| Forfatter |
|
jari Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det stinker da lidt meget hen af, at det er en brugt du har fået. Der er vel ikke andet for end at ind med den igen. Hvis det da er tilfældet.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo lidt an på hvordan forhandleren ville difinere et nyt produkt... Når man går ind til en autoforhandler, så er bilen jo også stadig ny, selvom den har stået 3 måneder i vinduet, men det kommer jo nok meget an på hvilke produkt grupper der er tale om.
Men jeg ville da brokke mig over det!!! De burde have fortalt dig at skærmen ikke var ny, men var en demo model. For de 669 timer de udgør jo en forholdsvis stor del af skærmens samlede levetid, samtidig med at der er opstået reelt slid i form af indbrænding. Som jeg ser det, så har de solgt dig et produkt som ikke lever op til de forventninger man måtte have til en sådan vare!
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Det kommer jo lidt an på hvordan forhandleren ville difinere et nyt produkt... Når man går ind til en autoforhandler, så er bilen jo også stadig ny, selvom den har stået 3 måneder i vinduet, men det kommer jo nok meget an på hvilke produkt grupper der er tale om.
Men jeg ville da brokke mig over det!!! De burde have fortalt dig at skærmen ikke var ny, men var en demo model. For de 669 timer de udgør jo en forholdsvis stor del af skærmens samlede levetid, samtidig med at der er opstået reelt slid i form af indbrænding. Som jeg ser det, så har de solgt dig et produkt som ikke lever op til de forventninger man måtte have til en sådan vare! |
|
|
uanset hvordan forhandleren ser på nyt og brugt, så må man ikke sælge brugte varer som værende nye.. altså må de ikke sælge demomodellen som værende et sprit nyt.. jeg ville bestemt også reklamere over det. det er der ingen tvivl om..
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her med at se hvor mange timer skærmen har kørt, er det noget man også kan se på lcd?
Kristian
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft det er noget svineri at sælge en skærm med 600+ timer som ny! Der er intet af diskutere her, de må under ingen omstændigheder sælge et tv med så mange timer som nyt.
Bekræfter bare min holdning om at man skal holde sig langt væk fra de store kæder som handler med alt fra køleskabe til MP3 afspillere osv.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Returner tv'et og få dine penge tilbage - du har tydeligtvis ikke fået en ny vare selvom den er solgt som sådan (og det ved sælgeren formodentligt godt). Det burn-in du nu oplever er højst sandsynligt lavet af andre før dig - måske er det et reklamationsprodukt de har solgt dig... går den så går den...
2. Køb dit AV udstyr et andet sted fremover.
Og ja - som Fenris siger så er det svineri og under al kritik!  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
????
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jari
Det her er meget simpelt. De har prøvet at ta' røven på dig, for at sige det på godt dansk! Selvfølgelig ved de det, og hvis de nu ikke gjorde, så vidste de det helt sikkert der hvor de har fået det fra (Pioneer)!
Jeg havde en projektor i over et år, og nåede op på 400 timer mener jeg...
Sig til dem direkte, at denne sag vil komme på forsiden af Ekstra Bladet, hvis de ikke giver dig dine penge retur omgående! At sælge en skærm med burn-in, som værende helt nyt er jo dybt forrygt. At du har beviser for deres fusk, stiller dig meget stærkt!
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at din situation falder ind under definitionen på en "mangel".
Nedenstående er pastet fra følgende link http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Rettigheder/20051206173327 .htm
Fejl og mangler
Ordet “mangel” er et juridisk udtryk, der dækker mere end det, man normalt forstår ved fejl som fx materiale- eller pro-duktionsfejl. Hvis der er givet forkerte oplysninger om varen, kan det være en mangel. Det kan også være en mangel, hvis sælger har forsømt at give nogle vigtige oplysninger om varen. Man taler som udgangspunkt kun om en mangel, hvis det forhold, der udgør manglen, har været til stede på leveringstidspunktet. Det kan imidlertid også være en mangel ved en vare, hvis sælger efter leveringen er skyld i, at varen ikke fungerer eller bliver beskadiget som følge af, at sælger ikke har levet op til sine forpligtelser efter købsaftalen. Fx hvis sælgeren af en opvaskemaskine monterer den forkert, hvis sælger i forbindelse med afhjælpning af en mangel beskadiger varen, eller hvis køber under hjemtransport af varen beskadiger den, fordi sælger ikke har emballeret den tilstrækkeligt.
Købers rettigheder når varen har en mangel Hvis man opdager en mangel og reklamerer over den inden 2 år efter leveringen, har man ifølge købeloven nogle rettigheder:
-
Man kan kræve ophævelse af købet (pengene tilbage)
-
Man kan kræve et passende afslag i prisen
-
Man kan kræve ombytning
-
Man kan kræve afhjælpning (reparation)
-
Man kan desuden i nogle tilfælde kræve erstatning
Disse rettigheder kaldes mangels-beføjelser. Det er som udgangspunkt køberen, der vælger mellem mangels-beføjelserne. Sælgeren har dog i en række tilfælde mulighed for at afvise køberens valg mod at tilbyde andre muligheder.
Ophævelse Ophævelse betyder, at hver part tilbageleverer den modtagne ydelse. Køber tilbageleverer den mangelfulde vare, og sælger udbetaler pengene, der er blevet betalt for varen. Det gælder uanset om prisen på varen i mellemtiden er faldet eller steget. Du har ikke pligt til at tage imod et tilgodebevis eller vælge andre varer i forretningen i denne situation. Forbrugeren kan kun kræve ophævelse, hvis manglen ikke er uvæsentlig. Selvom manglen er uvæsentlig, kan du dog have ret til at hæve købet, hvis sælger ikke afhjælper eller ombytter inden rimelig tid. Det er en betingelse for både ombytning og ophævelse, at varen tilbageleveres i nogenlunde samme stand, som den var i ved leveringen. Sælger kan afvise og i stedet tilbyde omlevering eller afhjælpning (reparation)
Specielt bør du bide mærke i dette: " Hvis der er givet forkerte oplysninger om varen, kan det være en mangel. Det kan også være en mangel, hvis sælger har forsømt at give nogle vigtige oplysninger om varen. Man taler som udgangspunkt kun om en mangel, hvis det forhold, der udgør manglen, har været til stede på leveringstidspunktet."
Det mener jeg er præcis hvad du er blevet udsat for når de sælger et TV med 700 timer bag sig som nyt!
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu gik der lidt kage i mit inglæg da jeg skulle rette men tak for den gode hjælp...prøver lige at tale med forbrugerrådet i morgen......magter dårlig al
den besvær...
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt forstå at du ikke har meget lyst til at ligge og bokse med forhandleren. Det er dog altid vigtigt at huske på at de bliver ved med at gøre den slags l**t medmindre at man som kunde stiller sig på bagbenene og brokker sig.
Prøv evt at sige til forbrugerrådet når du har dem i røret at du mener at det foreligger en "væsentlig mangel" da sælger har løjet overfor dig ved at sælge et tv som reelt må have været brugt i over 3 måneder for at nå det pågældende timetal. Såfremt at de giver dig ret i dette så forhør dig om det vil give dig ret til at hæve købet uden at sælger kan spise dig af med et nyt tv (her bør du muligvis sige at du ikke har tillid til sælger da denne har handlet i "ond tro" ved jeres første handel)
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nok lidt
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL
Det er noget nær det mest åndsvage jeg nogensinde har hørt. Såfremt at det kan lade sig gøre så få forhandleren til at give dig det på skrift for de smeder jo nærmest din ammunition.
Vi er altså nu ude i at Pioneer og forhandleren påstår at de tester deres tv i 30 dage non-stop.........
Prøv evt. at forklare ham spaden fra Pioneer om denne tråd og spørg ham så om sandheden måske ikke er i Pioneers interesse inden at de mister de mange seriøse kunder herinde pga deres åbenlyse løgne! Skriv evt. en mail til Pioneer.dk og evt. deres internationale afdeling omkring hvordan de lyver kunder lige op i ansigtet for at hjælpe deres key acount kunder med deres lyssky forretnings metoder!
Der er vist lige en medarbejder eller to, som bør sættes på plads......
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med Ekstra Bladet er en rigtig god idé, for det andet er da godt nok løgn, fusk og svineri! 600+ timer er mange, og så lang tid tager det altså ikke at teste et TV...  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
jari Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
forbrug
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det tv er sku aldrig blevet testet så meget som at de siger. Selv hvis det var så ville det aldrig blive sat til salg i en butik og da slet ikke som nyt.
Hvis man stress tester et produkt på den måde som så skulle være tale her er det for at teste serien for fejl og ikke et enkelt tv.
Det kan sammenlignes med at at bil producenterne går ud og sælger de biler som bliver brugt i crash tests som nye.....
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he...
Ja, det kan da godt være Pioneer skal se sig om efter en ny tekniker til at teste deres skærme... Trist at være 667 timer om at teste en skærm, for derefter at godkende den, selv om den er defekt!!!
667 gange hip hip hurra til den tekniker.. ;)

|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er virkelig målløs. Hvordan kan man drive en forretning på denne måde? Ikke nok med det, men hvordan kan producenten i øvrigt gå med til sådan en omgang bavl? Man holder da forbrugeren for nar, og nedgører personens intelligens med sådan en omgang p*s. Pioneer er da fuldstændig til grin i denne situation. Jeg håber virkelig, at forfatteren til denne tråd, tager sagen alvorligt (hvilket jeg ikke er i tvivl om, han gør). De "forretningsfolk" skal ikke tro, at de kan slippe afsted med sådan en omgang fusk.
Jeg synes helt klart, at du skal tage kontakt til forbrugerrådet. Evt. EB/BT og få denne sag bragt frem i lyset...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |