| Forfatter |
|
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop investeret i et Samsung LE32M61B LCD 32" tv - og er temmelig skuffet over billedkvaliteten. Når jeg afspiller dvd'er (har forsøgt med "Dinosaur" og "Serenity") er kvaliteten acceptabel uden at være overvældende - og når jeg ser tv med et almindeligt antennesignal fra Bryggenet (kender desværre ikke de nærmere specifikationer), så er det decideret utilfredsstillende.
Jeg har forsøgt at afstemme billedindstillingerne (farve/kontrast/lysforhold) samt forsøgt med nogle standardindstillinger, men konklusionen er den samme: Pixel-"støj", unaturlige farveplamager og -overgange - kort sagt et dårligere billede end på mit gamle 21" Panasonic tv købt for 500 kr. i Fona, fordi de ikke længere satser på at sælge billedrørsapparater.
Mit spørgsmål er - kan det virkelig passe, eller er der noget, jeg gør forkert?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige investeret i det LCD TV, og jeg er 100% tilfreds med mit. Billedet står skarpere ved alm. antennesignal end jeg havde regnet med, og ved DVD er det helt perfekt. Jeg har Stofa TV.
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også samme model og er meget tilfreds med kvaliteten. Får godt nok signalet fra en selector, men det kommer altså meget an på kvaliteten af dit tvsignal. Nu ved jeg ikke hvad du har af muligheder for at få en eller anden form for digital boks, men der er helt sikkert meget at hente, hvis dit normale signal ikke helt leverer varen. Prøv eventuelt at sætte den over på "film profilen" og se om billedet ikke skulle blive lidt bedre der - så kan du jo altid justere ud fra det.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en indskydelse. Jeg havde altså også et bedre billede på mit gamle billedrørstv, lige bortset fra de få HD film/udsendelser der kører nu - det ser i øvrigt for godt ud  Det er jo et offer man må lære at leve med, hvis man gerne vil have en flad skærm i det prisleje LE32M61B ligger. Jeg har i hvert fald ikke fortrudt. Synes nu også jeg får et rigtigt godt billede på dvd, der i øvrigt bliver leveret fra en Denon 2200 via component. Måske det her er en kombination af forkert indstilling og en for dårlig afspiller? (nu skriver du jo ikke hvad du ellers har af udstyr).
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være vi skulle "bytte" indstillinger for at se om det er muligt at finde det helt rigtige billede??
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke ændret ved fabriksindstillingerne endnu, så tror umiddelbart ikke det er instillinger der er dit problem. Måske er dit tv signal bare ikke bedre. En digital tuner må være løsningen?
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en update: Løsningen for mig var ikke at købe flere kasser eller bevære mig med billedjusteringer. Det var at gå ned til forhandleren og levere apparatet tilbage. I stedet brugte jeg så ca. en tredjedel af pengene på at købe et 5 år gammelt B&O MS 6000. Godt nok er det dybere, men bortset fra det er designet mindst lige så flot, og billedkvaliteten er uhyggeligt meget bedre. Et kompromis, jeg gerne vil leve med. Job done.
:) Thomas
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas Tillykke med dit nye tv - det er jo vigtigt, at man er tilfreds med det udstyr man køber. God fornøjelse herfra :) Hilsen Tobias
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din DVD-afspiller er også ekstremt vigtig i dit setup. Du nævner intet om hvad du har eller hvordan den er tilsluttet. Jeg har set min søsters 40M61'er på en 950 DVD'er fra Samsung over HDMI og det stod helt fantastisk.
|
| Til top |
|
| |