så det med at branchen kan sejle sin egen sø er altså for kortsigtet! Vores skattetryk er jo sat sammen på en måde der får samfundet til at roterer som de fleste nu syntes det bedst. I USA skal man feks. betale kassen i privat forsikringer for at få meget af det vi opfatter som selvfølger, men det kan selvfølgeligt ikke blive ved med at løbe rundt hvis alle udnytter de huller der altid vil opstå når lande har forskellige måder at "drive" pengene ind på. Det ændrer selvfølgeligt ikke på at man ikke skal finde sig i hvad som helst, men vi har nu engang begrænsede eksport muligheder specielt fordi alle gerne vil have en høj løn og de penge skal jo komme et sted fra
Mvh
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 12 November 2003 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. Dette er en åben diskution, som du ikke behøver hverken at hidse dig op over, eller tage personligt. At du er så glad for at støtte "din lokale pusher" er fint nok. Husk bare at støtte den rigtige!
De folk der køber fra udlandet, kender reglerne, og varene de køber, ellers vil det vel ikke være besværet værd, og lidt deres egen skyld, når håret sidder i postkassen.
I øvrigt synes jeg det er utroligt at du R.P. kan udtale dig om hvem der vil gi´ rabat, ved oplysning om køb i tyskland. De steder jeg eksempelvis har fortalt dette, har svaret lyt: at jeg skulle da være velkommen til at købe det i tyskland.
Jeg er selv villig til at betale 10% mere ved køb i dk, men så lidt er det jo desværre ikke 
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 12 November 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig DonJensen 
|
Til top |
|
|
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 12 November 2003 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg holder 100% med R.P vi er da så vidt det er mulig nødt til at holde handlen i danmark, det er jo det der betaler alt vores velfærd, og jeg har læst om flere der får demostreret en vare i Dk, for så at købe den i Tyskland, det er da ikke særlig pænt at benytte sig af en dansk forretning, der skal aflønne en sælger, for at få demostreret en vare, og falder det tilfredstillende ud, ja så køber man varen i en internetbutik i Tyskland, der jo ikke har udgifter til demoer og udstilling. Så støt dig selv, køb dansk. Mvh Ib
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 12 November 2003 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det stort set kun er tale om importede varer, så er det ikke det helt store vi går glip af når vi snakker nationaløkonomi. Der er derfor ikke noget at være bekymret for i mine øjne.
|
Til top |
|
|
Slotski Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2003 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt så er der gået lidt for meget politik i denne debat. Hvor er den fri bevægelighed som både personer og varer har i EU?
Hvis det drejer sig om småpenge så kan jeg godt forstå at man bør handle lokalt, men når der er flere penge at spare så kan jeg ikke se fornuften i at jeg skal betale en Fona ekstra fordi medarbejderne skal have mere i løn. Det er ikke en støtteordning jeg betaler til! Det svarer jo næsten til at man skal købe en liter mælk i 711 eller på en tankstation - Der skal jo også være nok indtægter til medarbejderne. Det er selvfølgelig en lidt plat måde at sammenligne på, men jeg syntes det "røde" indlæg fra tidligere var lidt for langt væk fra dagens Danmark. Helt ærligt hvor mange siger nej til at få en så god pris som muligt?
Det er politikernes job at sikre danske arbejdspladser - ikke mit! Men der er åbenbart uenighed fra Granholm's og RP's side. Næh jeg er da glad for at jeg kan have 2.000 kr. mere i pengepungen fra købet i tyskland, istedet for, at de bruges i Fona's kedelige markedsføring.
Martin
|
Til top |
|
|
Slotski Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2003 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke fået Panny'en demonstreret i DK, men jeg må sige at de folk jeg talte med i telefonen har givet en "service" der ikke var penge værd.
Jeg kan godt forstå isman's indlæg, for jeg syntes også det er lidt respektløst, hvis man først får en masse god service og demonstrationer og derefter vælger at købe produktet i Tyskland. Jeg overvejede selv at købe et lærred i Tyskland men har nu istedet købt et i DK efter at have fået en rigtig god service.
Martin
|
Til top |
|
|