| Forfatter |
|
lasse-2006 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeghar virkelig brug for et godt råd.
Jeg står og skal til at købe ny skærm. Jeg har kigget på Plasma og LCD, og jeg tror valget er faldet på Plasma, men jeg er MEGET i tvivl om hvad jeg skal købe.
Selvfølgelig skal den kunne vise HDTV. Men jeg har nu hørt så meget om at billedkvaliteten bliver elendig hvis man har et almindeligt analog signal.
Håber i kan hjælpe mig med lidt info om hvad jeg børe købe og hvad jeg skal holde mig fra.. :-)
Jeg har et almindeligt antennesignal fra TDC. (har også et fra ComX). Men disse er jo begge analog. Kan man stadig kunne få en ordentlig billedkvalitet? Jeg har ikke sorround forstærker, men det regner jeg med at købe ved siden af.
Prislejet må være omkring 15.000 +/- en lille sjat...
Mvh
Lasse
|
| Til top |
|
| |
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt at Panasonic TH 42 PV 60 E er det absolut bedste køb i denne prisklasse. Det er plasma.
Jeg kan kun lytte til eksperterne, da jeg ikke ved nok om fladskærme.
Skulle jeg vælge, så ville jeg basere mit valg på udtalelser fra en
mand jeg stoler på.
Prøv iøvrigt at se fælleskøbet på recordere.dk. Der er ved at blive oprettet et på den nye panasonic TH 42 PV 600 inkl. fod.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste skærm jeg har personligt kendskab til i den prisklasse er den ovennævnte Panasonic TH42 PV60 som en af mine venner har. Den leverer et ganske fornuftigt tv billede med det signal han får fra hybridnettet, men den kommer først rigtig til sin ret med et billede fra dvd, der er billedet tilgengæl rigtig flot! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal det kunne vise HDTV, der kommer jo ikke signal før 2010!!! ??? (Den c-more filmkanal er selvfølgelig tilstede, men en årlig udgift på 2500 for en kanal med genudsendelser, det er bare for dyrt).
Er det fordi du vil vise film i HD-format skulle du hellee købe en projektor + tilhørende tuner og lærred. Du er godt kørende for de penge du snakker om.
|
| Til top |
|
| |
lasse-2006 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Hvorfor skal det kunne vise HDTV, der kommer jo ikke signal før 2010!!! ??? (Den c-more filmkanal er selvfølgelig tilstede, men en årlig udgift på 2500 for en kanal med genudsendelser, det er bare for dyrt).
Er det fordi du vil vise film i HD-format skulle du hellee købe en projektor + tilhørende tuner og lærred. Du er godt kørende for de penge du snakker om.
|
|
|
Jeg har som også tænkt det igennem med en projektor og ideen er da slet ikke så tosset. Jeg synes bare tit at en projektor har en blæser som larmer. Udover det skal der være helt mørkt i rummet hvor den er sat op ellers er det svært at se billedet ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
lasse-2006 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar.. :-)
Jeg var egentlig opsat på plasma, men nu har jeg så fået fortalt at plasma ikke er det bedste hvis fjernsynet er for tæt på sofa arrangementet. Vi sidder ca. 3 meter fra flimmeren? er det for tæt til et 42" plasma eller skal jeg her vælge LCD. Har lige set et Samsung 40" (LE40R72) Hvad ville i vælge kontra Panasonic TH 42 PV 60 E?
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at have læst at bl.a. Michael WB valgte plasma fordi han sidder for tæt på til lcd, og er næsten sikker på at have læst det andre steder
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse-2006 skrev:
|
Vi sidder ca. 3 meter fra flimmeren? er det for tæt til et 42" plasma eller skal jeg her vælge LCD.
|
|
|
Nej. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan I komme med nogle bud på hvorfor teknologien i sig selv har indvirkning på hvor tæt man kan sidde på skærmen? Ummiddelbart virker det som om at kun opløsningen og hvor godt TV'et er til at interpolere har en indvirkning i forhold til dette...?
Ved køb af plasma, er der vist noget med at man lige skal sikre sig at teknologien er den rette. De første plasmaskærme har seriøse problemer med at billedet brænder sig fast - et problem der ikke er der ved LCD (i hvert fald ikke lige så meget).
Nogen der ved om plasma fortsat har indbrændingsproblemet?
Bortset fra det, så lyder 42" tommer lige på den øvre grænse hvis I sidder så tæt på. Dette gælder selvfølgelig især når I ser på alm. TV, da det bliver ret grumset i de størrelser.
Angående HDTV giver det god mening at købe et der er fremtidssikret - alt andet ville efter min mening være for dumt. Tror i øvrigt ikke man kan få nogen skærme der ikke er det mere.
|
| Til top |
|
| |