Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Tint: Kun i NTSC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg sad og hyggede mig med lidt kalibrering af min nye Samsung C7H (konen og lillepigen var smidt i seng). Jeg brugte DVE, som er relativ nem at gå i krig med. Men på et tidspunkt nævner kommentatoren at man kan justere Tint (de enkelte farver som jeg forstod det). Men men men...dette er kun muligt i NTSC format og ikke i PAL.....hvorfor lige det

Jeg brugte det medfølgende farvefilter og kom frem til at blå, sad lige i øjet, imens rød og grøn var lidt ved siden af. Jeg kan ikke justere farverne enkeltvis, så kommentatoren sagde at jeg skulle gå efter den blå farve.

Desuden synes jeg at skyggerne bliver meget "kantede", "markerede" og "afgrænsede"...(kan ikke lige finde det helt rigtige ord). Skyggerne ser forkerte ud på nogle tv-kanaler. Er det et signal-problem? Problemet er både på analog (fiskebensantenne) og på satellitten.

Til sidst men ikke mindst. Når jeg lader signalet køre gennem min Pioneer DVR530 så bliver billedet ringere. Hvorfor det? Skal jeg hellere købe en recorder med HDMI?

That's all for now, Folks!

Stefan

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Den manglende Tint skyldes ogsaa det ved PAL systemet ikke blev anset for nødvendigt, PAL er "nyere" end NTSC.

Sælgere og Programleverandører gaar en spændende tid imøde. Mest fordi de forskellige HDTV standarder blev definerede ud fra CRT Teknologien, men derfor skal Dine problemer med billederne selvfølgelig fortsat løses.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ok, så blev jeg da så meget klogere .

Jeg kørte "Fight Club" i går på afspilleren (region 1) og her var det pludselig muligt at justere Tint???  Jeg går ud fra at det er fordi det er region 1 og dermed NTSC.

Ja det med kvaliteten af billedet vil jeg meget gerne have løst. Jeg følger også med i diverse diskusioner der kører angående ISF kalibrering. Jeg er nemlig meget interesseret i at vide om en kalibrering vil kunne eliminere dette problem. Jeg vil prøve at tage et billede så folk kan se hvad jeg snakker om....selvom det nok bliver svært at få et godt billede af problemet

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hr Bobbel Basse skrev:
Til sidst men ikke mindst. Når jeg lader signalet køre gennem min Pioneer DVR530 så bliver billedet ringere. Hvorfor det? Skal jeg hellere købe en recorder med HDMI?

Udover muligheden for at der er forskel i selve tunerens kvalitet i de to apparater, så er det en længere signalvej, når du bruger optagerens tuner.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes