Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD/Plasma TV Billigt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa, Jeg er på udkig efter en Fladskærm, jeg ved næsten intet om det.. men for mit vedkomme er Plasma eller LCD egentlig ligegyldigt, bare billedet er skarpt nok.. Problemet er så jeg ikke vil lægge mange penge i det.. Vi snakker "11.000kr."

Så ville høre jer, Hvad er det bedste fladskærm til prisen? max 11.000kr. Mindst 32"

Mvh Jesper

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Vil mene at dette vil passe meget godt til dine krav.

http://hifipriser.dk/listprices.asp?ID=196895

Skulle være et rigtigt godt TV til pengene.

Personligt ville jeg gå efter LCD når vi snakker denne prisklasse. Der kan du nemt få et rigtigt lækkert TV til omkring de 11.000 kr. Jeg synes ikke at de plasma skærme som man kan få til den pris er pengene værd. Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag. Men hvis du vil have et ordentligt plasma tv, skal man ofre flere penge.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være lcd, vil jeg umiddelbart også anbefale ovenstående. Men alternativt synes jeg du skal prøve at se her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11950& PN=1&TPN=2

et l 42 hd plasma til omkring 10700kr i Tyskland. Det er et helt nyt tv, som tilsyneladende skal erstatte den anderkendte px5r. Der er ikke så mange anmeldelser af den endnu, men dem som har anmeldt den, har kun rosende ord. Jeg har bestilt det og håber lidt på at få det i denne uge. Så hvis du kan vente, vil jeg anbefale at du du lige ser mine og andres erfaringer med denne skærm er.

På minhjembio.com er der også en lang tråd om denne skærm, og der er der også kun rosende ord.

Forskellen mellem lcd og plasma er udmiddelbart følgende:

LCD har et lidt lavere strømforbrug.

Plasma har bedre kontrast, bedre sortniveau og oftest bedre farvgengivelse.

Plasma har bedre betragtningsvinkel.

Plasma er lidt mere følsomme under transport.

Levetiden for en plasma er ca. 60.000timer. svarer vist nogenlunde til omring 7 år hvor det står tændt hele tiden. LCD har en længere levetid.

Du får oftest flere tommer med en plasma end ved en lcd til den samme pris.

Ved plasma er der risiko for burn-in, men hvis du gør dig nogle foranstaltninger i starten når du får skærmen, udgør dette ikke et problem. Ikke ved de nye skærme vel og mærke

LCD er ikke lige så gode til at gengive et antennesignal, som plasma er.

Vil selv anbefale et plasma, da billedet, efter min mening er klart bedre end lcd, og tror også det er den generelle holdning herinde. Dog skal det pointeres at LCD har nogle åbenbare fordele, som ikke kan ignoreres

Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Tilføjelse til taz123456, om hvilke fordele LCD bl.a. har . Dine udsagn virker sandfærdige nok, men der mangler selvf. nogle ting som du selv nævner - det er også umuligt at komme rundt om alle fordele/ulemper.

Et par fordele ved LCD:

1. Hvis man ønsker at benytte den som PC-skærm evt. via HTPC, vil jeg klart mene at LCD er en fordel, da det simpelthen er bedre egnet til det.

2. LCD fås i lavere størrelser end 42" (eller kan man godt få plasma i 37"?), så må det ikke være for stort, er det ikke noget valg.

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes