Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor.??Nogen der...... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

hey, jeg er ved og samle sammen til en hjemmebio, men har ingen projektor eller jeg har faktisk ikk noget til en hjemmebio. er der nogen som har meget forstand på det.? (hva man skulle vælge af ting). , så ville høre om hvad i syns jeg skulle vælge af :

Projektor?

Højtaler sæt?

Surround receivere?

eller et helt sæt med det hele i.?

Håber i gider og hjælpe mig, :)

Har ca 10k og lave det for, men det skal jo ikk være verdens bedste :)

på forhånd Tak :)

Til top Vis zZMCZz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zZMCZz

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

zZMCZz skrev:

Projektor?

Der findes 2 teknologier du skal kigge efter; DLP og LCD. Begge har fordele og ulemper, og du skal gøre op med dig selv (ved at se dem live) hvilken teknologi du skal satse på.

zZMCZz skrev:

Højtaler sæt?

Skal det være 5.1, 7.1 eller? hvor stort er rummet?

zZMCZz skrev:

Surround receivere?

Vil du også bruge anlægget til musik, eller er det film only?

zZMCZz skrev:

eller et helt sæt med det hele i.?

Det er det sidste du skal vælge, uanset pris.

zZMCZz skrev:

Har ca 10k og lave det for, men det skal jo ikk være verdens bedste :)

Når du kommer ind i kampen og får set og lyttet ude hos forhandlerne, vil du opleve at dit budget eller forventning til samme er en anelse urealistisk. Selv hvis du går på brugtmarkedet, tror jeg ikke du finder noget alt inklusive til 10k, som du vil være tilfreds med.

Så umiddelbart vil jeg foreslå at du tager det i etaper. Hvis du har 10K så byg videre på det du eventuelt har nu (fx ældre tv etc.) og køb til senere når de økonomiske muligheder er det.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

zZMCZz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

hey..

hvad er forskellen mellem 5.1 og 7.1..? regnte med at det skulle være 5.1, men hvis 7.1 giver bedre effekt og lyd vælger jeg det..

jeg vil nok bruge det til begge dele, både film og musik,

mit nuværende alæg kan ses på hifigalleri.dk, http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1202 der..  billederne er bare ikk blivet opdateret i lan tid men det ser næsten sådan der ud..

jeg regnte med og sælge mit B&O fjernsyn og min com skærm også koble : computeren, ps2'en, dvd'en, også sårn man kan se alm. fjernsyn(antenne stik) 

men hvis der er nogen som har msn, kan de tilføjemig Mike_snaap@hotmail.com så kan vi snakke lidt om det, men ellers så skriv da gerne her 

Til top Vis zZMCZz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zZMCZz

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du i stedet for at sætte et fast beløb på et komplet setup, så starte med at købe f.eks den receiver du gerne vil have. Når du så har plads i budgettet så køb højttalere, senere projektor osv. Det er i hvert fald bedre at vente lidt og så købe noget godt i stedet for at købe noget man hurtigt bliver træt af, fordi det simpelthen ikke lever op til ens krav om kvaliteten.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg satte også et budget på 10-15k for hjemmebio for et år siden. Jeg endte med at komme af med 40k og jeg har ikke fortrudt det ét eneste øjeblik endnu. Det er SÅ lækkert at have og jeg ville ikke kunne have nøjedes med mindre. Jeg valgte endda lidt billigere højtalere end hvad jeg gerne ville have haft, men er sq stadig 100% tilfreds med det.

Som de andre foreslår, så spar op og køb det hele samlet (som jeg gjorde, da jeg synes det er fedest) ellers køb tingene én af gangen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes