Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fladskærm til præsentationer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet pålagt af min arbejdsgiver at finde en fladskærm, som kan benyttes til præsentationer over for kunder. Vi er et webbureau, så vi skal nemt kunne tilslutte PC og Mac til den via VGA/DVI indgang. Derudover mener jeg at have læst, at det er bedst hvis skærmen understøtter 1:1 pixelmapping, når den skal tilsluttes en pc.

Jeg har lavet lidt research, bl.a. her på Hifi4All, og har fundet frem til en Fujitsu Siemens Myrica VQ40-1 - og så vil jeg gerne høre, om det er det bedste bud på en fladskærm (minimum 40 tommer) til vores behov.

Er der nogen med gode ideer til ovenstående?
Til top Vis madsb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsb

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er også lige med på en lytter, for er selv på udkig efter en skræm til prænsentationer...gerne en hvor man kan kører split screen med 2 signalkilder...ikke for at stjæle din tråd madsb
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

chrhall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hej Mads.

På mit arbejde bruger vi to samsung skærme 32" af denne model:

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp

Det fungerer udemærket, den ene er tilsluttet en mac, den anden en pc. Dog skal i være særligt opmærksomme på placeringen i forhold til mødebord osv da de ikke helt er store nok til at man kan se text osv langt væk fra.

En anden løsning kunne være at gå en størrelse op til 40".

Det er nogle dyre klodser, men kvailteten og farvegengivelsen er helt i top.
Til top Vis chrhall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhall

madsb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hej chrhall,

Tak for inputtet. Jeg har selv en Samsung LE40R72B derhjemme - de laver dælme nogle fede skærme.

Mit forslag ville også være en Samsung skærm, men de har ikke 1:1 pixelmapping, så vidt jeg ved. Måske er det heller ikke død-nødvendigt? Jeg ved ikke nok om det...

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Panasonic phd8 42" eller 50" er klart at foretrække! Det er dem de bruger i TV bl. a i nyhederne. Den fåes endda med et trådløst modul til powerpoint præsentationer

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Moooi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

LG har også en del skærme som kører 1:1 men hvis det skal være over 40 tom så er der ikke mange LCD skærme at vælge imellem !

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=179248   Denne model skulle kører 1:1, men er vist svær at få hjem i øjeblikket pga af den lave pris. Evt find den tråd om skærmen og læs den. Kunne selv godt finde på at købe den. Dog kun en HDMi indgang.

Hvis i går meget i udsende og kvalitet kan pioneer 435 XDE anbefales, selvom nogle er på forumet siger at plasma ikke altid egner sig til PC brug. Har dog ingen erfaringer med dette ! Super lækker skærm !! http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156696

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=161574  Denne skærm skulle også være rigtig god, da du får en rå skærm uden tuner eller andre ting og derefter køber du moduler og indgange som du skal bruge og sætter den til. En rigtig proffesionel skærm. Mener det er den TV2 vejret bruger !!

Håber nogle af de her links kan bruges !

Til top Vis Moooi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moooi

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Som Lynge skriver, så er PHD8 skærmene vejen frem
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Samsung har en fin 46" LCD, der er til at betale:  LE-46M51B. Koster kr. 29.995 i danske butikker (Hifi-klubben) og lidt billigere på nettet.

Mig bekendt ikke med 1:1 - og jeg har ikke selv prøvet den med PC (jeg har et eksemplar som TV - her er den fremragende).

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej der!

Jeg tror "buzz"-ordet er PRÆSENTATIONER. Dette indebærer at man fuldt ud fra computeren kan vælge den opløsning som skærmen er født med som optimal. Det betyder blandt andet at i ikke behøver en HD-ready skærm, men bare en som kan vise den opløsning i ønsker.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

madsb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Mercury - ja, det er rigtig nok.

Jeg ved ikke nok om alt det her til at vide, om en HD-ready skærm er nødvendig - men opløsningen skal i hvert fald være høj nok til at kunne vise designs mm. - dvs. minimum 1024x768. En HD-ready skærm er minimum 1366x768, ikke?

Jeg har forstået ved pixelmapping (og jeg har meget muligt misforstået det), at den computer, man slutter til skærmen, SKAL kunne køre den opløsning, som skærmen er født med - dvs. i HD-ready skærme 1366x768(?). Umiddelbart forestiller jeg mig, at det godt kan blive en udfordring. Ved ikke lige om f.eks. en Dell Inspiron bærbar kan outputte den opløsning uden problemer...

I praksis kommer skærmen til at fungere ved, at vi hiver vores bærbare med ind i mødelokalet og sætter den til skærmen. Derfor er det vigtigste, at der ikke er nogen aspekt-forvrængninger, og at billedet selvfølgelig helst skal stå så skarpt og "naturtro" som muligt. Og da vi både skal bruge PC og Mac, er det nok nødvendigt med både VGA og DVI - med mindre man kan få omformere til det ene eller det andet.

chrhall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Billederne står fint på vores skærme. Jeg aner ikke om der er 1:1 pixelmapping på og er også ligeglad :) PC'erne kan alligevel ikke køre 1366x768 men tiltusker sig ved at køre 1360x768. Det vigtigste er farver og aspekt, og der er samsung rigtig gode uden at man skal betale en krig.
Til top Vis chrhall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhall

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes