| Forfatter |
|
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum. Jëg er ny herinde og kunne godt tænke mig at vide om dette plasma tv er helt dårligt eller fornuftigt?
LG 42" plasma tv: LG 42PC3R Plasma-TV
Jeg har tænkt mig at købe tvet i tyskland, da det er min opfattelse at man kan spare mange penge på den måde... Ved nogen hvor man kan finde en forhandler der tillader en at købe det på efterkrav.. og ved i hvad efterkrav hedder på tysk? :P
ps. Har nogen et bedre forslag til et plasma tv er i hvertelig velkommen, for er som sagt noob... jeg håber nogen vil hjælpe mig... på forhånd tak :D
venligst/best regards
Tobias
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak dolph... :P
så fik jeg da det på det rene.. hehe.... plz people... vil nogen fortælle mig om LG 42PC3R er helt hen i skoven... Jeg synes det er en jungle at finde et ordentligt tv.. jeg er fortaler for plasma, men har ikke den store viden. HAr læst meget om lcd vs plasma og plasma tiltaler mig mest.. hvis produktet er noget l**t, vil i så ikke nok fortælle mig det og i så fald give et bedre alternativ... er tvet klar til fremtiden osv osv....
det har følgende specs...
| Model |
42PC3R |
|
| HD Ready |
Yes |
|
| Size (inch) |
42 inch |
|
| System |
|
|
| Analog Terrestrial |
Yes |
|
| Module |
|
|
| Display |
HD Plasma with ClearFilter |
|
| Picture Format |
16:9 WideScreen |
|
| Resolution |
1024x768p |
|
| Contrast Ratio |
10 000:1 |
|
| Brightness (Cd/m²) |
1200 cd/m² |
|
| Panel Mode |
1024x768, 852x480, 848x480, 640x480 |
|
| Picture |
|
|
| XD Engine |
XD engine 3 |
|
| XD Engine |
Auto, Advanced control |
|
| XD Engine |
Cinema, On/Off |
|
| XD Engine |
Black level, Low/Mid/High |
|
| XD Engine Control |
XD Contrast On/Off |
|
| XD Engine Control |
XD Colour On/Off |
|
| XD Engine Control |
XD Noice reduction |
|
| XD Engine Control |
MPEG NR 1-10 |
|
| Cinema 3:2 mode (natural motion) |
Yes |
|
| Enhanced Line Doubler |
Yes |
|
| Auto Booster (Analog) |
No |
|
| Auto Off |
Yes |
|
| Color Reproduction |
Electronic part: 14 bit |
|
| Color Reproduction |
Panel: 12 bit |
|
| Supported Signals |
NTSC,PAL,SECAM,HD 720p,1080i/p, VGA~SXGA |
|
| Picture Control |
Dynamic, Standard, Mild, User1,User2 |
|
| DCDi |
Yes |
|
| Digital Comb Filter |
3D |
|
| Color Temperature Control |
Normal, Warm, Cool, User(Contrast/Brightness/Colour/Sharpness/Red/Green/Blue) |
|
| Enhanced Noise Reduction |
Yes |
|
| Aspect Ratio Correction |
Spectacle, Full, Orginal, 4:3, 16:9, 14:9, Zoom1, Zoom2 |
|
| Sound |
|
|
| Speaker System |
2CH 4 units |
|
| Sound Type |
NICAM A2 |
|
| Audio Output |
15W x 2 |
|
| AVL (Automatic Volume Leveller) |
Yes |
|
| Surround System |
Surround MAX |
|
| Sound Control |
XTS Pro,Flat,Music,Movie,Sports,User(7 band Equalizer) Speaker On/Off |
|
| Equalizer |
7 band Equalizer |
|
| Function |
|
|
| Text TV Memory |
1500 pages |
|
| AV Input Navigation |
Yes |
|
| Index Display |
No |
|
| Intelligent Eye |
No |
|
| X Studio |
No |
|
| PIP (Picture In Picture) |
Yes (OneTuner / Av source) |
|
| Split Screen (Double Window) |
Yes (OneTuner / Av source) |
|
| Auto/Manual Programing |
Yes |
|
| POP (1+3 Pictures) |
Yes |
|
| Clock |
Yes |
|
| Sleap Timer |
Yes |
|
| On/Off Timer |
Yes |
|
| Auto Off |
Yes |
|
| Key Lock |
Yes |
|
| TimeShift |
No |
|
| Connections (Side) |
|
|
| Memory Card Slot |
- |
|
| Component (Y/Pb/Pr) |
- |
|
| S-Video |
1 |
|
| AV (Composite) |
1 |
|
| Head Phone |
- |
|
| Connections (Back) |
|
|
| Tuner |
1 Tuner |
|
| Scart (Full) |
1 (RGB,S-video,Video In/out) |
|
| Scart (Half) |
1 (S-video,Video in) |
|
| AV In (Composite) |
1 |
|
| AV Out (Composite) |
- |
|
| S-Video |
1 |
|
| Component (Y/Pb/Pr) |
1 (480i/p,576i/p,720p,1080i) |
|
| HDMI Input |
2 |
|
| DVI Input |
- |
|
| RGB In (D-sub 15pin) |
1 |
|
| RGB Out (D-Sub 15pin) |
- |
|
| PC Audio in |
1 (Phone Type) |
|
| Control |
RS-232c |
|
| IR Jack |
G Link (IR Jack) |
|
| Head phone |
- |
|
| General |
|
|
| AC input |
100~240V, 50/60Hz |
|
| Power Consumption |
294W |
|
| Stand-by |
Les than 3W |
|
| Dimension |
|
|
| WxHxD (mm) with Stand |
1129X748.5X380 |
|
| WxHxD (mm) with out Stand |
1129x695x98,5 |
|
| Weight (Kg) with Stand |
30 |
|
| Weight (Kg) with out Stand |
24,2 |
|
| Stand |
|
|
| Desktop Stand |
Included |
|
| Wall Bracket |
Option; Item number WA37-50 D |
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps.. er forvirret... for i midten af specs står der:
| Supported Signals |
NTSC,PAL,SECAM,HD 720p,1080i/p, VGA~SXGA |
altså siger producenten det kan modtage 1080p
men længere nede på siden står der:
| Component (Y/Pb/Pr) |
1 (480i/p,576i/p,720p,1080i) |
Der er 1080i nævnt, men ikke 1080p.... hmmm... plz hilfe ein noob :D
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke købe i Tyskland. Find en butik der er til at handle med herhjemme, og betal så de 1000-1500,- ekstra, og vær glad for det den dag tv'et skal til reparation (gud forbyde det!!!). Støt nu butikkerne i Danmark, så vi trods alt HAR et sted at gå hen. Jeg har fx lige fundet en LG 42PC1R i min lokale Expert butik, og de vil fint give lidt rabat. Man skal bare spørge.  /Greg
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis butikkerne ikke gik under ordet GREED i Dk ville jeg støtte dem.. overpris er opera i mine ører.. og jeg kan ikke fordrage den kattejammer :D
hvor kan jeg købe det i tyskland? har set det på www.digitalo.de.. men der kan man da ikke bestille det til Danmark??? hvordan gør man?? Tobias
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps... LG 42PC1R er forældet i forhold til LG 42PC3R..
:)
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fundet tvet på https://www.besthifi.de/ og der kan jeg betale med kreditkarte... men er det nu sikkert?? og hvordan ved jeg at der ikke kommer noget afgift eller l**t på ved den danske grænse.. og hvordan får jeg besked om det er kommet til dk?? er det en f**k butik eller ok? hvad hvis jeg aldrig modtager ngt?
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
greg... har du ikke godt nok købt i dk under det der fælleskøb?? Jeg har hørt at 42PC1R er et p***e godt tv... har jeg ret i den antagelse?
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 25 Juni 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neoz skrev:
hvis butikkerne ikke gik under ordet GREED i Dk ville jeg støtte dem.. overpris er opera i mine ører.. og jeg kan ikke fordrage den kattejammer :D |
|
|
Der er jo flere grunde til at det er dyrere at handle i Danmark. Det er jo tåbeligt af dig blot at kalde det grådighed! -Tyskland har lavere moms end i DK -De danske butikker har omkostninger ved at demo modeller, en fysisk butik og ansatte der kender til produkterne -Det er klart at når danske butikker køber i meget små mængder kan en pris som de tysker net butikker leverer ikke matches. Du udtaler dig fuldstændig hovedløst, og du burde måske lige overveje om ikke du tager fejl. Hvis du nu gik ned til din nærmeste forhandler kunne han hjælpe dig med dine bekymringer og du kan rent faktisk få lov at se det tv du skal købe INDEN du køber.
|
| Til top |
|
| |
halvautomat Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sparede 4K ved at købe mit 42" LG plasma i Tyskland - det var for stor en forskel for at støtte DK.... og så er denne DK forretning STADIG også kun er en internetbix.... jeg ved godt at det er mere bøvlet at skulle returnere skidtet - men for 4K kan man sende frem og tilbage en hel del gange.. Købte her med mit Visakort http://www.medianess.de/Levering 4 dage
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
halvautomat skrev:
Jeg sparede 4K ved at købe mit 42" LG plasma i Tyskland - det var for stor en forskel for at støtte DK.... og så er denne DK forretning STADIG også kun er en internetbix.... jeg ved godt at det er mere bøvlet at skulle returnere skidtet - men for 4K kan man sende frem og tilbage en hel del gange..
|
|
|
Det er jo også helt ok, jeg synes bare det er langt ude at kalde det grådighed. Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved begge dele, jeg mener bare der er nogen der kun ser ulemperne og ikke tænker sig om før de skriver.
|
| Til top |
|
| |
Luke Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
lalalala!!! Det er ævl og bævl der kommer ud af dit betændte sår...
gROoxY gROoxY... det er helt oki... din mening er hørt, men er IKKE taget til efterretning.. Jeg synes det lyder til, at du føler dig truffet?? Jamen den Tyske moms er 16 % og den danske 25%.. Det har du da fuldstændig ret i... men det har intet med sandheden at gøre.. De danske butikker kører en prisaftale hvor de snakker om hvad de skal sælge l**tet for så der ingen konkurrence er i Danmark.. Fru jensen har ikke forstand på at bestille på nettet fra tyskland, så hun vælger med glæde elmutanten eller expertosse eller en af de andre greed kæder.. deres service er elendig og deres koncept bygger på vareflov, så derfor har de mindste lige så mange forvirrede kede af det kunder, som de har glade... og det er INDISKUBATELT!!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
- check iøvrigt også at der medfølger Europa-garanti på varen/TV'et.
Jeg købte selv mit plasma hos SAM-TEC i Berlin - NO problems, betalte pr. efterkrav - men har erfaret at de danske forhandlere har lagt lidt af deres "grådighed" på hylden - Tape Connection har i hvertfald nogle ganske gode priser på Panasonic plasma. Ligeså har både Bilka og Elgiganten til tider nogle gode tilbud.
M.h.t til det specifikke LG TV, må jeg blot erkende at jeg ikke kender det - men ALENE at vurdere et TV udfra opgivne specifikationer, er i mine øjne fuldstændig hovedløst - tag nu ud og SELV se på TV'et/billedet 
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ret i at det ikke er klogt.. men har set herinde at LG 42PC1R har fået gode anmeldelser så stoler på de 10 som har givet udtryk for at det er slim og nizzle :)
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neoz skrev:
| greg... har du ikke godt nok købt i dk under det der fælleskøb?? Jeg har hørt at 42PC1R er et p***e godt tv... har jeg ret i den antagelse? |
|
|
Nej, har ikke købt det endnu, men bestiller i den lokale Expert idag eller imorgen. En ven skal muligvis også ét, så derfor kan vi få yderligere rabat. Vi har ikke haft svært ved at "handle" lidt med butikken. Tror altså bare man skal spørge pænt, og så snakke sig til rette. Man skal ikke tage fejl - butikkerne vil hellere end gerne give lidt rabat, for at få salget hjem. Kan du nu få et vægbeslag og lidt kabler med i handlen, så er det fx hurtigt 1000,- "sparet". Jeg har så tilgengæld set på tv'et. Da jeg kom ned i butikken stod det med front mod stort udstillingsvindue ud mod gade i fuld solskin, og selv dér (med ryggen til gaden) kunne jeg fint se tv. Den her plasma HAR altså ikke samme problem med genskin, og det kommer til at betyde rigtigt meget i min nye stue. Derudover synes jeg billedet var pænt og flot, og det samme synes jeg om tv'et. Så jeg er købt! Eller solgt! Eller... Det der....  /Greg
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
GREG: husk nu at tjecke om skærmen har det problem jeg omtaler(elektronisk summen), da det er et generelt problem for denne skærm
Anyway mht. køb hos digitalo. Jeg har besluttet mig for at bytte min pc1r til en ny, da jeg er træt af den elektroniske summen. jeg ringede til digitalo og det var ok jeg fik en ny. Jeg får et brev tilsendt med UPS informationer. Jeg kontakter UPS og aftaler afhentningsdato. Når digitalo modtager min defekte skærm, sender de en ny(de holder en på lager til mig). Og vigtigst af alt:
JEG SKAL IKKE BETALE FRAGTEN. der har været en del diskussioner omkring dette på dette forum såvel som på recordere.dk. Digitalo.de betaler fragten, så jeg bliver holdt skadesfri. Bare til orientering til dem som begrunder køb i DK med frygten for voldsomme fragtgebyrer til udlandet.
|
| Til top |
|
| |
Neoz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fundet ud af, at det ikke er UPS digitalo.de sender med.. de sender med et helt andet firma...
After shipment has been done(you receive an e-mail from us), it takes about 2 days until the article will arrive to your home.
There will be no aditionally taxes to the price. And you surely can pay in krones.
The delivery will be done by Trans-o-flex(TOF)-Germany.
We're sorry to tell you that you cannot pick your article at the local post office. The spedition will contact you three times. After the first time nobody is at home they will leave message with the next date of delivery. After the second time you will get a telephone number where you can make a date with the spedition by yourself.
We hope this information will be helpful to you.
We are looking forward to hearing from you soon!
Best regards, Marc Krämer
team-digitalo.de
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var også TOF-GERMANY jeg fik min skærm med. Eller dvs. overgangen af fragten når skærmen kom til danmark overgik til postdanmark, så der er stor shh for at du får pakken leveret via post danmark
|
| Til top |
|
| |