| Forfatter |
|
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nogle problemer med baggrundsbelysningen på min LG 37LZ55 skærm. Her er inks til et par billeder, som viser problemet. Læg mærke til det nederste højre hjørne på billederne. Hjørnet er meget lyst og efter min mening ødelægger det enhver filmoplevelse, da man hele tiden fokuserer på den tågeagtige sky, når først man har lagt mærke til den: http://img160.imageshack.us/img160/8666/picture1167yn.jpghttp://img212.imageshack.us/img212/9309/picture1581yv.jpgJeg fik byttet mit første eksemplar af skærmen. Den havde det samme problem i mindre grad i det modsatte hjørne. Hvad mener I?
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville I kunne leve med det?
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart få det byttet igen, evt. pengene tilbage og så købe et andet fjernsyn. Sådan noget skal der bare ikke være på skærme i den prisklasse.
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
First_Sound Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa ville lige høre om der står nogle former for andet udstyr cd , Forstærker,DVD afspiller eller bare en lampe som forstyre , har selv prøvet en dvd afspiller som gjore noget ved magnetfeldet måske, det var bare en lille ide ellers ville jeg klart få en ud hvor du har købt det fra så de kan se det og få det bytted.
VH First_Sound
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
First_Sound skrev:
|
Hejsa ville lige høre om der står nogle former for andet udstyr cd , Forstærker,DVD afspiller eller bare en lampe som forstyre , har selv prøvet en dvd afspiller som gjore noget ved magnetfeldet måske, det var bare en lille ide ellers ville jeg klart få en ud hvor du har købt det fra så de kan se det og få det bytted.
|
|
|
Et LCD-tv er ikke påvirket af magnetfelter på samme måde som et CRT-tv. Og det nævnes at fejlen var i modsatte hjørne på apparat nummer to. Jeg har set noget lignende før (dog i mindre grad), og jeg er ret overbevist om at det skyldes dårlig samlekvalitet, kabinettet trykker ind på panelet, og så lyser det op. Prøv at sætte en finger på skærmen mens den er tændt, så sker det samme.
Retur! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig... det skal bare tilbage hvor det kom fra... Og jeg tror også som Otto siger, at det er fordi panelen bliver klemt sammen...
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er en OMMER  og det skal man ikke leve med. __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
First_Sound Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jammen så siger vi det det var bare et forslag håber du finder en løsning.
VH First_sound
|
| Til top |
|
| |
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
First_Sound skrev:
|
|
|
|
Et LCD-tv er ikke påvirket af magnetfelter på samme måde som et CRT-tv. Og det nævnes at fejlen var i modsatte hjørne på apparat nummer to. Jeg har set noget lignende før (dog i mindre grad), og jeg er ret overbevist om at det skyldes dårlig samlekvalitet, kabinettet trykker ind på panelet, og så lyser det op. Prøv at sætte en finger på skærmen mens den er tændt, så sker det samme.
Retur!
|
|
|
når du nævner dårlig samle kvalitet, har jeg lige opdaget, at panelet på min 37lb1 sidder løst næsten hele vejen rundt om panelrammen. de stæder hvor det er værst bliver der ca. blive 2 mm. luft mellem panelet og rammen hvis man rører ganske forsiktigt på panelet.
er det noget der er normalt, eller er det noget jeg skal være ked af!!!!
Jeg er lidt bekymret, da jeg tænker på at der let kommer støv ind i skærmen mellem panelet og rammen!
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover det lyse nederste højre hjørne, lider skærmen generelt af en meget ujævn baggrundsbelysning. Der er en del områder på skærmen, som er lysere end resten. Dette ses tydeligt ved sidelæns panorering af mørkere billeder. Det er først efter, jeg er begyndt at se film og benytte andre formater end 4:3, at jeg rigtig har lagt mærke til problemet.
Jeg har endvidere lagt mærke til en form for pulsering af billedet, når skærmen viser et mørkere billede, dvs at billedet bliver skiftevis mørkere og lysere efter tur. Generelt synes jeg, at skærmen som helhed er blevet lysere end den var fra starten. Når jeg har haft folk på besøg, ser de de samme "fejl" på skærmen som jeg.
Jeg har efterhånden prøvet alle billedindstillingsmulighederne, som skærmen har, men altså uden bedring.
Giver HDMI generelt et meget lysere billede end f.eks. RGB? Jeg har forbundet min JVC MH300 til skærmen via HDMI og er her nødt til at sætte Brightness helt ned til 28. Ved RGB skulle den være på 45. Jeg har indstillet skærmen ved hjælp af DVE og den THX indstillingsguide, som findes på Star Wars dvd'erne.
Jeg er begyndt at spekulere på, om jeg nogensinde kan blive tilfreds med en skærm fra LG. Måske man skulle skifte mærke?
|
| Til top |
|
| |
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 04:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SaJe skrev:
Udover det lyse nederste højre hjørne, lider skærmen generelt af en meget ujævn baggrundsbelysning. Der er en del områder på skærmen, som er lysere end resten. Dette ses tydeligt ved sidelæns panorering af mørkere billeder. Det er først efter, jeg er begyndt at se film og benytte andre formater end 4:3, at jeg rigtig har lagt mærke til problemet.
Jeg har endvidere lagt mærke til en form for pulsering af billedet, når skærmen viser et mørkere billede, dvs at billedet bliver skiftevis mørkere og lysere efter tur. Generelt synes jeg, at skærmen som helhed er blevet lysere end den var fra starten. Når jeg har haft folk på besøg, ser de de samme "fejl" på skærmen som jeg.
Jeg har efterhånden prøvet alle billedindstillingsmulighederne, som skærmen har, men altså uden bedring.
Giver HDMI generelt et meget lysere billede end f.eks. RGB? Jeg har forbundet min JVC MH300 til skærmen via HDMI og er her nødt til at sætte Brightness helt ned til 28. Ved RGB skulle den være på 45. Jeg har indstillet skærmen ved hjælp af DVE og den THX indstillingsguide, som findes på Star Wars dvd'erne.
Jeg er begyndt at spekulere på, om jeg nogensinde kan blive tilfreds med en skærm fra LG. Måske man skulle skifte mærke?
|
|
|
hvis jeg var dig ville jeg prøve, at kontakte lg service i dk, og fortælle om problemet, og se hvad de siger til det.
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Butikken har endelig haft en mand (sælger, ikke tekniker) ude og se på min skærm (efter 1½ måneds kommunikation via emails og telefonopringninger), men da det var midt på dagen og stuen derfor var meget oplyst, var problemerne ikke så tydelige. Manden mente derfor, at det var noget, jeg måtte lære at leve med og hverken ombytning eller reparation kunne komme på tale.  Nu vil jeg så prøve at kontakte LG service i Danmark. Har de et telefonnummer, man kan ringe til eller en emailadresse? Jeg taler og skriver kun på dansk. På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
trist at ha sådan et problem, Prøv forbrugerrådet tager de sig ikke af den slags?
|
| Til top |
|
| |