Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: X-box 360 og HD TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clive
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 02 August 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hej
jeg har en ven, som har købt en X-box 360 og et fladskærms tv, som er HD ready.
Oplysningerne er lidt sparsomme, idet han ikke kan huske de nøjagtige data. Men det forholder sig således, at man tilslutter de 3 HD-kabler til tv'et. Herfra er der en lille boks mellem kablerne og X-box'en, hvor man kan skifte mellem alm. tv visning og HD visning.
Her kommer problemet så; Når man sætter boksen til HD-visnning, står der så på tv'et noget i retningen af "intet signal" og ellers er skærmen sort.
Hvad kan problemet være? Jeg ved ikke bedre end at det måske er noget med opsætningen, mellem udgangssignalet fra X-box'en og så indgangssignalet i tv'et, som ikke passer sammen.
Men hvis der er nogle, som har erfaring på netop dette område, eller nogle som kan give et muligt svar, vil jeg gerne høre fra jer.
Tak, på forhånd.



__________________
Mvh. Clive
Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive
 
Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 02 August 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det kan være at fjernsynet ikke kan tåle 50hz eller 60hz (hvad den nu står på).

Sæt Xbox360 tilbage til normal tv - gå ind på desktoppen under system og video - der kan man sætte om den skal spytte ud i 50hz eller 60hz... Sæt den til det modsatte af hvad den står på nu.

Skift så tilbage til HD-Mode og så burde det virke.

 

Håber det var forståeligt ;)



__________________
Barnebarn

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 02 August 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart har du fat i noget selv. Det kan højst sandsyndligt være at du skal ind og vælge "Component" på tv'et og det samme på Xbox 360'eren.
Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 02 August 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Har du husket at klikke den lille knap der sidder på component kablet (i den ende som sidder ind i XBOX'en) fra SDTV til HDTV?

Jeg lavede selv samme brøler da jeg fik XBOX derhjemme, pinligt, men sandt! check it out.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Clive
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 03 August 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene, alle sammen!
Så snart jeg besøger ham igen, vil jeg prøve jeres forslag og håbe på det hjælper.

__________________
Mvh. Clive
Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes