Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung Duel! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Azzuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hey hey!

Jeg står i den svære beslutningen om valget af et lækkert LCD TV.

valget står mellem en Samsung LE-26R51B og en Samsung LE-26R72B.

LE-26R51B - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=207639

LE-26R72B - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=196894

Jeg har været ude I El-mutanten for at se LE-26R72B, og den var ikke specielt god efter hvad jeg så. Den var uskarp, og havde ikke ligeså god farve som de andre TV'er ved siden af. Så det var ikke et specielt attraktivt tilbud. Efter det så jeg en LE-26R41B, som jo er næsten samme TV som 51B, og den stod meget godt. Klart billede og gode farver osv.

Problemet er jo at 51B er lidt forældet, og jeg har hørt fra mange at R72B var et super fjernsyn. Måske kunne instillingerne have været forkert ude I El-mutanten, og derved være et dårligere billede?! Hvem ved.

Så jeg skriver til jer, for at få lavet den mest optimale beslutning... Hvilket TV er bedst, og hvilket ville I vælge?

Skærmen vil blive brugt til det meste. Såsom til Xbox, normal TV, DvD'er, og computeren lidt.
Til top Vis Azzuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azzuro

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Du skal heller ikke købe det i Elmutanten de handler ikke så vidt jeg ved med Samsung DK og derfor kan du ikke være sikker på at du får de 2 års pixelgaranti som Samsung DK giver, har jeg hørt. Jeg synes Samsung LE-26R75 (R75 er helt sort design) er pænest og samtidig det bedste 26" du kan få iøjeblikket, i pris klassen omkring de 10k.

Mvh. 

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil helt klart købe den nyere model. Jeg har selv lige købt en M61 og er vældig glad for den. Jeg har været rigtig mange steder og ingen af stederne har de vist mig et tv billede som det jeg fik ved at tage det med hjem. Så glem alt om hvordan det ser ud i forretningen. Køb et og tag det med hjem så du kan vurdere det i din egen stue med dit antennesignal.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

McDumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa !

Skulle jeg anbefale et LCD-tv i prisklassen omkring de 10.000 så ville jeg tage et kig på Panasonic's model - TX 32 LX 60. Det skulle eftersigende være et af de bedste LCD-skærme i den prisklasse. Personligt er jeg heller ikke specielt tilfreds med Samsung - synes de har fået lidt for meget "kredit" på EISA-awarden... Jeg har pt. ikke set et eneste Samsung, som har stået godt med et analogt billede og da jeg anvender mit tv til 80% "normal" fjernsyn er dette ikke godt.

Panasonic'en står til gengæld flot - synes jeg... Dog burde du måske også se på dette forum: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13278& PN=1&TPN=1
angående Toshibaen... Jeg har ikke selv set den, men flere og flere siger den står væsentlig bedre end Samsung'erne - så den var måske også et "kig" værd...

Håber du kunne bruge mine synspunkter til noget konstruktivt....

McDumbo
Til top Vis McDumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDumbo

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

McDumbo skrev:

Hejsa !

Skulle jeg anbefale et LCD-tv i prisklassen omkring de 10.000 så ville jeg tage et kig på Panasonic's model - TX 32 LX 60. Det skulle eftersigende være et af de bedste LCD-skærme i den prisklasse. Personligt er jeg heller ikke specielt tilfreds med Samsung - synes de har fået lidt for meget "kredit" på EISA-awarden... Jeg har pt. ikke set et eneste Samsung, som har stået godt med et analogt billede og da jeg anvender mit tv til 80% "normal" fjernsyn er dette ikke godt.

Jeg kender ikke Panasonic'en, men at Samsung skulle være dårlige med et analogt signal er noget gedigent vrøvl. Jeg har en enkelt, gl. UHF-antenne liggende løst på loftet, hvilket givet et temmeligt ringe antennesignal. Selv under disse forhold får jeg et forbavsende flot billede fra mit LE-46M51B. Jeg bruger dog kun antennesignalet til TV2 - alt andet modtages via satellit, men lejlighedvis (når satellitreceiveren bruges til andre kanaler på andre TV i huset) ser vi da også DR via antenne - og det står flot.

Hvis du derfor oplever et dårligt billede med analogt signal fra Samsung TV, vil jeg mene, at det skyldes forkert indstilling.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes