Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD tv dilemma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicklas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg skal til at købe et nyt tv. Det skal være LCD, og helst gerne 32''. Mit budget ligger på omkring 9000,- så jeg havde tænkt mig at bestille fra Tyskland. Jeg har kigget på Sony KLV-S32A10E ( http://www.medianess.de/index/Article/2117113_KLV-S32A10E.ht ml;jsessionid=aKHYzIIUBkR5 ) og Sony KDL-S32A11E ( http://www.medianess.de/index/Article/5052231_KDL-S32A11E.ht ml;jsessionid=aKHYzIIUBkR5 ). Jeg havde tænkt mig at bestille et af dem fra medianess.de, da jeg har læst en masse gode ting om medianess her på forummet. Så er der nogle af jer der har gode eller dårlige ting at sige om disse modeller, eller eventuelle alternativer inden for mit budget?

PS. En bekendt foreslog mig at spare sammen til KDL-32S2000 da den har integreret digital TV tuner, men er der ikke noget med at man kan købe sådan digital TV tuner for sig selv, og hvad er der godt ved sådan en?

På forhånd tak.

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Det er helt afgørende hvordan du modtager dit TV signal (kabel TV, antenne eller parabol) da det afgør om du overhovedet har brug for en DVB-T tuner.

Har du det (dvs du modtager fra antenne) så kan du sagtnes købe en ekstern boks, som koster ca. kr 500. Du skal lige være opmærksom på at uatset om du køber en ekstern eller en indbygget model så skal den understøtte danske undertekster, desværre er det ikke altid tilfældet.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Nicklas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:

Det er helt afgørende hvordan du modtager dit TV signal (kabel TV, antenne eller parabol) da det afgør om du overhovedet har brug for en DVB-T tuner.

Har du det (dvs du modtager fra antenne) så kan du sagtnes købe en ekstern boks, som koster ca. kr 500. Du skal lige være opmærksom på at uatset om du køber en ekstern eller en indbygget model så skal den understøtte danske undertekster, desværre er det ikke altid tilfældet.

Tak for hjælpen. Jeg havde ikke lige kigget ordentligt på Sony KDL-S32A11E'et, det har integreret DVB-T tuner. Hvordan finder jeg så ud af om det understøtter danske undertekster? Og vil det forbedre mit signal ( jeg modtager mit signal fra en ret dårlig antenne ) på de kanaler der står dårligt ( kanal 4 og de forskellige svenske )?

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Tror du bliver nød til at spørge forhandleren .

Som altid når det gælder billeder så er det subjektivt om kvaliteten er noget man kan acceptere, men imo så syntes jeg der er en markant bedre kvalitet på digital nettet især når man som du kommer fra en dårlig billed forbindelse.

Du skal lige være opmærksom på at i DK er det kun TV2, DR1 og DR2 som du kan modtage på det digitale net.

Nicklas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Tak.

Ved du om hvilke andre kanaler der kommer på det digitale sendenet og hvornår?

Stadig ikke nogen som har erfaringer med Sony KDL-S32A11E?

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan med sikkerhed sige at fra 1/1 2010 så er der ikke noget der hedder analog net mere, for det bliver slukket med udgangen af 2009 .

Der er så vidt jeg ved ikke truffet nogle politiske beslutninger (politikere skulle holde sig fra radio/tv området), ang. hvilke kanaler eller hvor mange som kommer på det Digitale net endsige hvornår. Mit eget bud er at der løbende vil blive tilført nye kanaler måske endda allerede i starten af 2007 (men igen vi snakker om politikere ) og at en kanal som Kanal 4 ville være interesseret i at komme på nettet, om de får lov er så en helt anden sag .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes