| Forfatter |
|
Ruhave Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen jeg er ny her inde, så vil lige sige hej først.
Når men så kommer spørgsmålet, kan i hjælpe mig, jeg søger et plasma tv da mit gamle 100hz fjernsyn er brandt af, jeg har kigget lidt på jeres forhandler side, men ville nu godt ha' nogen liks fra folk der har erfaring med forhandleren. Så send endelig nogen links til billige forhandler af plasma tv's også fra udlandet.
Havde til at starte med tænkt mig at købe fra Klausgarde.dk, men det kom jeg hurtigt fra da jeg læste om ham her i forumet.
Når men det jeg søger er en 37-42" skærm til en rimlig penge, helst HD redy. Hvade kig på noget LG, SAMSUNG, THOMSON eller PHILIPS. Jeg har en små 11,000kr at gøre godt med pt.
Håber der kommer nogen links, og gode oplevelser.
PÅ FOR HÅND TAK
RUHAVE __________________ Jeg siger ikke du lyver, jeg tror bare ikke på hvad du siger!
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.preissuchmaschine.de Søg evt. lidt på forumet - Der er bl.a. masser af tråde om Tyske forhandlere mv. .. Der er næsten en ny tråd som din hver dag og jeg tror folk helst vil undgå at gentage sig selv.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruhave
Hej - da du er ny, byder vi brugere dig selvfølgelig pænt velkommen i forum, hos danmarks bedste online magasin.
Brugerne her i forum, har med stor interesse og resultat handlet i Tyskland hos www.digitalo.de - Kigger man efter de mærker som folk går mest efter og altid bruger som reference, så er det jo nok Pioneer og Samsung.
Digitalo har ry for at være hurtige og pålidelige, ligesom der ikke e rnogle skrækhistorier som fra Pixmania og andre - og det er jo det som vi alle helst vil undgå. Det bliver leveret med fragtmanden, ofte UPS og der kan betales ved modtagelse, hvilket er fakturabeløb i Euro penge, som du har vekslet og har klar ved modtagelsen - der kan sikkert også betales med danske penge til UPS manden.
Ellers tag et kig i HiFi Klubben, de er ret seriøse med deres butikker og skærm salget, de må kunne presses i pris i disse dage, da der er lidt priskrig i krogene.
Mit bedste rå til dig er - køb den sidste nye model uanset mærket du vælger, udviklingen går så hurtigt og de bliver konstant bedre og opdateret, lad dig ikke friste til en billigere / ældre og udgående model.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Ruhave Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
VON LARSEN--> som jeg også skriver i mit første indlæg så har jeg kigget mig lidt omkring, men som du selv siger så kommer der næsten sådan et indlæg om dagen også er der altså mange at kigge igennem, og mange forskellige svar at læse igennem, men jeg læser da på livetløs for at få så meget med om de forskellige tv, modeller og priser, men der er mange rigtig mange, så måske man skulle lave en fohandler side men links til forhandler og en afstemning så man kan se hvor god og mindre gode de forskellige forhandler er, både med pris og leveringsdyktighed, vis det ikke allerede eksistere, jeg har ikke være hele jeres side igennem i nu.
TOFTDAL--> Nu ligger pioneer jo lidt i den dyre ende, men jeg kan godt li' samsungs design, men jeg har fået fortalt af en radio, tv forhandler at der kun findes to der laver plasma skærme, altså selve skærmen, LG og PIONEER, men ved ikke om det har noget hold i sig.
Men jeg kigger vidre.
tak for svarene indtil vidre
RUHAVE __________________ Jeg siger ikke du lyver, jeg tror bare ikke på hvad du siger!
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 20 Maj 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Ellers tag et kig i HiFi Klubben, de er ret seriøse med deres butikker og skærm salget, de må kunne presses i pris i disse dage, da der er lidt priskrig i krogene.
|
|
|
prøvede så sent som d. 11.05 at 'presse dem i pris' uden resultat, men måske du er mere heldig...
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruhave skrev:
|
TOFTDAL--> Nu ligger pioneer jo lidt i den dyre ende, men jeg kan godt li' samsungs design, men jeg har fået fortalt af en radio, tv forhandler at der kun findes to der laver plasma skærme, altså selve skærmen, LG og PIONEER, men ved ikke om det har noget hold i sig.
|
|
|
Det passer ikke! Panasonic laver deres egne paneler og der er et par stykker mere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
xtort
Jeg har ikke prøvet, men jeg mener at 20 % rabat på den vejledende salgspris er opnåeligt, på alt grej, men det kan kræve lidt benarbejde. Personligt ville jeg ikke købe noget uden at det var på det niveau eller mere.
Ruhave
Det med hvem der producerer hvad vidste MichaelWB så noget om.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruhave skrev:
| Nu ligger pioneer jo lidt i den dyre ende, men jeg kan godt li' samsungs design, men jeg har fået fortalt af en radio, tv forhandler at der kun findes to der laver plasma skærme, altså selve skærmen, LG og PIONEER, men ved ikke om det har noget hold i sig. |
|
|
Bortset fra at det er forkert, så er der voldsom forskel på at to tv bruger samme panel, og at de har samme billedkvalitet. Der er _meget_ andet end panelet der afgør billedkvaliteten. Bortset fra dét er plasma-producenterne såvidt jeg ved disse:
Pioneer/NEC (Pioneer har opkøbt NEC. Pioneers egne paneler bruges såvidt jeg ved kun af Pioneer selv samt Runco, men der kan være flere. Pioneer oplyste for ikke så længe siden at de ville droppe OEM-produktion og koncentrere sig om produktion til egne tv, jeg er dog ikke helt klar over om det kun gælder Pioneer panelerne, eller om NEC-fabrikken også kun skal producere Pioneer paneler fremover).
Panasonic (bruges udover i egne tv i bl.a. Toshiba samt en række mindre kendte mærker)
Fujitsu/Hitachi (ejer 50% hver af en plasma-fabrik. Benyttes af en række forskellige producenter, bl.a. Philips og Yamaha. AliS panelerne, 1024x1024 og 1080x1024, er et Fujitsu/Hitachi patent, og ethvert plasma med denne opløsning bruger således Fujitsu/Hitachi panel)
Samsung (bruges sikkert af andre også, jeg kender ikke lige til eksempler)
LG (Benyttes vist i nogle Philips tv, og sikkert en stribe andre)
Som man kan se står Sony ikke på listen. De har ikke en plasma-fabrik, og har satset 100% på LCD. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Barry85 Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har også planer om at invistere i et plasma tv. Mit spørgsmål er om det er en god ide at købe en plasma særm, da jeg spiller meget playstation. Har hørt at plasma skærme ikke er gode til spillekonsoller, er det rigtig?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ruhave Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de mange beskeder.
Det med hvem der laver de forskellige paneler, har jeg ikke styr på det var bare hvad han sagde, og så sent som igår fik jeg at vide at philps og LG har en panel fabrik sammen.
Og jeg er kommet så langt i min søgen at jeg har fundet ud af at det er ikke panelerne det afhænger 100% af, men de har jo alle sammen en billede prosseser af en slags, pixel plus osv. der ikke gør det lige godt på alle fjernsyn
Men jeg er kommet der til at jeg har fundet to LG skærm i 42.
billedet er af en RZ-42PX5R ved ikke om det er en opdateret model.
Og den der hedder 42PC1RR

Synes begger er pæne skærme at se på, men kom med jeres meninger, og gerne erfaringer vis i selv ejer et.
MVH
Ruhave
__________________ Jeg siger ikke du lyver, jeg tror bare ikke på hvad du siger!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruhave
Uden at eje en af de pågældende skærme, synes jeg det er et flot design, LG har også ry for at lave gode ting, så hvis du holder dig til at købe sidste nye model i produktionen, er jeg sikker på at du vil blive særdeles tilfreds - LG får også positiv omtale i trådene, hvilket er en god rettesnor.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg er orienteret er pc1r så ikke efterkommeren af px5r, hvorfor pc1r vil være det oplagte valg, givet prisen?
|
| Til top |
|
| |
Ruhave Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så fundet fjernsynet det bliver en LG 42PC1RR. Det er til salg ved nogen der hedder maxx store, er der nogen der har nogen erfaringer med dem, og hvordan plejer det at forgå når man handler gennem preissuchmaschine?
Takker for jeres store hjælp
Ruhave __________________ Jeg siger ikke du lyver, jeg tror bare ikke på hvad du siger!
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ruhave...
Hvis det var mig, ville jeg købe et 28" eller 32" 100hz tv igen, det kan vel fås' til ca. kr. 3.000,- og så vente 2-3 år med at købe fladskærm... med 'kun' 11.000,- på lommen får du efter min mening ikke fat i de bedste skærme
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erfaringsvis og igen, fra Tyskland så prøv www.digitalo.de, det har lidt med sikkerhed og garanti at gøre, de er stabile. Man sætter hurtigt det hele over styr med et dårligt net firma??? måske betale lidt mere fra starten og have en lidt bedre sikkerhed???
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Ruhave Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifijan--> Om 2-3 år, kan jeg med sikkerhed købe noget der er bedre, men sådan kan man jo sige om alt, vis jeg køber en computer idag er den ikke en potte pis hver om et år, sådan er det også med fladskærme, sådan som jeg har forstået det, de udvikler noget ny hver dag, så om 2-3år kan du jo skrive det samme til mig.
Ruhave __________________ Jeg siger ikke du lyver, jeg tror bare ikke på hvad du siger!
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 03:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Ruhave
Hej - da du er ny, byder vi brugere dig selvfølgelig pænt velkommen i forum, hos danmarks bedste online magasin.
Brugerne her i forum, har med stor interesse og resultat handlet i Tyskland hos www.digitalo.de - Kigger man efter de mærker som folk går mest efter og altid bruger som reference, så er det jo nok Pioneer og Samsung.
Digitalo har ry for at være hurtige og pålidelige, ligesom der ikke e rnogle skrækhistorier som fra Pixmania og andre - og det er jo det som vi alle helst vil undgå. Det bliver leveret med fragtmanden, ofte UPS og der kan betales ved modtagelse, hvilket er fakturabeløb i Euro penge, som du har vekslet og har klar ved modtagelsen - der kan sikkert også betales med danske penge til UPS manden.
Mit bedste rå til dig er - køb den sidste nye model uanset mærket du vælger, udviklingen går så hurtigt og de bliver konstant bedre og opdateret, lad dig ikke friste til en billigere / ældre og udgående model.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Digitalo er bare lidt dyr. Du ka godt spare en lille sjat ved at kigge ordentligt på fx preissuche eller bare gå ind på pricerunner.dk, finde tv'et og så klikke på international pris.
|
| Til top |
|
| |