| Forfatter |
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe....Jeg ville nu ikke ligefrem kalde det en test. Jeg er ikke uenig i konklusion, men fik du epson til at lave samme "test" ville LCD nok se lidt bedre ud. Det du henviser til er jo bare reklame materiale fra TI
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair nok, men nu skal nok nok også tage den med et gram salt... Det er jo tilsynelandede Texas (udvikleren af DLP teknologien) der står bag "testen", og der nævnes i øvrigt ikke noget overhovedet om hvilke projektorer eller paneler de indeholder der er testet, de kan jo være af svingede kvalitet.
__________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg godt klar over Når man nu selv er DLP mand så er det jo også nemt at være enig med TI Når det så er sagt så er det da korrekt at der er slid på LCD paneler...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke et billed af Nyhavn, det på side 7 ?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også forfærdeligt gerne køre med DLP, for der er mange fordele. Desværre falder DLP igennem på to af de, for mig, allervigtigste punkter: Støj, hvilket jeg måske godt kunne leve med, og regnbuer, hvilket jeg overhovedet ikke kan leve med. Når de to problemer er løst køber jeg DLP.
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
| Jeg ville også forfærdeligt gerne køre med DLP, for der er mange fordele. Desværre falder DLP igennem på to af de, for mig, allervigtigste punkter: Støj, hvilket jeg måske godt kunne leve med, og regnbuer, hvilket jeg overhovedet ikke kan leve med. Når de to problemer er løst køber jeg DLP. |
|
|
Enig! Nu må de 3-DLP'er også snart falde lidt i pris, så er der lidt at glæde sig til. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronni skrev:
Kim Petersen skrev:
| Jeg ville også forfærdeligt gerne køre med DLP, for der er mange fordele. Desværre falder DLP igennem på to af de, for mig, allervigtigste punkter: Støj, hvilket jeg måske godt kunne leve med, og regnbuer, hvilket jeg overhovedet ikke kan leve med. Når de to problemer er løst køber jeg DLP. |
|
|
Enig! Nu må de 3-DLP'er også snart falde lidt i pris, så er der lidt at glæde sig til. |
|
|
Regnbuer må vi nok lære at leve med et stykke tid endnu da 720 p 3 chip maskinerne stadig er voldsomt dyre...
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det jo godt vi har LCD så længe ;)
__________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
| ... Når det så er sagt så er det da korrekt at der er slid på LCD paneler...
M.v.h. Strong |
|
|
Det er så ikke aktuelt meget mere. Der kommer snart LCD projektorer med en inorganisk membran, istedet for en organisk, som derved ikke mister farven! Tjek dette link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41041&K W=hc5000
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke det store problem med hverken regnbuer eller støj efter min mening... Hellere en smule mere støj end hønsenet og VB
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også voldsomt plaget af at kunne se regnbuer, så jeg nærmer mig ikke DLP før 3 chip udgaverne kan købes for menneske penge.
Ind til da er jeg godt tilfreds med min HS 50, uden VB. Hønsenettet ser jeg kun meget sjældent (har måske et lidt større billede end jeg burde) og det forstyrre ikke nær så meget som regnbuer IMHO.
Vh
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Ikke det store problem med hverken regnbuer eller støj efter min mening... Hellere en smule mere støj end hønsenet og VB |
|
|
Jeg har det lige modsat: Hønsenet har jeg ikke problemer med, men jeg sidder nu også næsten 5 meter fra et 86" billede, jeg kan selvfølgelig godt se det når jeg rykker indenfor 3 meter. Og VB har jeg heller ikke haft problemer med på min Sanyo Z2, jeg har i hvert fald ikke hæftet mig ved det - det gør jeg til gengæld ved regnbuer 
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg læser testen er fordelen ved DLP at man efter 10 års brug stadig har en velfungerende (men sandsynligvis dybt forældet) projektor!
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det mindste kan man selv gøre noget, hvis hønsenettet bliver for udpræget på en LCD - gøre billedet mindre eller gøre det en lille smule uskarpt. 1chip DLP'ers regnbuer og dithering er der intet man kan gøre ved - når man først ser det (og de distraherer) så må man leve med det eller prøve noget andet. 
3chip DLP'ere kan i visse tilfælde også vise noget som minder om regnbuer - det skyldes måske en eller anden form for konvergensfejl imellem de 3 DMD chips. Men vi snakker små tolerancer her.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler lens-shift på DLP'er og prisen skal være på niveau med sony HS-60 før det bliver aktuelt.
Jeg ser hønsenet, ikke udpræget, men det er der. Jeg vælger dog at være
ligeglad med dette når jeg ser film, da det er det der foregår på
lærredet der er vigtigst. Hønsenet er derfor ikke nogeet reelt problem
for mig.
Er der nogen der ved, hvornår der kommer lens-shift til DLP'erne og hvad forventet prisleje bliver?
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
bird skrev:
Jeg mangler lens-shift på DLP'er og prisen skal være på niveau med sony HS-60 før det bliver aktuelt. Er der nogen der ved, hvornår der kommer lens-shift til DLP'erne og hvad forventet prisleje bliver?
|
|
|
Så vidt jeg ved hænger manglen på lens shift på DLPér sammen med at det ikke er teknisk muligt at lave lens shift i større grad. På grund af det anvendte projektionsprincip er DLPér nødt til at have et fast lodret offset på billedet.
|
| Til top |
|
| |
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser at optoma H79 har lens shift, men den koster også USD 10.000.
Jeg kunne have googlet det inden jeg postede mit indlæg - beklager.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bird skrev:
Jeg ser at optoma H79 har lens shift, men den koster også USD 10.000.
Jeg kunne have googlet det inden jeg postede mit indlæg - beklager.
|
|
|
Der er flere DLP'ere med lensshift, men det er fortsat en feature som hovedsageligt kun kan findes på de bedre og dyrere maskiner. Den kommende 1920*1080 DLP'er fra Optoma har det f.eks. ikke men den er så også 'forholdsvis' billig og designet til den er bygget ovenpå en Optoma data DLP'er som ligeledes var uden lensshift. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en gammel artikel, som ganske vist indeholder en grad af sandhed men som er designet til at overdrive problematikken til det ekstreme. Man bør ikke læse artiklen uden at læse denne neutrale indgangsvinkel til den:
http://www.projectorcentral.com/lcd_dlp_test.htm __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |