| Forfatter |
|
hebsbebs Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst RIGTIG mange indlæg mht. Z3 og Z4 og hvad jeg kan se udfra disse, er at mange siger at Z4 ikke er de 4 - 5000 ,- kr mere værd, hvis man nu også skal kigge på pengepungen.
Men nu har jeg et Lissau hvidt motor lærred og den stue, hvor jeg skal se film på projektoren - er IKKE fuldstændig mørkelagt, kun aften mørke og hvide gardiner for vinduerne.
Med dette rum, vil Z3 (kontrast mæssigt) stadig kunne give et rigtigt godt billede ?? For jeg agter IKKE at skifte til Gråt lærrede også.
Og virker lensshifting udover op og ned, men også til højre og venstre ??
Håber I kan hjælpe mig .
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med det du skriver burde du måske kigge på DLP porjektor, disse laver langt bedre sort niveau også selvom det ikke er helt mørkt.
Ellers ville jeg stadigvæk vælge Z4 af de 2 som du nævner.
Tjek evt min bio så kan du se hvor godt sort min DLP projektor laver, jeg er ihvertafald meget tilfreds.
Nicolai
__________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens bruge en Z3 ved aften mørke. Du vil ikke kunne bruge i dag timer med alm. hvide gardiner.
Lensshift virker også til siderne. En Z3 har 100% lærred højden i lensshift op eller ned og 50% af bræden til siderne. Dvs. du kan have projectoren monteret havldelen af højden over lærreds top, og til siden kan du have projectoren til at "pege" på kanten af lærredet. Du kan dog ikke have maks op/ned og maks til en siderne sammentidig.
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis nu min pengepung rykker nærmest til en Z3 og jeg p.t. bruger en Acer PD523 Dataprojektor på mit hvide lærred - vil jeg vel blive GÆLDELIGT overrasket over billedet fra en Z3 ??
Jeg ved at Z4 har en bedre kontrast, men selve billedet er vel ikke de 4000,- kr forskel værd ??
Men ved aften mørke, vil en Z3 altså stadig give et godt billede på det hvide lærrede ??
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så læser jeg pludselig en masse om Misfarvning på Z3 - er det et generelt problem eller har nogen fået fra en "uheldig" sendning ??
Nu tør jeg næsten ikke købe en Z3 ???
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige haft lånt en Hitachi Cine Master PJ-TX200, den står utroligt godt det er det bedste, jeg har set, den kan fåes til ca. 9.000.- i Tyskland, det er også en du burde se på.
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige kigget rundt på nettet og læst reviews af Hitachi`en - den lyder sku RET fed !!!! Med en kontrast ratio på 7000:1 - vil dette være godt til mit hvide lærred og ikke helt mørklagte stue (medmindre det er aften) ????
Og passer den til SMS ophæng ??
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står lidt i samme dilemma, så det ville da være rart hvis lidt flere gad at kommenterer!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebsbebs skrev:
|
Har lige kigget rundt på nettet og læst reviews af Hitachi`en - den lyder sku RET fed !!!! Med en kontrast ratio på 7000:1 - vil dette være godt til mit hvide lærred og ikke helt mørklagte stue (medmindre det er aften) ????
|
|
|
Du bliver ved med at kommentere problemet med at der ikke er helt mørkt, hva så med at kigge på en DLP'er som jeg også skrev for oven - her er sort niveau langt bedre.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvad der er af gode PJ`er til samme pris, når det skal være DLP ?? Jeg vil gerne have 1280 x 1024 i opløsning og stadig lensshift, samt en høj kontrast - så hvad skal jeg kigge efter ??
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebsbebs skrev:
Og passer den til SMS ophæng ?? |
|
|
Der er et review af den her http://www.projectorcentral.com/hitachi_ultravision_hdpj52.h tm Lad dig ikke snyde af navnet. Det er nemlig præcis den samme projector bare under sin amerikanske modelbetegnelse. Hvis du søger lidt på siden finder du også en sammenligning af Epson 550 og Sanyo Z4, og sammenholder man disse to reviews, peger det på at Hitachi'en og Sanyo'en er ca. lige gode. Jeg har selv set dem i funktion med ganske få minutters mellemrum i relativt mørklagte lokaler, og her synes jeg faktisk at Hitachi'en stod bedre med farver og kontrast. Kan selvfølgelig være at den er blevet kalibreret bedre en Sanyo'en, men men... Tror selv at jeg ville vælge Hitachi'en :)
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der nogen som ved om SMS ophæng passer til Hitachi projektor ??
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebsbebs skrev:
|
|
|
|
Hvis du regner med at kunne opnå det kontrastforhold i virkeligheden, så bliver du slemt skuffet! Kun ved at bruge dynamisk iris kan man opnå det tal. En dynamisk iris øger ikke ansi-kontrasten, men regulerer bare lysstyrken op og ned. I praksis er den dynamiske iris uanvendelig, men det ser da godt ud i brochuren når man skal markedsføre produktet.
Jeg havde i kort tid en Sanyo Z4 indenfor døren og den har også et "fantastisk" kontrastforhold. Selvom min nye projektor, en Optoma HD72i, har dårligere specifikationer, er den langt bedre end en Z4. Til en LCD projektor vil jeg ubetinget anbefale et gråt lærred, med mindre du synes at grå er en pæn baggrundsfarve. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men nu havde jeg lige set mig blind på Z4 eller Hitachi PJ-TX200 - vil det være en KÆMPE skuffelse at se film med disse to på mit hvide lærrede ??
Men hvilke KANON DLP PJ`er skal jeg så kigge på, med lens shift og høj opløsning, og støjdæmpet ?? Og omkring de 10.000 kr ??
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebsbebs skrev:
Men nu havde jeg lige set mig blind på Z4 eller Hitachi PJ-TX200 - vil det være en KÆMPE skuffelse at se film med disse to på mit hvide lærrede ??
Men hvilke KANON DLP PJ`er skal jeg så kigge på, med lens shift og høj opløsning, og støjdæmpet ?? Og omkring de 10.000 kr ?? |
|
|
Hvis du vil være klar til HDTV er der ikke rigtigt nogen muligheder i den prisklasse. Du skal op i ca. det dobbelte, men så er der tilgengæld også ved at være et nogenlunde udvalg.
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men vil det ikke stadig blive et flot billede på hvidt lærrede med de to LCD PJ`er - fremfor min nuværende Acer PD523 Data PJ ??
Bare det kan blive bedre end det !!!!
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Z3 og er rigtig godt tilfreds. Du får rigtig meget projector for pengene ved at købe en Z3, og jeg tviler meget på du vil blive skuffet. Ikke dermed sagt at der ikke findes bedre, men til de penge en Z3 kan fås for tvivler jeg på det.
Om differencen op til er Z4 eller Hitachi PJ-TX200 er pengene vær, kan kun du selv i sidste ende bedømme.
Jeg kan se på projectorcentralen at din Acer får hård kritik som hjemmebio projector, især hvis du bruger andet end VGA tilslutningen, så jeg tvivler på du bliver skuffet.
Har du tænkt dig at købe fra Tyskland. Hvis ikke burde du se en Sanyo/Hitachi i funktion. Det vil alt andet lige fortælle dig meget mere end hvad vi kan sige her.
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Z3 er vel ikke ved at være en forældet sag, vel ?? Selvom den ikke har nær så meget kontrast som Z4 og Hitachi`en ??
Men jeg mangler stadig ldt viden om, at Z3, Z4 eller Hitachi vil give et ok billede på et hvidt Lissau lærrede ??
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebsbebs skrev:
Men vil det ikke stadig blive et flot billede på hvidt lærrede med de to LCD PJ`er - fremfor min nuværende Acer PD523 Data PJ ??
Bare det kan blive bedre end det !!!! |
|
|
Du skal nok få bedre detaljering, kontrast og farvegengivelse, men sort niveauet er sandsynligvis ikke lige så lavt. Men kom nu ud og se en Sanyo eller Hitachi live  Du er jo den eneste, der kan se om billedet bliver bedre.
|
| Til top |
|
| |
hebsbebs Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men de fleste steder har vel Gråt lærrede sat op til fremvisning
Men, ja jeg må ud snart
Clemmensen - hva kører du med derhjemme, en af de ovennævnte ? Og tilfreds ?
|
| Til top |
|
| |