Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Z3 problemmer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Z3 i snart et år og den har virket upåklæggeligt, men så her for en lille uges tid siden holdte jeg en lille fest for et par venner og om aftnen ville vi så se en film men jeg kunne ikke få den til at virke.

Jeg har en computer med 2 skærme sat til, min projektor og en normal fladskærm, normalt kører jeg bare på fladskærmen, men så sætter jeg den over på projektoren når jeg skal se film.

Problemmet er så at når jeg sætter den over på projektoren er det som om intet sker ud over at fladskærmen mister signalet og går på standby (som den også bør), går jeg så op og piller hdmi stikket ud af projektoren så ryger skærmbilledet over på min anden skærm igen som om at den godt kan se at der ikke er nogen forbindelse længere, men projektoren sker der intet med, den tæller bare ned fra 5 min fordi der ikke er signal.. Sætter jeg så hdmi stikket i igen, så sker der intet på projektoren men fladskærmen flimre lidt i et halvt sekund.

På et tidspunkt lykkedes det mig faktisk at få noget op på projektoren men der var det helt blåt og nu kan jeg ikke få den til at gøre det igen.

Åbner jeg menuen på projektoren er den i normalefarver og alt ser fint ud.

 

Har efterhånden prøvet næsten alt syntes jeg, og håber derfor i har noget alternativt jeg kan prøve :)

 

Ved ikke om det betyder noget, men mit grafikkort er et x1800 og jeg kører windows xp.



__________________
WAF tak!
Til top Vis Winta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winta Besøg Winta's Websted
 
Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

har du updateret dine ati driver her på det seneste ?? for det kan evt godt være det !!


__________________
"EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures."
Til top Vis Trash_Master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trash_Master
 
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg gjorde så vidst jeg ved ikke noget imellem at det virkede og ikke gjorde.. Måske opdaterede jeg direct x, kan ikke huske om det var før eller efter, men det burde da ikke have nogen indflydelse?

Men i dag da jeg prøvede en masse for at få det til at virke, da hentede jeg en ny driver, men det hjalp ikke..



__________________
WAF tak!
Til top Vis Winta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winta Besøg Winta's Websted
 
Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

direct x er ikke noget der har indflydelse på dit monitor setup !! 

__________________
"EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures."
Til top Vis Trash_Master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trash_Master
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Virker projektoren hvis du tilslutter en almindelig DVD-afspiller eller VHS-video til den?

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Trash, Nej det vil jeg heller ikke mene, også derfor jeg ikke nævnte det i første omgang, men hellere for meget end for lidt info :)

 

Pere, jeg har desværre ikke mulighed for at teste det da jeg ikke har nogen dvd afspiler og ikke kender nogen i nærheden der kan låne mig en, men vil prøve at få fat i en og teste.



__________________
WAF tak!
Til top Vis Winta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winta Besøg Winta's Websted
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt at man kan "springe" eller hva man nu skal kalde det hdmi indgangen på div. app. hvis alt ikke er slukket når man forbinder app.
Har dog skiftet et hdmi stik, med strøm over hele linien unden problemer, men måske...
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

det kunne jo godt være at dit div -> hdmi kabel har taget skade !! hvis det er muligt (jeg kender ikke lige beskaffenheden af sådan nogle kabler) men du kan jo evt prøve at få fat i en div splitter hvis det viser sig at være kablet! sådan at du kan bruge skærmen sammen med din z3!!

__________________
"EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures."
Til top Vis Trash_Master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trash_Master
 
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er faktisk også bange for det er kablet eller hdmi indgangen i projektoren for da jeg rykkede på hdmi stikket i projektoren skete der i starte lidt, men ikke længere..

__________________
WAF tak!
Til top Vis Winta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winta Besøg Winta's Websted
 
Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

hmmmmm prøv evt at se om du kan får fat i eller låne et nyt kabel og se om det er det !! eller prøv og kør det over en af de andre indgange i z3´rn!!

__________________
"EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures."
Til top Vis Trash_Master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trash_Master
 
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 103
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Kan det godt være selve indgange eller er der støre chance for det er kablet?

__________________
WAF tak!
Til top Vis Winta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winta Besøg Winta's Websted
 
Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

det kan godt være det er kablet men nu ved jeg ikke lige hvordan sådan et hdmi stik er bygget og hvor holdbart det er !!

__________________
"EASY TO INSTALL = Difficult to install, but instruction manual has pictures."
Til top Vis Trash_Master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trash_Master
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes