Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Demonstration af HDTV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden hørt så meget godt om HDTV, og de klip man kan hente på bl.a. microsoft's hjemmeside er da også flotte og detaljerige, men jeg synes det er svært at sammenligne med et normalt tv-billede (SDTV).

Under VM har jeg været rundt i de lokale radio/tv forretninger i håbet om at de havde en demonstration af et fladskærmstv der viser fodboldkampe, der jo optages i HD og sendes digitalt lige til at pille ned til sin DVB-T tuner.. Men har ikke kunnet finde nogen endnu, og synes da det er en oplagt mulighed til at vise hvad plasma/lcd skærmene virkelig kan, i forhold til vores gammeldags tv'er. Der er masser af VM rundt omkring, men det er SD, og på +10 skærme samtidig..

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at der er butikker hvor de gør det, men jeg har ikke kunnet finde en i Slagelse og omegn endnu..

Er der nogle der har set det?

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg ved ikke lige om der er nogle steder i vestsjælland hvor de viser WM kampe i HD, men Sony Center i Rødovre gør...

Men det er jo trods alt lidt langt...

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Filur999 skrev:

Under VM har jeg været rundt i de lokale radio/tv forretninger i håbet om at de havde en demonstration af et fladskærmstv der viser fodboldkampe, der jo optages i HD og sendes digitalt lige til at pille ned til sin DVB-T tuner..

Det lyder som om du har misforstået noget - du kan ikke modtage VM i bold i HD via DVB-T, det kræver en HD DVB-C modtager fra enten Stofa eller TDC. Det er altså ikke så ligetil, men derfor burde der nu nok være en bix i nærheden der har stillet det op...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Filur999 skrev:

Under VM har jeg været rundt i de lokale radio/tv forretninger i håbet om at de havde en demonstration af et fladskærmstv der viser fodboldkampe, der jo optages i HD og sendes digitalt lige til at pille ned til sin DVB-T tuner..

Det lyder som om du har misforstået noget - du kan ikke modtage VM i bold i HD via DVB-T, det kræver en HD DVB-C modtager fra enten Stofa eller TDC. Det er altså ikke så ligetil, men derfor burde der nu nok være en bix i nærheden der har stillet det op...

Ja, så har jeg misforstået det.. Troede at man kunne hive HD-bold ned på tagantennen direkte til fladskærmen, som det almindelige digi-tv.. Så kan jeg bedre forstå at ikke alle har det, men giver dig ret i at det burde være her, da det jo næsten sælger tv'et hvis det er SÅ imponerende som man hører

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes