| Forfatter |
|
Riise Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum
Så skulle det være sikkert: VM til sommer bliver vist i HD hos TDC Kabel TV!
--------------
VM i HD fra TDC Kabel TV
VM 2006/ TDC Kabel TV er blandt de operatører, der sender 2006 FIFA World Cup™ i high definition kvalitet.
TDC Kabel TV vil være med blandt de operatører, der sender VM i fodbold i HD kvalitet til sommer. DR og TV2 har rettighederne, og de samarbejder med de distributører, der ønsker at vise den store begivenhed i HD. Foruden TDC Kabel TV formoder vi, at det bliver Telia Stofa, Canal Digital og Energi MidtVest.
Hvis alt går efter planen, kan fodboldfans blandt TDC Kabel TV’s kunder derfor gå en spændende sommer i møde, når TDC Kabel TV fra slutningen maj 2006 begynder at sælge de nye digitale HD bokse fra Sagem.
Netop HD boksene er hele forudsætningen for, at TDC Kabel TV kan tilbyde VM i HD, og der arbejdes på højtryk i alle afdelinger og hos franske Sagem for at få gjort boksene klar til salg i tide inden VM starter 9. juni.
- Vi satser hårdt på, at det lykkes, men det er en stram tidsplan, og vi er selvfølgelig ikke herrer over om f.eks. en truende generalstrejke i Frankrig kan ramme vores leverandør og give forsinkelser, der kan være kritiske. Det er ny teknologi, vi her sender på markedet, og både vi og de andre distributører har udfordringer med at få set-top bokse leveret til tiden og blive klar, siger Tv- og radiodirektør Miriam Hvidt.
VM 2006 kommer til at skrive historie HDTV er vel nok den største nyskabelse inden for tv, siden man gik fra sort/hvid til farve tv.
Derfor regner alle i tv-branchen med at 2006 FIFA World Cup™ kommer til at skrive historie. Det vil være den første store sportsbegivenhed, som udsendes til tv i 100% High Definition format. For første gang vil adskillige tv-stationer desuden transmittere kampe fra FIFA World Cup™ i 16:9-format. Fans får den ultimative tv-oplevelse: Det brede format giver et godt indblik i holdenes taktiske opstilling på banen, og du kan "læse" spillet, som hvis du sad på tribunen.
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kilden er i øvrigt TDC's intranet.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse boxe - hvilke udgange er der på dem?
Er der kun HDMI, eller... ?
Jeg kan kun bruge en sådan box, hvis den har RGBHV eller RGBs.
Bliver det 720p eller en anden opløsning? 720p er det jeg vil foretrække, da jeg vil skulle nedskalere, hvis det bliver 1080i eller 1080p.
Hvis boxen har RGBHV out, vil mange der blot har en alm. computerskærm kunne se HDTV med den. Det vil give en del flere kunder, end hvis det kun er dem med fladskærme der kan bruge den. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt (kan ikke linke) at der kommer digital udgang på de nye bokse, men om det er DVI eller HDMI ved jeg ikke. Men der er også SCART udgang på.
VM sendes ifølge produktionsselskabet HBS i 1080i/50.
Endvidere kommer boksen til at dekode alle varianter af både MPEG2 og MPEG4.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De begrænsninger der ligger i SCART, gør at det ikke har noget med HDTV at gøre.
Hvis ikke man kan bruge den direkte med en computerskærm, så begrænser det kundegruppen til et noget mindre antal.
Det er sørgeligt, hvis det er nødvendigt med endnu en box der konverterer fra HDMI eller DVI til RGBHV. Boxe er der sgu snart mange af i min husholdning.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville da være dumt at lave en boks, som ikke er bagudkompatibel? Og det er muligt at der er komponent udgang også, det ved jeg bare ikke noget om...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riise skrev:
| Det ville da være dumt at lave en boks, som ikke er bagudkompatibel? Og det er muligt at der er komponent udgang også, det ved jeg bare ikke noget om... |
|
|
Hvis den har component out, er det nok et 576p signal, og ikke ægte HDTV.
Så kan man lige så godt blive ved det gamle lidt endnu, i stedet for at opgradere til en løsning midt imellem. (Lidt afhængigt at hvor billigt tilbudet er, naturligvis) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Disse boxe - hvilke udgange er der på dem?
Er der kun HDMI, eller... ? |
|
|
Ja, HDMI til HD-signalet, og SCART til almindelig ikke-HD brug.
TDC samarbejder med Sagem, som fremviste disse HDTV boxe på CeBIT for nylig:

Tryk på billederne for større udgaver.
Der var forskellige bokse, både til kabel-tv og IP-TV. Med og uden harddisk. Men de lignede hinanden udefra. Regn derfor med at den nye Selector ser sådan ud.
Tilslutninger: HDMI udgang. Antenne ind/ud. 2 SCART. Telefonstik.
Spencer skrev:
| Jeg kan kun bruge en sådan box, hvis den har RGBHV eller RGBs. |
|
|
Indenfor komsum-udstyr vil du næppe se andet end HDMI fremover. Såsnart du ser noget der er lavet til HDTV, vil der sidde et HDMI stik. Hvis der er nogen analoge stik til HD, vil det være component.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
| Indenfor komsum-udstyr vil du næppe se andet end HDMI fremover. Såsnart du ser noget der er lavet til HDTV, vil der sidde et HDMI stik. Hvis der er nogen analoge stik til HD, vil det være component.
/Lars |
|
|
Muligvis vil jeg kunne bruge component out, hvis den leverer 720p.
Ellers må jeg kaste penge efter en adapter til DVI, og en box ala denne http://www2.dvigear.com/dvitovgaco.html. Blot mangler den 720p50, og duer ikke til PAL-DVD på 720p, så lige denne box duer ikke.
Alternativet er en HTPC, som det nok ender med. Men så skal der et HDMI-input på PC'en, og det koster kr. alt sammen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Alternativet er en HTPC, som det nok ender med. Men så skal der et HDMI-input på PC'en, og det koster kr. alt sammen. |
|
|
Ja, der ville jeg nok vente på et HDTV kort til PC'en istedet - til erstatning for Selector. Ellers er der jo ingen kontrol over kanalerne fra HTPC'en.
Men så er det jo næppe til VM 
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riise skrev:
| VM sendes ifølge produktionsselskabet HBS i 1080i/50. |
|
|
Det er da forhåbentligt ikke sandt
Sport skal optages i 720p - basta!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Riise skrev:
| VM sendes ifølge produktionsselskabet HBS i 1080i/50. |
|
|
Sport skal optages i 720p - basta!!!  |
|
|
Ja, progressivt signal er jo netop overlegent ved bevægelse i billedet. At bruge interlacet signal til sport, er for lavt.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da også utroligt at der skal en box til hvert tv... jeg har 3 hjemme og jeg skal da nægte at betale for 3 selctorer, det er jo at hive penge ud af folk... det må da kunne løses på anden måde eller hvad??? uden at alle 3 tv skal se det samme program?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
| Det er da også utroligt at der skal en box til hvert tv... jeg har 3 hjemme og jeg skal da nægte at betale for 3 selctorer, det er jo at hive penge ud af folk... det må da kunne løses på anden måde eller hvad??? uden at alle 3 tv skal se det samme program? |
|
|
Hvis du skal se 3 forskellige HDTV signaler, skal du have 3 HDTV bokse.
Der er kun en tuner og en udgang i de bokse.
|
| Til top |
|
| |
Riise Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Sport skal optages i 720p - basta!!!  |
|
|
Jo, det er det (desværre) http://www.hbs.tv. Men jeg vil nu fortsat glæde mig over at vi overhovedet får VM at se i HD via kabel. Det havde jeg godt nok ikke forventet.
|
| Til top |
|
| |
JørgenM Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
en slags intern Q&A fra TDC om deres HDTV-tilbud er åbenbart blevet lækket på nettet:
Klik her
Det bekræfter 1080i-opløsningen - og også meget interessant at det ikke er muligt på nogen måde at få ombyttet en ny-indkøbt Selector - var lidt i tvivl om jeg skulle slå til på deres Selector-tilbud, for så at skifte over til HDTV-boksen - men det kan altså ikke lade sig gøre iflg. dette dokument
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interlaced signal til sport ?!? Nej tak, så nøjes jeg med mine 576.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo også interlaced.
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at det vil være en fordel at vente på den nye selector boks fremfor at købe den der bruges nu (Sagem 60) ?
Jeg skal bruge den sammen med en LG 26LX2R. Jeg har bare TDCs storepakke så dvs ingen Canal+ kanaler eller lign.
Vil der være kvalitets-forskel? __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |