| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
felixen21 skrev:
Lidt gode råd søges. Jeg har købt et Samsung PS - 42E7H for lidt over en uge siden. Jeg har læst her og på andre sider hvordan man bør behandle et nyt plasma tv.
Det jeg har bidt mest mærke i er at man bør sætte kontrasten ned til under halvdelen. Min var skruet helt op. Jeg synes det gør en betydelig forskel på billedet. Selvfølgelig gør det det, men det gør lidt at jeg ikke synes jeg nyder billedet helt så meget.
|
|
|
Man kan ikke bare generalisere om at kontrasten bør sættes under halv - der er meget stor forskel på skalaerne på forskellige plasma-tv, og "halv kontrast" kan sagtens være alt for lidt. Men generelt bør du skrue en del ned i forhold til standard-indstillingen. Men kig på det i nogle dage, og prøv så at skrue op til max igen - så vil du formentligt opdage at billedet ved max er alt for overdrevet. Hjernen er et vane-dyr - når du først har set den for kraftige lysstyrke, virker alt andet som for lidt - indtil du har vænnet dig til det. Måske viser det sig så at den korrekte indstilling er et sted imellem, men du vil i hvert fald hurtigt opdage at max ikke er noget du kan nyde ret længe, når du har vænnet dig til det korrekte... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|