Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: digitalo.de pas på når i handler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Kære Forum. Jeg har den 26-6-06 bestilt LG 42PC1R hos digitalo.de og de sendte min pakke afsted fra Tyskland d. 30-6-06. Nu har jeg så sendt 10 beskeder til dem men de svarer ikke.. der står at de sender min pakke med UPS men jeg har intet trackingnummer så kan ikke se hvor min pakke er.. Har ringet til UPS og de aner INTET! I går fik jeg så en besked pr mail om at de havde været på min adresse for at levere i går.. Dette er bare dårlig service så det stinker langt væk da de LOVEDE mig at de ville ringe 30 min før levering så jeg kunne nå hjem.. kan jo ikke sidde hjemme 24/7 i op til 14 dage... de kan jo ikke sige en skid om hvad dag det bliver så var i nabolaget. -men de ringede IKKE.. endvidere lovede digitalo.de at ved forgæves ville de smide en seddel i postkassen så jeg kunne se hvad tid de havde været der og hvad tid de ville komme igen osv osv osv... men der er ikke smidt noget i postkassen og det synes jeg satme er temmelig dårligt.. nu står jeg så her og er 100 % glad for at jeg valgte cash on delivery.. betal ALDRIG på forhånd hos digitalo.de.. du ved åbenbart ikke en skid om hvor deres produkter er henne i verden eller hvad dag de leverer. Det er ufattelig dårlig service og jeg er meget skuffet over sagden udvikling, da Digitalo.de har fået gode anmeldelser. :(

digitalo.de karakter: **

en stjerne for deres dårlige service mht at svare på mails..

en stjerne for deres ufattelige samarbejde med UPS og deres behandling af sagen..

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg bestilte for nyligt en Z4 hos dem. Der stod den var på lager, men efter bestilling var den pludselig ikke på lager længere. Så jeg afbestilte og købte den i DK i stedet. De tyske webshops er sgu ret elendige generelt.

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Neoz skrev:
Kære Forum. Jeg har den 26-6-06 bestilt LG 42PC1R hos digitalo.de og de sendte min pakke afsted fra Tyskland d. 30-6-06. Nu har jeg så sendt 10 beskeder til dem men de svarer ikke.. der står at de sender min pakke med UPS men jeg har intet trackingnummer så kan ikke se hvor min pakke er.. Har ringet til UPS og de aner INTET! I går fik jeg så en besked pr mail om at de havde været på min adresse for at levere i går.. Dette er bare dårlig service så det stinker langt væk da de LOVEDE mig at de ville ringe 30 min før levering så jeg kunne nå hjem.. kan jo ikke sidde hjemme 24/7 i op til 14 dage... de kan jo ikke sige en skid om hvad dag det bliver så var i nabolaget. -men de ringede IKKE.. endvidere lovede digitalo.de at ved forgæves ville de smide en seddel i postkassen så jeg kunne se hvad tid de havde været der og hvad tid de ville komme igen osv osv osv... men der er ikke smidt noget i postkassen og det synes jeg satme er temmelig dårligt.. nu står jeg så her og er 100 % glad for at jeg valgte cash on delivery.. betal ALDRIG på forhånd hos digitalo.de.. du ved åbenbart ikke en skid om hvor deres produkter er henne i verden eller hvad dag de leverer. Det er ufattelig dårlig service og jeg er meget skuffet over sagden udvikling, da Digitalo.de har fået gode anmeldelser. :(

en stjerne for deres ufattelige samarbejde med UPS og deres behandling af sagen..

Først og fremmest vil jeg lige sige:" Køl af!"

Digitalo er en stor og respekteret virksomhed(med rette) og det er klart at de ikke med de lave priser de har kan have folk siddende klar til at hjælpe hver eneste kunde med alt. Jeg kan ikke se det store problem? Du var ikke hjemme da de ville levere, og det er vel bare selv at afhente eller aftale et nyt leveringstidspunkt med UPS. Ærligt talt synes jeg du opfører dig meget barnligt! Mht. opkald før levering har det jo ikke noget med Digitalo at gøre. Det er UPS. Det er i øvrigt meget sjældent at der bliver ringet før levering af produkter. Det gør post.dk heller ikke bare lige til info. Du får hvad du betaler for! Hvis ikke du vil betale det produktet koster i de "rigtige" danske forretninger må du acceptere vilkårene.

Konklusion: Betal prisen eller accepter vilkårene, og lad være med at komme med sådan nogle sure opstød som følge af din vrede.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:

Ærligt talt synes jeg du opfører dig meget barnligt!

Konklusion: Betal prisen eller accepter vilkårene, og lad være med at komme med sådan nogle sure opstød som følge af din vrede.

Hørt. Dit problem er mikorskopisk. Når UPS har været der og du ikke har været hjemme, ja så kan du ringe og aftale levering. Det har jeg gjort flere gange. Og med mindre ting har jeg fået det bragt til mit job.

Det du vil er at få i pose og sæk: lave tyske priser og dansk service/levering hvor tingene bliver bragt ud efter arbejdstid, når du er hjemme fra arbejde. Men det går bare ikke. Du bliver nødt til at indrette dig lidt.

Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

syntes nu også at ups og andre fragtfirmaer retter sig meget lidt efter kundernes ønsker og det er ikke altid man får at vide at de har været dermen det kan selvfølgelig aldrig være digitalo's skyld,det er snart ligegodt hvilket fragtfirma der benyttes
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
syntes nu også at ups og andre fragtfirmaer retter sig meget lidt efter kundernes ønsker og det er ikke altid man får at vide at de har været dermen det kan selvfølgelig aldrig være digitalo's skyld,det er snart ligegodt hvilket fragtfirma der benyttes

Igen drejer det sig om at det er prisen der er afgørende. Markedet er jo sådan indrettet at hvis et fragtfirma konsekvent er dyrt og upopulært så eksisterer de ikke længe. Det er ikke tilfældet for UPS som for mig at se leverer en fin service. Det ville da være superlækkert hvis alle ens pakker blev leveret mens man var hjemme og at de ringede og aftalte tid og måske hjalp til med at bære op og sætte til, men det koster jo alt sammen. Hvem skal betale? Det skal du! Og det vil du ikke! Igen vil jeg sige som jeg sagde før, Betal prisen eller accepter vilkårene.

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg må også sige at jeg ikke deler din holdning til Digitalo.. Slet ikke da du har bestilt pr. efterkrav. Du har jo slet ikke noget i klemme økonomisk.

UPS laver f**k ups, har selv oplevet det men ring til dem og aftal et andet tidspunkt for levering. Om du får det i dag eller i morgen er vel ligemeget..

Digitalo har ofte travlt, men jeg har ved henvendelse altid fået svar indenfor 24 timer. Du kunne også evt. have ringet til dem.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
J De tyske webshops er sgu ret elendige generelt.

Det var ellers noget af en generalisering.. hvor mange køb fra hvor mange forskellige Tyske online butikker baserer du den udtalelse på?
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Jeg baserer det på, at der er så få dernede der tager VISA kort. Jeg kunne ikke drømme om at forudbetale penge for en projektor eller lign. Digitalo.de tager VISA, men kun op til 1000 euro  Derimod sender de gerne på efterkrav? Det fatter jeg ikke helt. Men det har måske noget at gøre med at kunden er dårligere stillet i en retursag.

Jeg har tidligere handlet flere gange hos Technikdirekt.de, men de har jo skudt sig selv i foden med de vandvittige fra priser/gebyr til Danmark.

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Jeg baserer det på, at der er så få dernede der tager VISA kort. Jeg kunne ikke drømme om at forudbetale penge for en projektor eller lign. Digitalo.de tager VISA, men kun op til 1000 euro  Derimod sender de gerne på efterkrav? Det fatter jeg ikke helt. Men det har måske noget at gøre med at kunden er dårligere stillet i en retursag.

Jeg har tidligere handlet flere gange hos Technikdirekt.de, men de har jo skudt sig selv i foden med de vandvittige fra priser/gebyr til Danmark.

Vi kredser omkring det samme emne, nemlig prisen. Grunden til at du ikke kan betale med visa er at det ikke er gratis at betale med visa kort for butikken. Og når du og alle andre søger efter priser er det bare med at finde det absoult billigste og derfor er visa ikke en mulighed. Der opereres med minimale avancer og hvis du betaler med visa så ryger der måske halvdelen af avancen der.

Din udtalelse omkring de tyske webshops kan jeg heller ikke tilskrive mig. Jeg ved ikke helt hvor dek kommer fra. Men hvis ikke du bryder dig om dem så findes der jo mange danske butikker/netshops

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Neoz skrev:

Du bør have fået et ordrenummer i en mail hos digitalo ikke sandt?

I den forbindelse er du således oprettet i deres system og burde kunne logge på deres hjemmeside på "http://www.digitalo.de/index.php?ext=bestellstatus".

Når du logger derind kan du se dit UPS trackingnummer.

UPS stinker, har selv lige haft samme problem med at de kommer mellem 9-17 og smutter igen hvis der ikke er nogen. De giver ingen lyd fra sig. Ringede og brokkede mig og fik at vide at de ingen beskeder giver på efterkravspakker...WTF? lol.

Anyways, problemet, efter min mening, ligger egentlig hus UPS som ikke giver ordenlig besked. Digitalo bruger "standard" forsendelse, og servicen fra UPS' side er i den forbindelse = o

Jeg snakkede med digitalo over telefonen, kanon service, og hende jeg snakkede med nævnte at dette ofte sker med deres udenlandske kunder....

/claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet en milliard gange i tyske netshops (dog ikke hifi/tv) og har fået leveret med UPS og andre fragtmænd. Som regel får jeg det forsøgt leveret til min arbejdsplads. Det går oftest galt med leveringen, og for det meste fordi adressen står forkert. Vejen frem er at skaffe trackingnummer eller fragtnummer. Så kan man nemlig ringe og høre, om de har forsøgt at levere. Hvis de har, så kan man køre ud og hente det på centralen efter arbejde. I kbh. området er det som regel i Tåstrup. På den måde får man det så hurtigt som muligt.

Jeg følger mig også klart sikrest hvis jeg kan følge min bestilling via et trackingnummer, men jeg har måtte sande, at det kan man bare ikke altid. Det værste er, hvis leveringen sker via postdk. Så kan man komme hjem og se, at de har prøvet at levere, men pakken kan man bare ikke hente før næste dag, fordi den først skal til en central og derefter ud til dit lokale posthus. Skodsystem!
Det er forbandelsen ved at handle på nettet, og der må være et kæmpe marked i at lave en ordenlig leverings/afhentnings-metode til private. But untill then: Live with it...
Varene plejer nu på magisk vis pludselig at stå hjemme i stuen alligevel

Have fun!
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Citér:

Din udtalelse omkring de tyske webshops kan jeg heller ikke tilskrive mig. Jeg ved ikke helt hvor dek kommer fra. Men hvis ikke du bryder dig om dem så findes der jo mange danske butikker/netshops

Jeg har jo netop også købt Z4'eren i Danmark af samme årsag som jeg skrev 

Men helt generelt for tyske shops er det heller ikke. Mest kun for elektronik-shopsne. Jeg handler somme tider hos ac-foto.com og denne shop fungerer godt og tager også VISA.

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:

Det værste er, hvis leveringen sker via postdk. Så kan man komme hjem og se, at de har prøvet at levere, men pakken kan man bare ikke hente før næste dag, fordi den først skal til en central og derefter ud til dit lokale posthus. Skodstystem!
Have fun!

Ja du kan hente den næste dag. Hvordan er det ringere end UPS?

Jeg foretrækker helt klart levering med Post Danmark. Måske også fordi jeg kan hente pakken i den lokale Dagli Brugsen indtil kl. 20 hver dag

Neoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen kære forum. Tak for alle jeres svar og indputs. Jeres svar er hørt, men er dog ikke taget til efterretning alle sammen. Man kan jo ikke være enige med alle

Jeg holder stadig på at det var en elendig service til at starte med. Digitalo.de svarede 2-3 dage efter jeg havde sendt mails at varen var i danmark hos en helt anden fragtmand.. noget nede i Kolding.. Sagde at jeg gerne ville have dem til at kontakte mig hvis det var der min vare var og yderligere 2 dage senere ringede en meget forvirred Bjørn til mig og fortalte at de havde mit produkt men ikke kunne finde adressen som jeg havde opgivet til digitalo.de med store bogstaver. Digitalo.de havde så herunder lavet lidt om så det kom til at hedde syevej 11 i stedet for det rigtige med ø og nr 1

Endelig i går kom pakken med en højst forvirret fragtmand.. Han startede med at forlange Euro. Min moder som skal tage imod produktet forklarer ham at det er oki at betale med danske Kroner. Den forvirrede fragtmand ringer til sin chef for at på dette bekræftiget og nikker herefter til min mor. Han lægger røret på og spørger min mor: "hvad var det som det skulle koste?" min mor kigger underligt på ham og siger: "jamen det må du da have en kvitering hvor der står det på!?" han finder kviteringen og siger.. der står 1431 kr.... min mor smiler en anelse da hun forklarer ham at det højst sandsynligt er prisen i Euro for et 42" plasma skærm. Den forvirrede fragtmand siger nååååå ja og finder sin lommeregner. han taster valutakursen ind til 7,35 og ganger med de 1431 Euro. Herunder får jeg prisen i danske kroner og kvitering på at de har modtaget pengene. Fragtmanden glemmer i farten at valutakursen er 7,4583 i stedet for 7,35 og han glemmer at tage for fragt fra Tyskland.. Da han bakker ud rammer han en af mine forældres galvaniserede lamper der står langs deres privatvej. glasset går i stykker, men min mor siger blot: "kør du bare.. hav en god dag"

Dette er jo en historie i verdensklasse og derfor stiger de 2 stjerner (**) til 5 (*****)

Disse 5 stjerner ***** fås for fantastisk forvirret og 100 % grineren komediespil fra fragtfirmaet!

/ Tobias

Til top Vis Neoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neoz

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

mht. leveringadressen er det "til dels" nok din egen skyld. Du burde nok have ændret et ø til et ö da du angav din leveringadresse. Tyskerne har jo ikke et ø i deres alfabet

Men  mht fragtfirmaet er det da en ret komisk historie at de kan fuc.. så meget op i det:-)

Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Neoz.

Jeg mener bestemt ikke Digitalo er et dårligt sted at handle, det er derimod et af de mest seriøse og pålidelige online firmaer. Svartiden på efetrfølgende mails kan være en anelse længere, hvilket jeg ingen forklaring har på, men det fungerer normalt godt.
Derimod har jeg stinkende dårlig erfaring når UPS har overleveret fragten til mindre fragtmænd, som didtribuerer deres fragt i nærområder. Her hvor jeg bor, og meget ofte får UPS leverancer, kommer der en lille Toyota Hiace i forfærdelig stand. De har tilsyneladende nogle mindre vognmænd til at bringe det ud fra deres center. De gange hvor jeg ikke har været hjemme, er der anbragt en seddel i postkassen.
Kigger jeg lidt på diverse indlæg, mener jeg også man kan spore en anelse fejl fra kunden, herunder at tænke lidt over hvad man skriver og hvordan man skriver. Da jeg selv har et Ø i mit navn, anvender jeg altid O istedet, når det er udenlandske leverancer og korrespondance, hvilket aldrig har skabt problemer. 
Generelt vil jeg sige, man skal lige tænke en gang ekstra, når man bevæger sig ud over andedammen, ud i den store verden, herunder hvordan man oplyser og skriver, da de ikke håndterer alt efter Dansk tænke og væremåde, tingene er i en anden størrelsesorden.

Så jeg kan kun anbefale Digitalo, de er pålidelige, ingen mister penge eller varer, som med nogle andre netfirmaer, hvilket vi har set i Tv.
Kommer UPS bilen, er der heller ikke problemer, men kun med de mindre vognmænd som har fået overdraget det videre forløb ang. levering på adressen - desværre, vi skal bare huske, denne fejl har intet med Digitalo at gøre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Jannikh skrev:
Det værste er, hvis leveringen sker via postdk. Så kan man komme hjem og se, at de har prøvet at levere, men pakken kan man bare ikke hente før næste dag, fordi den først skal til en central og derefter ud til dit lokale posthus. Skodstystem! Have fun!

Jeg foretrækker helt klart levering med Post Danmark. Måske også fordi jeg kan hente pakken i den lokale Dagli Brugsen indtil kl. 20 hver dag

Med UPS kan jeg ringe med mit pakkenummer og høre, om de har forsøgt at levere pakken i dag. Hvis de har, så tager jeg min dyt og fiser ned til pakkecentralen og henter min pakke. Det kan jeg IKKE hos postdk, der skal jeg vente til dagen efter. Og jeg er som et lille barn når jeg venter på mine ting. Hvis jeg ved, at de har været der forgæves, og jeg først kan komme derned dagen efter, så er jeg ved at eksplodere! Jeg vil ha' den NU! - og det kan jeg med UPS og alle mulig andre vognmænd.

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
per_zk skrev:

Jannikh skrev:
Det værste er, hvis leveringen sker via postdk. Så kan man komme hjem og se, at de har prøvet at levere, men pakken kan man bare ikke hente før næste dag, fordi den først skal til en central og derefter ud til dit lokale posthus. Skodstystem! Have fun!

Med UPS kan jeg ringe med mit pakkenummer og høre, om de har forsøgt at levere pakken i dag. Hvis de har, så tager jeg min dyt og fiser ned til pakkecentralen og henter min pakke. Det kan jeg IKKE hos postdk, der skal jeg vente til dagen efter. Og jeg er som et lille barn når jeg venter på mine ting. Hvis jeg ved, at de har været der forgæves, og jeg først kan komme derned dagen efter, så er jeg ved at eksplodere! Jeg vil ha' den NU! - og det kan jeg med UPS og alle mulig andre vognmænd.

Nå ja, og så lukker mit posthus kl. 17!?! Hvad er det for noget hejs? Pakkecentralen har åben til sent.

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Neoz.

Derimod har jeg stinkende dårlig erfaring når UPS har overleveret fragten til mindre fragtmænd, som didtribuerer deres fragt i nærområder. Her hvor jeg bor, og meget ofte får UPS leverancer, kommer der en lille Toyota Hiace i forfærdelig stand. De har tilsyneladende nogle mindre vognmænd til at bringe det ud fra deres center. De gange hvor jeg ikke har været hjemme, er der anbragt en seddel i postkassen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

DITTO!

Nøjagtigt det som skete ved levering af min pioneer reciever....jeg endte med at hente den ude hos UPS i Glostrup.

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes