Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kan man stole på en tysker? :D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter et 42 plasma... er muligvis faldet på LG 42PC3R... jeg har fundet tvet på https://www.besthifi.de/ og der kan jeg betale med kreditkarte... men er det nu sikkert?? og hvordan ved jeg at der ikke kommer noget afgift eller l**t på ved den danske grænse.. og hvordan får jeg besked om det er kommet til dk?? er det en f**k butik eller ok? hvad hvis jeg aldrig modtager ngt?

 

plz hjælp mig inden jeg i så fald gør ngt dumt

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan betale med kreditkort er du sikret.

Banken kan tilbageføre beløbet såfremt du ikke modtager den bestilte vare.

__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Måske en ide, at spørge i tyske fora omkring firmaets omdømme og seriøsitet...

Angående kreditkort og sikkerhed: beløbet kan vel kun tilbageføres hvis A: firmaet har penge på kontoen og B: indenfor en vis tidsgrænse, som et svindelforetagende nok skal vide, at bringe sig ud over...

Personligt vil mene, at der skal STORE besparelser til for at opveje risikoen og potentielle udgifter. Hvem bærer ansvaret under transporten? (sædvanligvis køber). Udgifter (fragt) ifbm reklamationer og garantirep løber hurtigt op hvis de bliver nødvendige. Retstvister foregår i sælgers land osv osv...

Udover malurten, så er der da mange som har haft gode oplevelser med egen-import fra D.

Mvh
MikeAalb



__________________
Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:

Hejsa

Måske en ide, at spørge i tyske fora omkring firmaets omdømme og seriøsitet...

Angående kreditkort og sikkerhed: beløbet kan vel kun tilbageføres hvis A: firmaet har penge på kontoen og B: indenfor en vis tidsgrænse, som et svindelforetagende nok skal vide, at bringe sig ud over...

nej, når man handler over nettet med sit visa/dankort eller hvad man nu bruger, så er man sikret fra PBS' side. det vil med andre ord sige, at hvis man nu ikke modtager varen, så er det i første omgang banken/pbs der går ind og dækker beløbet. Derefter er det banken/pbs der går videre og får deres penge igen.

Man skal vidst underskrive en slags 'tro-og loveerklæring' på at man ikke har modtaget noget osv.

men iøvrigt, en god ide at undersøge firmaet på tyske fora.

Citér:

Personligt vil mene, at der skal STORE besparelser til for at opveje risikoen og potentielle udgifter. Hvem bærer ansvaret under transporten? (sædvanligvis køber). Udgifter (fragt) ifbm reklamationer og garantirep løber hurtigt op hvis de bliver nødvendige. Retstvister foregår i sælgers land osv osv...

Udover malurten, så er der da mange som har haft gode oplevelser med egen-import fra D.

Mvh
MikeAalb


det må vel være op til den enkelte at vurdere om besparelsen er 'besværet' værd. Langt de fleste hæderlige firmaer, tilbyder en forsikring under transporten. ellers i flere tilfælde er det fragtmandens egen forsikring der går ind og dækker hvis der skulle ske noget under transporten. Fx plasma der står på kassen at det ikke må ligge ned, få tryk fra siden osv. bliver det ikke overholdt, og er der sket skade på varen. så er det fragtmanden der har ydet vold på varen.

men ja, transport til og fra tyskland i forbindelse med evt rep. kan gå hen og blive dyrt. Jeg ved ikke hvor mange af producenterne der har europagaranti, men det kan man jo evt undersøge inden køb.

men jeg skal da indrømme at jeg helst selv køber i DK

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

tak for de gode svar....

jeg har valgt digitalo.de i stedet.. de tillader cash on delivery og det er langt mere sikkert i mine øjne... det koster 500 kr at få fragtet fra sydtyskland til DK og det kan jeg godt leve med.. især fordi prisen er 3000 kr billigere end i DK... jeg valgte et LG 42PC1R da det har fået ros herinde på sitet...

Tobias

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes