Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af fladskærm over nettet?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ricco82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig på udkig efter et godt 37'' LCD-tv i prisgruppen 10.000-13.000, og har nu fundet et ret godt tilbud på www.justbuyit.dk

De har en LG 37LC1RB inkl. vægbeslag til 12999 kr. (http://www.justbuyit.dk/shop/default.asp)

Tror umiddelbart at jeg har bestemt mig for at min fladskærm skal være en LG, for synes de ser ud til at levere varen hvad angår billedekvalitet osv. til prisen. Og så har denne model også et super fedt design.

Er der nogen der har erfaringer med at købe over nettet, og måske netop med dette sted? Er der ulemper, eller er det en god måde at spare penge på?

Mvh Ricco

Til top Vis ricco82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ricco82 Besøg ricco82's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Generelt er det billigere på nettet end i rigtige butikker. Den største gevinst er de obligatoriske 14 dages returret du kan bruge, hvis billedet er forfærdeligt, eller der er pixelfejl på. Nogen butikker giver 8 dages rteturret, men det er ikke lovkrav.

Ved returnering på nettet hæfter du for leveringsomkostningerne.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juli 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

De 14 dages returret er som sendt fra himlen. Personligt køber jeg næsten alt over nettet nu.
De fleste sælgere i butikkerne har alligevel ikke et clue om hvad de sælger.

Mht til returnering så står der vist(ikke 100% sikker) sjovt nok i købeloven at det er butikken der skal dække, men meget forståeligt er der ikke nogen der overholder det.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

ziphnor skrev:
De 14 dages returret er som sendt fra himlen. Personligt køber jeg næsten alt over nettet nu.
De fleste sælgere i butikkerne har alligevel ikke et clue om hvad de sælger.

Mht til returnering så står der vist(ikke 100% sikker) sjovt nok i købeloven at det er butikken der skal dække, men meget forståeligt er der ikke nogen der overholder det.

For lige at slå det fast. De 14 dages returret er ikke obligatoriske.

"Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde. Fortrydelsesretten gælder eksempelvis ikke på transportområdet f.eks. ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen. Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset omfang for tjenesteydelser og for varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer." - Forbrugerrådet

Der er heller ikke automatisk 14 dages returret ved handel uden for Danmarks grænser. Her gælder, at du som mimimum er sikret 7 dages returret ved køb i et andet EU land.

Omkring returnering af varer, fremgår det ikke i de paragraffer jeg har gennemlæst, at sælger på nogen skal stå til ansvar for, at du skulle fortryde et køb.

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale, at man læser netbutikkens forretningsbetingelser inden man handler. Der er mange, specielt EDB forhandlere, som er hamrende ligeglade med købeloven. Det vil tydeligt fremgå af deres forretningsbetingelser; f.els at fortrydelsesretten kun gælder, såfremt varen er i ubrudt embalage.

Man vil helt sikkert vinde en klagesag, men det tager tid og er stressende.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

ricco82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder jo altsammen meget godt, og det ser også ud til at være nogle gode betingelser, som man køber på hos www.justbuyit.dk...

Men er der ikke nogen der har prøvet at købe hos netop denne forhandler?

Det ku være rart at vide, om de overholder det de lover, og om de fx. er gode hvis der skal laves reperationer eller lign. på det produkt man køber.

Ricco

Til top Vis ricco82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ricco82 Besøg ricco82's Websted

ricco82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

...og hvad synes folk generelt om LG?

Knolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg regner selv med at købe købe LG 42LC2R til 15000 kr hos shg.dk når de for den hjem (står som restordre).
Af den simple grund, at jeg gerne vil ha 1:1 pixelmapping på digital indgang til pc brug. Og så er udvalget ikke stort blandt mærker :)

ricco82: Ved du hvad der er forskellen mellem LG 37LC1RB og LG 37LC2RA, kun farven? (hos www.justbuyit.dk)
Desuden står LG 37LC2R til 12000 kr hos shg.dk (Sort/Sølv farven ifølge teksten)

Til top Vis Knolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knolf

ricco82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

ricco82: Ved du hvad der er forskellen mellem LG 37LC1RB og LG 37LC2RA, kun farven? (hos www.justbuyit.dk)
Desuden står LG 37LC2R til 12000 kr hos shg.dk (Sort/Sølv farven ifølge teksten)

Jamen det vil jeg da lige tjekke ud...har du handlet hos dem før?

Og angående de 2 modeller, så har jeg også tænkt det samme, men ved ikke om det kun er farven...måske er der andre der har et bud??

Ricco

ricco82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været inde på www.shg.dk

Meget godt tilbud, men fordelen hos justbuyit.dk er så at de har fri levering, og at vægbeslag medfølger, så prisen er egentlig den samme i sidste ende.

ricco82
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Andre der har nogle gode bud på steder på nettet, hvor det er godt at købe fladskærm? Hvor de både holder hvad de lover, og hvor de har nogle gode priser?

Hvad siger folk fx. til Dell?

Ricco

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes