Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 19:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dårligt billede på Samsung LCD 32" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 07 August 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop investeret i et Samsung LE32M61B LCD 32" tv - og er temmelig skuffet over billedkvaliteten. Når jeg afspiller dvd'er (har forsøgt med "Dinosaur" og "Serenity") er kvaliteten acceptabel uden at være overvældende - og når jeg ser tv med et almindeligt antennesignal fra Bryggenet (kender desværre ikke de nærmere specifikationer), så er det decideret utilfredsstillende.

Jeg har forsøgt at afstemme billedindstillingerne (farve/kontrast/lysforhold) samt forsøgt med nogle standardindstillinger, men konklusionen er den samme: Pixel-"støj", unaturlige farveplamager og -overgange - kort sagt et dårligere billede end på mit gamle 21" Panasonic tv købt for 500 kr. i Fona, fordi de ikke længere satser på at sælge billedrørsapparater.

Mit spørgsmål er - kan det virkelig passe, eller er der noget, jeg gør forkert?

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer
 
Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 07 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lige investeret i det LCD TV, og jeg er 100% tilfreds med mit. Billedet står skarpere ved alm. antennesignal end jeg havde regnet med, og ved DVD er det helt perfekt. Jeg har Stofa TV.

Til top Vis Hanga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanga
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 07 August 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har også samme model og er meget tilfreds med kvaliteten. Får godt nok signalet fra en selector, men det kommer altså meget an på kvaliteten af dit tvsignal. Nu ved jeg ikke hvad du har af muligheder for at få en eller anden form for digital boks, men der er helt sikkert meget at hente, hvis dit normale signal ikke helt leverer varen.

Prøv eventuelt at sætte den over på "film profilen" og se om billedet ikke skulle blive lidt bedre der - så kan du jo altid justere ud fra det.


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 07 August 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Bare lige en indskydelse. Jeg havde altså også et bedre billede på mit gamle billedrørstv, lige bortset fra de få HD film/udsendelser der kører nu - det ser i øvrigt for godt ud

Det er jo et offer man må lære at leve med, hvis man gerne vil have en flad skærm i det prisleje LE32M61B ligger. Jeg har i hvert fald ikke fortrudt. Synes nu også jeg får et rigtigt godt billede på dvd, der i øvrigt bliver leveret fra en Denon 2200 via component. Måske det her er en kombination af forkert indstilling og en for dårlig afspiller? (nu skriver du jo ikke hvad du ellers har af udstyr).

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 07 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Det kunne være vi skulle "bytte" indstillinger for at se om det er muligt at finde det helt rigtige billede??

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 07 August 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke ændret ved fabriksindstillingerne endnu, så tror umiddelbart ikke det er instillinger der er dit problem. Måske er dit tv signal bare ikke bedre. En digital tuner må være løsningen?

Til top Vis Hanga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanga
 
t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 08 August 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Lige en update: Løsningen for mig var ikke at købe flere kasser eller bevære mig med billedjusteringer. Det var at gå ned til forhandleren og levere apparatet tilbage. I stedet brugte jeg så ca. en tredjedel af pengene på at købe et 5 år gammelt B&O MS 6000. Godt nok er det dybere, men bortset fra det er designet mindst lige så flot, og billedkvaliteten er uhyggeligt meget bedre. Et kompromis, jeg gerne vil leve med. Job done.

:) Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Tillykke med dit nye tv - det er jo vigtigt, at man er tilfreds med det udstyr man køber. God fornøjelse herfra :)


Hilsen Tobias


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 08 August 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Din DVD-afspiller er også ekstremt vigtig i dit setup. Du nævner intet om hvad du har eller hvordan den er tilsluttet. Jeg har set min søsters 40M61'er på en 950 DVD'er fra Samsung over HDMI og det stod helt fantastisk.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes