| Sendt: 10 April 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaizer skrev:
|
Jeg har en Infocus SP4805 og jeg er nysgerrig i at vide hvordan scaleren fungerer. Og så vidt jeg kan se er det ikke noget jeg kan slå fra... |
|
|
Din projektor har en opløsning på 848x480 pixels. Alle billeder skal derfor vises i netop denne opløsning. Scalerens opgave er at tilpasse billedet til netop denne opløsning. Hvis du f.eks. afspiller en PAL DVD, så har dén en opløsning på 720x576. Denne opløsning skal så konverteres til 848x480 før det kan vises. Du kan ikke slå det fra, for så kan projektoren ikke vise billedet.
kaizer skrev:
| Og så undrede det mig, at da jeg havde tilsluttet min dvdafspiller til den via component; og havde sat denne til progressiv scan (da jeg havde hørt det gav det bedste billede), gav det nogle underlige streger der kørte uregelmæssigt op og ned af lærredet. Når jeg slog progressiv scan fra var der ingen problemer. |
|
|
Pas...
kaizer skrev:
| Og hvad betyder det iøvrigt når jeg tjekker info om signalet og jeg får beskeden "576P"? |
|
|
At du sender et PAL signal med progressive scan til projektoren. PAL er dét tv-system vi bruger i europa, og har 576 vandrette linier. NTSC, som man bruger i USA, har 480 vandrette linier, dette er årsaget til at din projektor har netop 848x480 pixels. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|