Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 09:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z4 vs. PJ-TX200 - hvilken er bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer kraftigt at købe min første projektor og har fundet frem til det skal være en af disse:
Sanyo PLV Z4
Hitachi Cine Master PJ-TX200

Jeg er klar over de minder meget om hinanden og har læst mange tråde her på forummet, men har ikke kunne finde ud af hvilken projektor der passer mig bedst.

Jeg regner med at købe et beige Ikea Tupplur rullegardin som billigt lærred. Rummet projektoren skal stå i har hvide vægge og hvidt loft. Rummet har desværre ikke optimale mørklægningsmuligheder, så det spiller vel også ind på valget? Der bliver 3 – 4 m fra sofa til lærred.

Blæsestøj kan irritere mig meget så jo mindre larmende projektor, jo bedre. Derudover har jeg ikke det optimale sted at placere en projektor så lens shift (mener jeg det hedder) har også noget at sige for valget.

Projektoren skal primært bruges med Xbox 360 via komponent kabler og film fra Samsung HT-P1200R via HDMI-kabel. Min computer skal også sluttes til via DVI eller VGA afhængig af prisen på kablet.

Jeg forventer at bruge billige kabler da det ikke skulle have nogen indflydelse på resultatet. (Men det skal denne tråd ikke handle om.)

Er der forskellig garantiperiode på de to projektorer? Er det noget der skal indgå i overvejelsen af hvilken jeg skal vælge?
På længere sigt skal jeg også have et ophæng og her spiller prisen også ind på den endelig pris.

På baggrund af ovenstående samt pris, hvilken projektor vil så passe bedst til mig?

Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric

centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der kan fortælle mig hvilken projektor der passer bedst til mit behov?

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kender kun Sanyo Z4, og det er en ok LCD projector, blæser støjen er kun på 22db, den har de tilslutninger du har brug for. Sanyo yder 3 års garanti.

Jeg syntes du skal spare nogle penge sammen til et rigtig lærred, det fortjener sådan en projector.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Efter min mening skal man holde sig fra projektor til film hvis man ikke kan mørklægge ordenligt. Og det er ligemeget hvilken model man har. Er der ikke ordenlig mørklagt, får man ikke acceptable sorte farver.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har set de to projektorer op mod hinanden, og de er begge fremragende, hvis lærredet er af god kvalitet og man har mulighed for mørklægning. Der er kun mindre nuancer til forskel. Det du bør overveje i relation til disse projektorer, er om du har brug for kraftig zoom og lens shift. Her trækker Z4 det længste strå sammen med det rekordlave støjniveau - hermed har jeg vel egentlig også givet dig et vink om, hvilken du nok bør vælge....  

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke spare lidt mere op, og kik på de nye modeler fra InFocus, med et hvid lærre er det nok kun DLP der dur, plus at du ville få et MEGET finer sort, end hvad en LCD pj. under 20k kan gengive 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Hvorfor ikke spare lidt mere op, og kik på de nye modeler fra InFocus, med et hvid lærre er det nok kun DLP der dur, plus at du ville få et MEGET finer sort, end hvad en LCD pj. under 20k kan gengive 

Forudsat at man ikke lader sig genere af regnbuer og blæserstøj  Nu kender jeg ikke de nye modeller fra InFocus, men de er vel stadig generet af disse "problemer". Rent billedmæssigt er de dog sikkert bedre end LCD.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Til gengæld kan han så få VHS opløsning og flimrende billede

Nej ok. Men en meget stor ulempe ved DLP er mangel på fleskibilitet. Mangel på ordenlig zoom og lens-shift er en "deal-breaker" for mange.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

VHS opløsning og flimrende billede   

Nå så skal man vel kikke på nogle LCD fra Sony, ikk

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Forudsat at man ikke lader sig genere af regnbuer og blæserstøj  Nu kender jeg ikke de nye modeller fra InFocus, men de er vel stadig generet af disse "problemer". Rent billedmæssigt er de dog sikkert bedre end LCD.

Så længe DLP til rimelige penge stadig kun kører 480P vil de aldrig blive aktuelle for mig... Desuden ville jeg heller ikke undvære lens-shift og zoom.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

"DLP til rimelige penge" kun med 480p, er hvis kun på DLP under 10k op til 20k kan man da få en DLP med 720p ikk ?

Zoom er da på DLP Pj. men det er rigtig at der mangler lens-shift.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hitachi'en er ikke ret udbredt herinde. Det er Sanyos folk har valgt, men jeg valgte Hitachi'en da jeg skulle vælge projector. Den har et rigtig godt billede, med nogle varme farver og ingen støj. Jeg synes ihvertfald ikke man hører den anden end hvis man virkelig hører efter og der er HELT stille. Så ligner den jo en million. Den har jo lidt former som en sportsvogn med bløde runde hjørner, hvor jeg synes at Sanyo ligner noget der er lavet i det gamle U.S.S.R ala en Lada (undstyld sammenligningen, men den er sgu ikke køn). Ved godt det er billedet der er det vigtigste, men projectoren må også gerne se lidt cool ud, så kan bestemt anbefale Hitachi'en

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Det er vel op hvor go video (Scaler) der er inbygget i DVD afspiller, da både Sanyo og Hitachi ikke er så stærk på det område, så et krav til disse må være en DVD afspiller med HDMI og der opskaler til 720p for at gå et godt reslutat med disse.

Kontra Panasonic PT-AE900U som har inbygget en rigtige god Video kresløb, men tilgengæld lid af digtial støj og dårlig sort.

Ret mig, hvis jeg har fejl

hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg stod også med valget af disse 2 maskiner, men valgte også Hitachi`en. MEGET lidt støj, FLOT billede og FEDT design.

Se mit setup nedenfor

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39943&K W=hebsbebs

Til top Vis hebsbebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebsbebs

centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for de mange svar. På længere sigt skal der invisteres i et "rigtigt" lærred, men da jeg ikke kender den endelige placering og derfor ikke størrelsen er dette ikke muligt at købe.

Mht. InFocus DLP skal der være MEGET stor forskel på kvaliteten af denne i forhold til LCD'eren (både billede, blæsestøj og lampe-holdbarhed), da jeg ikke tror jeg vil bruge projektoren nok til at retfærdiggøre en pris på 20k. Projektoren skal jo engang ud i fremtiden sælges (udskiftes med en nyere) og her spiller brugtprisen også ind.

Jeg kan se at begge projektorer er anbefalelses værdige, men jeg savner dog nogle forskelle på de to. Hvad gør at jeg skal vælge den ene frem for den anden?

Hvordan "lukker" TX200 linsen mod støj? z4 skubber en låge ind foran linsen (korrekt?).
Hvor lang er garantiperioden for en TX200? (Er dette overhovedet et spøgsmål som er relevant, eller er de 6 mdr. ifølge loven rigeligt til projektorer? Med andre ord: Kan en projektor have fejl/mangler som man er længe og at "finde" eller som kommer med tiden?)

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt at der skulle være nogle problemer med "støvfiltret" i Hitachi'en. Er der nogen af jer der har olevet dette?

Og med hensyn til Sanyos udseende, synes jeg ikke den er det mindste grim. Den har et meget  rent og stiligt design, og så er der altså noget over den automtiske låge der let og elegant ruller hen over linsen når den ikke er i brug! Desuden kan man jo ikke komme uden om at Sanyo'en lige er en tand bedre i div. test's!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:

Jeg har hørt at der skulle være nogle problemer med "støvfiltret" i Hitachi'en. Er der nogen af jer der har olevet dette?

Og med hensyn til Sanyos udseende, synes jeg ikke den er det mindste grim. Den har et meget  rent og stiligt design, og så er der altså noget over den automtiske låge der let og elegant ruller hen over linsen når den ikke er i brug! Desuden kan man jo ikke komme uden om at Sanyo'en lige er en tand bedre i div. test's!

med hensyn til tests, så er jeg ikke enig i at Sanyo altid vinder... det er desværre sjældent at Hitachi'en er blevet testet, men de var begge i T3 for et par måneder siden, og der vandt Hitachi'en over Sanyo. Om den ene er bedre end den anden.. er nok et spørgsmål om temperament og det samme om designet.. det kan jo, som alt andet, diskuteres.. og det gider vi ikke. Jeg er glad for min Hitachi og du er glad for din Sanyo og det er nu det vigtigste at man selv er glad for det man har købt  

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke haft problemer med mit støv filter, men har heller ikke haft den så længe endnu.. den har lige rundet 100 timer, og jeg er blevet bedt om at rense det filter og det blev gjort uden nogle problemer.

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Wilhelmsen skrev:

med hensyn til tests, så er jeg ikke enig i at Sanyo altid vinder... det er desværre sjældent at Hitachi'en er blevet testet, men de var begge i T3 for et par måneder siden, og der vandt Hitachi'en over Sanyo. Om den ene er bedre end den anden.. er nok et spørgsmål om temperament og det samme om designet.. det kan jo, som alt andet, diskuteres.. og det gider vi ikke. Jeg er glad for min Hitachi og du er glad for din Sanyo og det er nu det vigtigste at man selv er glad for det man har købt  

Just for the record "Jeg ejer ikke nogen af dem, men ser frem til bestille enn af disse to modeller umiddelbart efter sommerferien! -Jeg er dog som mange andre meget i tvivl om hvilken én af dem det skal være, så det kunne være rart hvis tråden kunne fortsætte lidt endnu og vi kunne høre noget mere for og imod!

nemligja- kig lige her:

http://www.projectorcentral.com/hitachi_ultravision_hdpj52.h tm

http://www.projectorcentral.com/sanyo_plv-z4.htm

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

det første link du gav mig var desværre ikke til den rigtige Hitachi, men lige meget med det

Det er meget forskelligt hvad der vinder de forskellige tests, synes ikke man skal gå så meget op i dem. Det kan være en vejledning, men kunne aldrig finde på at købe pga. en test

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes