Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 04:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: førstgangskøber af LCD skærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 April 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har i tankerne at købe en LCD-skærm, der skal bruges som computer skærm, og alm. tv skærm.

Jeg har forhørt mig lidt omkring, og læst lidt artikler. Men er ikke helt sikker i min viden, så vær velkommen til at rette mig.

Jeg skal bruge skærmen til media center. Der skal spilles WoW, så der skal ikke være forsinkelse eller dårlig kvalitet.

Til dette ville jeg gerne have en LCD-skærm til omkring 7-8.500 kr - ca. 26". Jeg ved at der helst skal være DVI (så der ikke skal konverteres fra analogt til digitalt). 1:1 pixelmapping (ikke helt sikker på hvad det betyder - men tror det er at der ikke skal skaleres ned for at få opløsningen på computeren til at passe med skærmens opløsning?).

Jeg havde kig på et Samsung LE-26R51B

http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=137205

Dog fandt jeg ud af der kun var 1:1 pixelmapping ved brug af VGA (hvilket giver dårlige billed kvalitet). Så derfor ville jeg spørge herinde, om der var nogle der kunne foreslå en god LCD-skærm til ovenstående krav: spille WoW, se film, fungere til media center (tror at alle kan det). Hvorfor det kræver - DVI, 1:1 pixelmapping. Og til ca. 7-8.500 kr.

Kunne det være en fordel at købe en projektor i stedet?

På forhånd tak for hjælpen :) 

Til top Vis danner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danner

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

du skal ikke tro at vga giver et dårligere billede, har selv oplevet flere gange at det giver ligeså godt og nogengange bedre billede. ellers kig på http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=141024, super tv!

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

Thomasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 April 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv vga til mit LE-26R51B, og det giver et rigtigt flot billed.
Til top Vis Thomasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasen

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 April 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

1:1 pixelmapping..

De fleste skræme, også den nævnte, har en opløsning på 1366 x 768, det har så vidt jeg huske noget at gøre med en nemmere skalering fra det gamle signal... men problemet er at de fleste grafik kort ikke kan smide denne opløsning ud, som skærmen har, der derfor skalere det så det ikke stpår lige så godt. Ved 1:1 pixelmapping, viser skærmen kun det signal den for ind, og du vil derfor se en sort kant om billedet....
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

VGA til mit LE-32M61B, kan ikke se forskel på det og min normale Eizo computer skærm via DVI.

danner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har på http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#2 læst lidt om det. Der står at VGA skulle kunne give lidt billed kvalitets tab.

Så derfor følte jeg det vigtigt at der skulle være DVI og 1:1 pixelmapping via denne. Da jeg regner med at få et rigtig godt grafikkort.

Derfor vil jeg meget gerne have forslag om hvilke(n) LCD-skærm(e) der ville være bedst til mit brug.

Til top Vis danner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danner

andefeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at smutte forbi fx. HiFi-Klubben med en bærbar og sæt den sammen med en Samsung skærm via VGA-stikket. Eller få det testet et eller andet sted.

De par gange jeg har set VGA tilslutning til Samsungs skærme, har jeg været imponeret over kvaliteten. Det er minimal lidt, der går tabt! Ellers er det vidst kun LG's skærme (correct me if I'm wrong), der har 1:1 pixelmapping via DVI og/eller HDMI.

Anders
Til top Vis andefeldt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andefeldt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes