| Forfatter |
|
DJ Chap Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa derude..
Jeg står og vil have en ny skærm istedet for min lidt kedelige 28" kasse.. Så jeg har kigget på fladskærme til mit 13 kvm værelse, både LCD og Plasma, og synes billedmæssigt at begge ting sagtens kunne gå an til mig på dem jeg har set (Pioneer og Samsung). Men, da jeg ikke lige har 25k til min favorit skærm, må jeg jo finde noget andet der kan bruges. Jeg har ikke de store krav til skærmen udover en størrelse på ca. 42" og selvf. et godt billed. Budgettet er 10000 kr. +- lidt.. Brugt som nyt, jeg er ligeglad :) Jeg har selv fundet frem til LG PM1MA som kan fåes for ca. 10500 kr. fra ny. Hva siger i, er det godt i prisklassen ? Eller findes der sjovere alternativer, brugt som nyt ?? På forhånd tak
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må være ærlig tror at et 42 tommer bliver for stort
husk det skal være HD ready
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, har målt lidt på det, og synes det har en fed størrelse  Tror et 32" bliver en for lille opgradering eller..? men til gengæld ville jeg med 32" kunne få den skærm jeg allerhelst vil ha'.. Men er som sagt bange for at det bliver for bette. Allerde nu er jeg stået af, HD Ready ??
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være HD
skal det som minimum kunne vise en opløsning på 720P i widescreen format
og SKAL have HDCP via DVI eller HDMI.
Det officielle "HD ready" skal være tilstede
Og det skal være HD ready, hvis det ik er det kan du ikke se HD tv og kan ik bruge det om nogle år fordi om et par år vil alle dvd afspiller have HDMI eller DVI-D
et 32 tommer lcd svare til et 34 tommer alm tv
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du, at du tror det bliver for stort. Hvis jeg kommer til at side 4m fra skærmen bliver et 32" (34") så ikke for lille eller...? Det er måske bare noget jeg har bildt mig selv ind
Skal måske lige nævnes at den 32" skærm jeg har kigget på er en Samsung LE32M51B, så hvis det er nogen der har noget godt eller dårligt om den også ville det være fint, evt. en sammenligning mellem LG og Samsung ville være perfekt..
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ik om det bliver for lille..jeg sinder 3m fra mit "32" (Grundig vision foto )

det er jo op til dig om du vil have et 32 eller 42,
men det 42 tommer du har kig på fra lg er det HD Ready eller har du et link?
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

AudioConcept
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser ok ud
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige på at dit 28" CRT tv faktisk kun har et synligt areal på 26", hvor et 32" LCD har et synligt areal på 32". Du går altså 6" op i størrelse, ikke kun 4".
Hvis du "kun" har 10.000, så ville jeg investere i et godt LCD tv, da man faktisk kan få næsten topmodeller i den prisklasse efterhånden (når vi snakker 32").
|
| Til top |
|
| |
Stente Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=185626 . hvis du er villig til at gå 3500 kr. op i pris, for du et KANON billed, af denne svend(panasonic pv60e 37"). Tror også det ville være en fin størrelse, til dit værelse hvis du gerne vil have noget der er større, end dit 28" :). Lige en ting...._ikke_ køb hos easyshopping.dk.....ikke andet end bøvl med dem. Har lært det den kedelige måde!
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Toshiba ser da fin ud. Men jeg bryder mig ikke rigtig om designet fordi man kan se højtalerne, de er skjulte på Samsungs modeller og der er slet ingen i LG'en jeg har kigget på, og jeg kan godt lide den enkelhed det giver. Desuden, hvis jeg skal ned i 32" så skal det være Samsung'en da jeg er heelt vild med designet, en skam jeg ikke har råd til 40" modellen  Der skulle vel ikke være en derude der ejer et LG PM1MA og kan fortælle lidt om det ?? Jeg har nemlig ikke kunne finde en forhandler i nærheden der har det, desværre..
|
| Til top |
|
| |
Luke Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus/
Jeg har lidt kik på Grundig Vision...
Flot design.
Er der noget positivt/negativt at fortælle ?? __________________ /Per Røntved
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, nu er jeg blevet enig med mig selv om at jeg godt kan "nøjes" med et 32" tv og så til gengæld få lidt mere kvali for mine penge - håber jeg.
Da jeg er ret varm på Samsungs design er det næsten låst fast på dem, jeg har kredset det ind til disse 2:
Samsung LE-32M51B
Samsung LE-32R71B
Hvilket af de 2 er bedst ?? Kan se de ligger på nogenlunde samme pris men R71'eren skulle have en højere kontrast ifølge spec'sne (1:5000 imod 1:3000), men hvor meget har det at sige i praksis og er der andre ting jeg skal tage med i overvejelserne omkring dem ??
|
| Til top |
|
| |
Jesse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den ikke en for lav kontrast? Har hørt at de gerne skulle være minimum 2000:1 Anyway, står også og leder efter et LCD TV i 32" størelsen. Har ligesom DJ Chap kigget på disse 2 Samsung: Samsung LE-32M51B Samsung LE-32R71B og yderligere denne lidt billigere: Samsung LE-32R51B http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=139968Jeg overvejer yderligere at købe et vægbeslag, men er i tvivl om det vil kunne være på en væg der kun er 81 cm bred. De 2 LCD TV ligger lige omkring 79-80 cm i bredde. Spørgsmålet er om det vil se totalt dumt ud at det sidder "klemt" ind mellem 2 dører? Ellers må jeg vel bare stille det på foden et andet sted.
|
| Til top |
|
| |
Gyzzo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit budget kan strækkes lidt, vil jeg anbefale Panasonic TH 37 PV 60. Det koster 14500, men giver efter min mening et bedre billede end LCD-skærmene i 10000 kroners klassen. Lad være med at fokusere på specifikationerne - læs evt. side 3-5 i vores lille guide. Det giver lidt grundlæggende viden om fladskærme.
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/kataloger/TC_Guide_01_06. pdf
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal opløsningen ikke helst være ikke i de 1300x1000 (kan ikke lige huske de præcise tal)..?
EDIT: opløsningen hedder 1366 x 768 
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne sige tak for svarene! Jeg har idag været nede i hifiklubben og se de 2 Samsung modeller jeg har haft kig på og snakket lidt med dem dernede, og det bliver et Samsung LE-32M51B. Det har mit favorit design og på trods af at specifikationerne ikke er så fine som LE-32R72B, så kan jeg ikke rigtig se forskel. Desuden kan det købes for 7850 kr. hos digitalo.de, så er der lidt ekstra til noget nyt hifi guf istedet 
Men i kan lige hjælpe med 1 ting mere Hvor finder jeg det billigste væg ophæng ?? Det skal ikke være noget særligt der kan alt mulig smart og kan hænge ekstra tæt på væggen, det er mig ligemeget. Kan man ikke få et ophæng til en 2-300 kr. ??
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
KØB ikke skærmen før du har set en af Sonys nye skærme. Hvis du køber via Tyskland (som jeg og rigtig mange andre har gjort), kan du få eks. Sonys 32V2000 til ca. 10500 - og det er klasser bedre end Samsungen. Det er forøvrigt også den skærm, som i de fleste tests går som den bedste skærm under 20000,-.
|
| Til top |
|
| |