| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
gibman skrev:
Er der andre IN76 ejere, som kan se lysspild over og under billedet. Det ses nememst når lokalet er bælg mørkt, samt når der vises en meget mørk scene.
Det svarer måske til de ekstra pixels som burde være slukket. Altså 720 vs 768. |
|
|
Uden at jeg har set IN76, så vil jeg påstå at du har fat i det helt rigtige - det er en 768 chip hvor man kun bruger 720 linier.
gibman skrev:
Iflg. avsforum.com skulle der ikke være lysspild over og under billedet. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=7737688& &#post7737688
|
|
|
Forkert! Ikke ifølge AVSforum, men ifølge _en bruger_ på AVSforum. Hvem siger at han ikke tager fejl? Man skal passe på med at tage udtalelser på AVSforum for gode varer, bare fordi der generelt sidder nogle kloge mennesker dér. En anden udtalelse fra samme tråd ville jeg lægge en del mere vægt på - nemlig Bob Williams, Infocus Engineer, der siger følgende:
"Quote:
|
Originally Posted by Dan Hitchman
Bob, can you comment on possible problems with projected light leakage on the unused parts of the DMD? |
The black pixels will appear exactly like letterbox bars in the image. If you choose to mask them with your screen border they'll go away completely. They have no effect on the rest of the image. "
Ergo: De 48 overskydende pixels vil blive vist som det sorteste projektoren er i stand til at gengive, hvilket vil sige at der er lysspild. Der er på dette punkt ingen forskel på IN76 og enhver anden 768 chip der viser et 720P billede. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|