Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Digitalt TV med Stofa? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kas-per
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hvis man nu ønsker at se de digitalt tv i HD-kvalitet hvilke krav er der så til TV'et?

Det skal selvfølgelig være HD-ready for at jeg kan drage fordel af den højere opløsning.

Men er det nødvendigt at jeg skal finde et flat-tv med indbygget digital-tuner?

Jeg ved at for at kunne få deres Xtra pakke skal man have indbygget DVB-C tuner i, men DR1 og 2 samt TV2 skulle kunne ses uden oprettelsen af X-tra abonnementet.

Hvis jeg blot ønsker DR1, DR2 og TV2 i digitalt format er det vel lige meget om jeg har et TV med DVB-T eller en hvilken som helst anden digital tuner, når jeg har kabel-tv fra stofa.

Gider bare ikke have en box at stå ved siden af.

Til top Vis Kas-per's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kas-per

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Kas-per skrev:
Hvis man nu ønsker at se de digitalt tv i HD-kvalitet hvilke krav er der så til TV'et?

Det skal selvfølgelig være HD-ready for at jeg kan drage fordel af den højere opløsning.

Men er det nødvendigt at jeg skal finde et flat-tv med indbygget digital-tuner?

Nej, der er ingen TV med indbyggede HD-dekodere (endnu). De TV der har digital tuner er typisk for DTT nettet (almindelig digital TV via egen antenne).

Så du skal bare have et HD-Ready TV og en Stofa HD-dekoder

Kas-per skrev:
Jeg ved at for at kunne få deres Xtra pakke skal man have indbygget DVB-C tuner i, men DR1 og 2 samt TV2 skulle kunne ses uden oprettelsen af X-tra abonnementet.

Ja, der findes enkelte TV med DVB-C tuner (Loewe) der kan dekode de almindelige kanaler. Men ikke HDTV.

Kas-per skrev:
Hvis jeg blot ønsker DR1, DR2 og TV2 i digitalt format er det vel lige meget om jeg har et TV med DVB-T eller en hvilken som helst anden digital tuner, når jeg har kabel-tv fra stofa.

Du skal bruge en DVB-C modtager. Så kig på Loewes design TV.

Kas-per skrev:
Gider bare ikke have en box at stå ved siden af.

DR og TV2 sender slet ikke i HDTV endnu. Så ingen højere opløsning her. Til gengæld giver det digitale signal lidt højere opløsning ved 16:9 (i forhold til et zoomet 4:3 billede)

/Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes