Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD-PLASMA ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

½øjsa, jeg står og skal købe mig et nyt fjernsyn, men render panden mod muren konstant, jeg har kikket på disse 2 modeller så hvis i gidder at fortælle mig hvilken af dem du ville vælge og hvorfor, så må du meget gerne skrive det i denne tråd..

P.S hvis du har et helt tredje du ville vælge må du gerne poste det også

1: Samsung LE40M61B (LCD)

2:Pioneer PDP 43"  (plasma) <- en af de mange modeller

Til top Vis Karlson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlson

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Karlson skrev:

½øjsa, jeg står og skal købe mig et nyt fjernsyn, men render panden mod muren konstant, jeg har kikket på disse 2 modeller så hvis i gidder at fortælle mig hvilken af dem du ville vælge og hvorfor, så må du meget gerne skrive det i denne tråd..

P.S hvis du har et helt tredje du ville vælge må du gerne poste det også

1: Samsung LE40M61B (LCD)

2:Pioneer PDP 43"  (plasma) <- en af de mange modeller

Ville vente til de nye clear-LCD fra Philips kommer markedet inden længe (dette forår) og lige checke dem ud først.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

det er et spørgsmål om at se de begge modeller live. jeg har selv pioneer og er meget glad for det. men i soveværelset har jeg lcd og det er jeg også glad for. det kommer an på hva folk selv kan lide at se på. og du får tit mange forskellige meninger. men det er i sidste ende dine egne øjne der bestemmer hva du ska ha!

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Karlson

Der er ingen tvivl om at både Samsung og Pioneer er forrygende gode modeller. Kigger du hos HiFi klubben, har de jo altid og i store vendinger fremhævet plasma skærmene. Men i den virkelige verden e rdet vel sådan, at der er for og imod begge dele.
Som Batman er inde på, og som jeg selv så ofte siger. Står man ikke lige og mangler et TV af nød, så ville jeg personligt vente lidt længere da teknologien som vi ser i dag, stadig ikke er optimalt og godt nok. Vi vil opleve disse skærme blive meget bedre i den nærmeste fremtid, udviklingen går så hurtigt nu. Og af samme årsag gælder det om, at man altid sørger for at købe sidste nye model.

Men du må ud og kigge på begge skærme, under de samme forhold, så du kan sammenligne det ordenligt, og hvor forretningen har fået det sat ordentligt op og fintunet. Med hensyn til Pioneer, ved jeg at KT Radio på Vesterbrogade i København, gør et godt arbejde, og HiFi klubben er god til og har erfaringen med Samsung, så der er ikke andet end at komme igang. og hvis du holder dig til de to mærker, som du selv kastede på banen, går du ikke galt i byen, de er i mine øjne - absolut topskærmene på markedet.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

ok nu tror jeg at jeg har bestemt mig for at vælge pioneer´s PDP plasma model, men jeg kan så ikke helt bestemme mig om hvilken af deres serie nr. det så skal være ??? da en af dem kommer med eks 2 HDMI indgange og har man overhovedet brug for 2 etc.

grunden til at det nok bliver den, er fordi at jeg syntes bedre om billedet end samsungs LE40M61B

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 18 April 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Som Batman er inde på, og som jeg selv så ofte siger. Står man ikke lige og mangler et TV af nød, så ville jeg personligt vente lidt længere da teknologien som vi ser i dag, stadig ikke er optimalt og godt nok. Vi vil opleve disse skærme blive meget bedre i den nærmeste fremtid, udviklingen går så hurtigt nu.

Toftdahl

Det er efterhånden en anelse trættende at læse din (evindelige) prædiken vedr. fladskærmenes manglende kvalitet.

Særligt når jeg (og ikke "vi" eller "man") så sent som et par dage siden kunne konstatere, at din viden for så vidt angår de flade skærme er særdeles tvivlsom. Her tænker jeg naturligvis på dit udsagn om, at Panasonic PV60 er en "udgået model".  Det lugter lidt af, at din "ammunition" i denne debat er et par hurtige besøg i den lokale fona eller elginganten.

(Enhver med det mindste kendskab til plasmaskærme ville vide, at Panasonic PV60 er en spritny model. I det mindste burde "man" -  med blot en anelse kendskab til markedet - kunne ræsonnere sig frem til, at PV60 og PV600  afløser henholdsvis PV50 og PV500)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 April 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

I den store hifiklub inde på åboulevarden i KBH kan du se de 2 skærme lige ved siden af hinanden så kan du sammenligne dem 100% det gjorde jeg selv for 14 dage siden. hvor der sad en Denon 2910 til dem, de var begge koblet til via HDMI.

Så mit råd tag ind i den store hifiklub - her kan du se den nøjagtige forskel med egne øjne.

Personligt vil jeg dog sige at pioneer vandt på alle punkter. bedre billed, flottere design, bedre finish i samlingen, langt bedre fjernbetjening. Gennerelt giver pioneer'eren et bedre indtryk kvalitetsmæssigt og det virker mere eksklusivt.

Det skal dog siges at begge modeller efter min mening er rigtige gode, og pioneer'eren var også kun meget lidt bedre billedmæssigt efter min mening.

LCD har til gengæld den fordel at det ikke brænder fast, så hvis det var mig som skulle vælge så ville jeg også have meget svært ved at vælge mellem disse 2 modeller.

Nicolai

Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

så hvis det var mig som skulle vælge så ville jeg også have meget svært ved at vælge mellem disse 2 modeller.

Nicolai

ja mon ikke. jeg må ta ind i den store hifi og snakke med dem imorgen,,nu er mit største problem bare at vælge en af deres serier (DPD) da der er 5-6 stykker af slagsen eller lign

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

I den store hifiklub inde på åboulevarden i KBH kan du se de 2 skærme lige ved siden af hinanden så kan du sammenligne dem 100% det gjorde jeg selv for 14 dage siden. hvor der sad en Denon 2910 til dem, de var begge koblet til via HDMI.

Så mit råd tag ind i den store hifiklub - her kan du se den nøjagtige forskel med egne øjne.

Personligt vil jeg dog sige at pioneer vandt på alle punkter. bedre billed, flottere design, bedre finish i samlingen, langt bedre fjernbetjening. Gennerelt giver pioneer'eren et bedre indtryk kvalitetsmæssigt og det virker mere eksklusivt.

Det skal dog siges at begge modeller efter min mening er rigtige gode, og pioneer'eren var også kun meget lidt bedre billedmæssigt efter min mening.

LCD har til gengæld den fordel at det ikke brænder fast, så hvis det var mig som skulle vælge så ville jeg også have meget svært ved at vælge mellem disse 2 modeller.

Nicolai

Ideen fra hifiklubben er rigtig god. Problemet er dog bare, at de ikke har kalibreret alle skærmene lige godt (det er ret tydeligt - bare forskelle i farvebalancen er iøjnefaldende) 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

jdg1

Hvis du nu ikke har noget positvt at sige, kan du så ikke beholde dine personligheder for dig sel, dine personligheder har jeg ikke bedt om. Derudover er der jo ikke nogen der tvinger dig il at læse det.
Men det er en kendsgerning at kvalitet og priser er på vej i den rigtige retning, og kvalitet og teknologi ikke er helt på plads endnu, og der kommer væsentlige forbedringer på fladskærmene, sådan er det. Hvis du ikek kan tåle at se det så bare spring det over, men at foregøjle folk at kvaliteten er på plads, ville jo være en fed løgn.
Så derfor mener jeg stadig, at kan man vente, så vent så længe som mulig, skal man ud at købe, så lad være med at købe de megea store dyre skærme, vent med den investering til kvaliteten og teknologien er på plads.
Med hensyn til Panasonic, har jeg tidligere udtalt meget klart, jeg er ikke helt inde i deres modelle og typer, idet jeg ikke bruger tid på Panasonic, da jeg ikke bryder mig om Panasonic´s produkter inden for TV- det er da en klar og ærlig udmelding.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jdg1

Hvis du nu ikke har noget positvt at sige, kan du så ikke beholde dine personligheder for dig sel, dine personligheder har jeg ikke bedt om. Derudover er der jo ikke nogen der tvinger dig il at læse det.
Men det er en kendsgerning at kvalitet og priser er på vej i den rigtige retning, og kvalitet og teknologi ikke er helt på plads endnu, og der kommer væsentlige forbedringer på fladskærmene, sådan er det. Hvis du ikek kan tåle at se det så bare spring det over, men at foregøjle folk at kvaliteten er på plads, ville jo være en fed løgn.
Så derfor mener jeg stadig, at kan man vente, så vent så længe som mulig, skal man ud at købe, så lad være med at købe de megea store dyre skærme, vent med den investering til kvaliteten og teknologien er på plads.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

1. Nu er det jo lidt svært at "springe over" dine postulater, når du spreder dem i stort set samtlige fladskærms-tråde.

2. "Forgøjle" - er det ikke netop det du har gang i? 

3. Kom endelig med lidt konkrete eksempler på bordet fsva. de enkelte modeller - det savner man vitterligt fra din side. I stedet for blot at skære alt over én kam.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 April 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Nicolai18 skrev:

Nicolai

Ideen fra hifiklubben er rigtig god. Problemet er dog bare, at de ikke har kalibreret alle skærmene lige godt (det er ret tydeligt - bare forskelle i farvebalancen er iøjnefaldende) 

Det er rigtig men den dag jeg var derinde lånte jeg fjernbetjeningerne og stod så selv og stillede på begge 2 så jeg syntes man kunne sammenligne. Det sjove er at da jeg havde indstillet dem så jeg syntes de begge var rigtig gode så stod de alligevel langt fra ens, da dette simpelthen ikke er mulig pga det er 2 forskellige teknologier.

Nicolai

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

jdg1

Det er jo rent vrøvl du kommer med der, det er da almindelig kendt at teknologien ikke er god nok endnu, jeg er da ikke den eneste der siger det, det høres fra mange sider.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jdg1

Det er jo rent vrøvl du kommer med der, det er da almindelig kendt at teknologien ikke er god nok endnu, jeg er da ikke den eneste der siger det, det høres fra mange sider.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg tror at ovenstående taler for sig selv

Når du formår at angive dine referencer ser jeg frem til en konstruktiv debat

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

jdg1

Jeg ved ikke hvad der taler for sig selv, ud over at det er meet klart at teknologi og priser er på vej i den rigtige retning, og teknologien ikke er god nok endnu, det kan du da læse adskillige steder. Men nu er det sådan, at de traditionelle TV udgår / er udgået mere eller mindre, så man er tvunget til at købe fladskærme. Jeg påstår aldrig det er dårligt - men ikke godt nok endnu og teknologien vil ændre sig til det bedre, derfor skal man ikke kaste en formue i det endnu - det er da noget af det mest reelle man kan sige i råd og vejledning. Det ville da være en omgåelse af sandheden, at påstå det modsatte.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Det kunne umidelbart lyde som om i aldrig bliver enig. men jeg vil da sige at det er både og. teknikken er ikke optimal - men vil den nogensinde blive det, der kommer hele tiden nye teknikker der gør det bedre. jeg er selv af den overbevisning at, hvis man selv synes at det ser godt ud. så ska man da købe det. så i stedet for at ordkløve, så hellere sige til folk hvilke apparater man kan anbefale, som yder bedst LIGE NU, istedet for at afskræmme dem, for der er jo os mange der køber fordi det er smart og ser godt ud! så kan man jo guide folk til hva der ville være bedst at sætte deres penge på.

LG RZ-32lx2r

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

jdg1

Jeg ved ikke hvad der taler for sig selv, ud over at det er meet klart at teknologi og priser er på vej i den rigtige retning, og teknologien ikke er god nok endnu, det kan du da læse adskillige steder. Men nu er det sådan, at de traditionelle TV udgår / er udgået mere eller mindre, så man er tvunget til at købe fladskærme. Jeg påstår aldrig det er dårligt - men ikke godt nok endnu og teknologien vil ændre sig til det bedre, derfor skal man ikke kaste en formue i det endnu - det er da noget af det mest reelle man kan sige i råd og vejledning. Det ville da være en omgåelse af sandheden, at påstå det modsatte.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hvad er "godt nok" og hvilke "andre steder" refererer du til??

Kom nu på banen med dine egne erfaringer! Dem må du da have, når du kan udtale dig så skråsikkert!

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

nickyyyy skrev:
Det kunne umidelbart lyde som om i aldrig bliver enig. men jeg vil da sige at det er både og. teknikken er ikke optimal - men vil den nogensinde blive det, der kommer hele tiden nye teknikker der gør det bedre. jeg er selv af den overbevisning at, hvis man selv synes at det ser godt ud. så ska man da købe det. så i stedet for at ordkløve, så hellere sige til folk hvilke apparater man kan anbefale, som yder bedst LIGE NU, istedet for at afskræmme dem, for der er jo os mange der køber fordi det er smart og ser godt ud! så kan man jo guide folk til hva der ville være bedst at sætte deres penge på.

Jeg kender en hifi forhandler der efterhånden er dødtræt af det evindelige " jamen, der kommer jo nok noget der bedre og billigere". Ja det gør der helt sikkert - men er du i live til den tid?

Der er folk der ikke ville investere i dvd fordi de har hørt om HD-dvd!

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

batman: ved ikke om du hentyder til at det er mig der har den indstilling??? Fordi jeg har da 1 plasma og 2 lcd-skærme herhjemme, så jeg holder mig ikk lifrem tilbage

LG RZ-32lx2r

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

nickyyyy skrev:
batman: ved ikke om du hentyder til at det er mig der har den indstilling??? Fordi jeg har da 1 plasma og 2 lcd-skærme herhjemme, så jeg holder mig ikk lifrem tilbage

Nej, det var blot en almen betragtning. Men man kan jo godt på en eller anden måde blive lidt træt at udviklingens stormskridt  indenfor vores kære hobby. De fleste synes vel det er irriterende at man et halvt år efter man har investeret en mindre formue i noget grej kan få noget bedre til den halve pris.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes