Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye Panasonic plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

http://panasonic.co.jp/corp/news/official.data/data.dir/en06 0719-2/en060719-2.html

Prisene er vistnok tilnærmet det halve av hvad Pioneer 1080p modeller koster

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Hvis priserne holder og kvaliteten er i top er der da ingen tvivl om hvad jeg skal ha.

http://www.hdbeat.com/2006/07/19/panasonic-1080p-viera-pz600 -plasma-hdtvs-coming-in-september/

• 50-inch TH-50PZ600 - $5,138.30US
  • 58-inch TH-58PZ600 - $7,279.26US
  • 65-inch TH-65PZ600 - $8,478.20US
  • 103-inch TH-103PZ600: $51,383.04US
  • Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Det er ingen tvivl om at det er Panasonic der fører løbet, så længe de koster tilnærmet det halve skal man godt nok være fanboi for at købe et Pioneer

lunddal
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
    Lokalitet: København
    Sendt: 25 Juli 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
    Det er ingen tvivl om at det er Panasonic der fører løbet, så længe de koster tilnærmet det halve skal man godt nok være
    fanboi for at købe et Pioneer

Hvem er lige fanboy her? Hvorfor skal folk, der evt. vælger noget andet nedgøres?

Folks prioriteter er forskellige, og heldigvis skal vi ikke alle leve med ét mærke at "vælge" mellem.
    Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hvor nærtagende er det muligt at blive?

Panasonic leverer et apparat med bedre specs til halve prisen, og min personlige mening er da at man skal være en stor fan af Pioneers produkter for at vælge det. Er det nedgørende? Det er muligt at jeg måske er en smule mere tykhudet end de fleste, men jeg klarer bare ikke at se det på din måde uanset hvor meget jeg prøver. Beklager

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Og om du skulle tro at jeg er en Panasonic fanboi så tror jeg du vil endre mening i nærmeste fremtid. Jeg holder på at skrive en brugeranmeldelse af PV60, og der har jeg valgt at skrive en hel del om alle de småfejlene som vanlige tests aldrig nevner, og det er ikke rent få.

Jeg ante virkelig ikke at Panasonic vs Pioneer debatten var så betændt, helt ærligt så lenge vi taler om PV60/600 VS 436 så vil jeg påstå at det er en meget jevn match. Pioneer har vundet 1 sammenligningstest, Panasonic har vundet et par andre så det burde tyde på at uanset hvad du vælger så får du et godt TV. Da jeg valgte var det pris og følsomhed for retention/burn-in der afgjorde i Panasonics favør. De der køber Pioneer plejer tit at nevne design som den afgørende faktoren, vi har alle våre prioriteringer, og det respekterer jeg. Men nu med introduktionen af Z600 serien har Panasonic mer eller mindre det samme designet som Pioneer, så det argumentet er ikke der lengere.

HisLogin
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
    Sendt: 25 Juli 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Hvor nærtagende er det muligt at blive?

Panasonic leverer et apparat med bedre specs til halve prisen, og min personlige mening er da at man skal være en stor fan af Pioneers produkter for at vælge det. Er det nedgørende? Det er muligt at jeg måske er en smule mere tykhudet end de fleste, men jeg klarer bare ikke at se det på din måde uanset hvor meget jeg prøver. Beklager

Du kan ikke bruge spec's til en sk..! Se på billedet - det er det der tæller. Jeg er IKKE Pioneer fan - men pt. har jeg ikke set noget mærke som kan levere et bedre billede. Ej heller Panasonic!!! Der er bare et eller andet ved billedet på Pioneer, de andre ikke har. Men det er og bliver en subjektiv vurdering.

Har ikke set Z600 - men den har sikkert de samme refleksions problemer som pv60.

Til top Vis HisLogin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HisLogin

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Specs fortæller ikke hele sandheden, det er jeg smærteligt klar over. Men om producentene er ærlige så bør de kunne bruges som en indikation. Jeg så i dag PV500 og PV60 side om side. En af de store forskellene de to i mellem er kontrast og lysstyrke, og det kunne man se med det blotte øje. Så internt hos Panasonic ser det da ud for at specs holder mål.

Jeg vil ikke beskrive reflektionen i PV60 som et problem, der er mere end i Pioneer, men der er ikke mere end i et vanligt CRT, og det har vi nu kunnet leve med i 50 år uden nogle større problemer.

Hvis i vil ha noget dirt på PV60 så skal i få det:

Blæserene. Mange påstår at de er lydløse, men jeg har ennu ikke hørt en lydløs blæser, og det er heller ikke de der står i PV60.

N knappen. Takk gud for at alle de avancerede indstillingene ligger i servicemenuen, for lige ved siden af 'Aspect' knappen ligger der en mærket 'N', et trykk på den og du er tilbage til square one

Løs hud ved dårlige analoge signaler. Ved et dårlig antenne signal kan det nogle ganger virke som om at huden på mennesker ikke beveger sig helt i tagt med hovedet. Det er specielt nemt at se når et intervju objekt hvis ansikt fylder hele skærmen begynder at nikke ivrigt

Pladsering af Ind/Udganger. Om man har et standard vægfeste skal man være to for at kunne stikke ind et kabel i PV60, det holder bare ikke. Det skal være vertikale tilkobliinger

Grønne streger ved høj kontrast & hurtige bevegelser. Det er ikke tit at alle faktorene for at dette skal kunne ske er på plads, men om de er der vil man i brøgdelen af et sekund kunne se nogle grønne linier i overgangen mellem grøn sort. Dette er vistnok et generelt Plasma fenomen som det kun er Pioneer der har fundet en løsning på. Pioneer er dog heller ikke helt perfekt i samme situation da det laver nogle hvide striber i stedet for.

Uklare billeder ved hurtige bevegelser/panoreringer. Om store deler af billedet skifter hurtigt vil detaljerne forsvinde. Nu har jeg ennu ikke set en eneste fladskærm gøre dette noget anderledes, så det gælder måske alle?

lennon
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
    Sendt: 25 Juli 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Efter en lidt frustrerende oplevelse m SamsungQ (returneret!),hopper jeg nok på Pana600.

Jeg vælger den pga,at jeg mener det er det bedste køb til prisen! Jeg har dog den klare overbevisning,at Pio436 er et bedre TV!

Areadvd.de har lavet den mest grundige og troværdige "side by side test",af de to modeller, jeg ind til videre har set . 

De konkluderer,at Pio436 er bedst i samtlige enkeltdicipliner, på nær gengivelsen af sort. Otto har ytret ca det samme. - Sådanne proffesionelle vurderinger,synes jeg er meget mere vægtige end tusindvis af indlæg fra brugere,der ofte prøver,at retfærdiggøre deres eget valg,eller af gode grunde ganske enkelt har for spinkelt et sammenligningsgrundlag.

Men jeg vælger altså selv Pana600 velvidende,at den ikke er så "pæn",-helt så god,-så lydløs,som Pio436.

Jeg forventer så,at den er mere robust, og .......nåh ja.........prisen !!!

De nye modeller ??? Tjahhh??? Hvem ved

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

ManicMiner
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Det mange glemmer når de læser forskellige udsagn og tests er at de tit beskriver nuancer, og ikke store forskeller. Når jeg feks siger at Panasonic har bedre kontrast så beskriver jeg en nuance, ikke en verden af forskel. Det er de samme nuancene testerene ser, men ingen gidder at læse om nuancer, så derfor blir ting blåst lidt ud af proportion.

Det der slog mig i dag når jeg stod og sammenlignende PV60 og PV500 var at den største forskellen de to i mellem er prisen, og det er vel heller ikke til at forvente at der foretages kvantesprang i mellem hver generation.

Nu skal der i rettferdighedens navn siges at også PV60 har vundet et par sammenligningstests med 436, og netop de tingene jeg selv har set har da blevet nevnt; bedre kontrast og mindre støj i billedet, PV60 er vistnok også bedre med HD signaler, men det har jeg ikke haft muligheden for at tjekke.

Hvis du Lennon foretrækker Pioneer vil jeg anbefale dig at købe Pioneer, hvis ikke vil du garanteret på et eller andet tidspunkt komme til at fortryde. Det har jeg selv erfaret mange ganger.

music 4 all
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
    Lokalitet: Jylland
    Sendt: 25 Juli 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

nogen foreløbige priser på z600?måske i omegnen af pv60 eller pv600?
    Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

-Thomas-
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Her nogle interessante iagtagelser udfra den nye 58"  TH-58PZ600U

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=663794&p age=11&pp=30

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

-Thomas-
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

rettelse det er selvfølgelig 58PX600U
    Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
    Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Ville bare lige minde om at denne tråd handler om de nye (så nye at de ikke er på markedet endnu, kommer 1 sept. i Japan) PZ600 modeller, ikke PV og PX modellerne.

Der er en verden til forskel i specs. osv. PZ600 serien bliver en helt "ny type plasma".
    1080p (1920x1080p) i forhold til de forrige 1024x768 og 1366x768 modeller.

Kontrast skulle i øvrigt hedde 10000:1 i stedet for 4000:1 (ved godt man ikke skal stole på tallene, men det skal nok give endnu bedre sortniveau end i den ellers glimrende PHD8 jeg har nu).

Desuden skulle der endelig være mulighed for at køre 50Hz over HDMI/DVI osv. Så nu kan vi i PAL land få judder-free 1:1 pixel mapping med vores Pana plasma. Yipee.

Glimrende tråd her med hvad vi ved indtil videre:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=700904&p age=1&pp=30&highlight=pz600 

PS. Copy/Past linket og fjern mellemrummet.

/Martin

Oligru
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
    Sendt: 26 Juli 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Nu var i lige ved at få mig til at tro på at Pana bare generelt skulle være billigere end Pio, men så ser jeg til min overraskelse at prisen for 50" med samme specs som det ny Pio 50" er helt oppe på 39000, endda med pricerunner søgning.???

Tror I ikke at den store prisforskel på 1080P apparaterne skyldes at Pio producere nogle der er til levering nu, hvorimod Pana ikke har frigivet deres. Lur mig om ikke Pio følger efter med billigere 1080P apparater.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

lennon
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
    Sendt: 26 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Håber ikke det er out of topic,at spørge Ayla,om gengivelsen af sort på PDH8 er fuldstændig identisk m Pana60/600 ?? Eller om pro modellerne er en slags "mellemgeneration" Pana500 - Pana600 ??

Der er jo også PDH9 på vej !!

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Håber ikke det er out of topic,at spørge Ayla,om gengivelsen af sort på PDH8 er fuldstændig identisk m Pana60/600 ?? Eller om pro modellerne er en slags "mellemgeneration" Pana500 - Pana600 ??

Der er jo også PDH9 på vej !!

Jeg har læst flere steder at PHD8 stadig er en bedre skærm "overall" end både Pana 500 og de nye 600 modeller. Dette skyldes ikke mindst, at der ikke er noget RF kredsløb osv. i PHD8 da den ikke har tuner mm.

Lige præcis med sortniveauet ved jeg ikke om den er bedre end 600 modellerne. Tror umiddelbart det er meget ens.

Kan ikke huske om den nye PHD9 også er 10000:1 eller om det kun er i PZ600 serien.

PS. For mit vedkommende berettiger forbedrelserne i den nye PHD9, ikke at jeg opgraderer min PHD8 model. Det gør til gengæld PZ600 50" 1080p, den skal jeg helt sikkert have, når den kommer!

/Martin

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
    Sendt: 26 Juli 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Desuden skulle der endelig være mulighed for at køre 50Hz over HDMI/DVI osv. Så nu kan vi i PAL land få judder-free 1:1 pixel mapping med vores Pana plasma. Yipee.

Det kan du allerede nu, hvis du bruger VGA eller RGBhv indgangen

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Ayla skrev:

Hehe, ja det er helt rigtigt

Men som jeg skrev, HDMI 50Hz, det vil være dejligt... Det er jo nok fremtiden, hvad enten vi vil det eller ej.

Og hvis jeg må komme med et gæt, så tror jeg ikke VGA signal stadig vil være bedre end digitalt, når den nye PZ600 kommer

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
    Sendt: 26 Juli 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
    jdg1 skrev:

Ayla skrev:

Hehe, ja det er helt rigtigt

Men som jeg skrev, HDMI 50Hz, det vil være dejligt... Det er jo nok fremtiden, hvad enten vi vil det eller ej.

Og hvis jeg må komme med et gæt, så tror jeg ikke VGA signal stadig vil være bedre end digitalt, når den nye PZ600 kommer

Nu er et VGA "signal" jo RGB lige som HDMI (HDMI kan også være component)  

(egentligt misvisende at kalde det VGA, da det blot henfører til en bestemt opløsning).

Jeg bruger RGBhv indgangen (5 x bnc) og der er billedet bedre end med HDMI/DVI (jeg bruger DVDO VP30 Scaler)

Men det ville da være herligt, såfremt producenterne af plasmaskærme endelig kan lave en digital indgang, der giver et bedre billede end en høj-kvalitets analog indgang.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Side af 3 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes