Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Digital surround på B&o Avant, hvordan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mindstorm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 09 August 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Mit tv, 32" avant fra Bang & Olufsen, er født med dolby surround, jeg kunne jo godt tænke mig at jeg havde dolby digital i stedet, på mit anlæg som det er i dag har jeg jo blot mono signal i baghøjtlerne og jeg har intet signal til en sub.

Er her nogen der ved om det er muligt at trække et ubehandlet audiosignal ud gennem et scart stik og så køre det gennem en surround forstærker (det skal jo nok ikke lige være en forstærker, da jeg har aktive højtalere), men kunne jeg nu på en eller anden måde splitte det ubehandlede audiosignal op i 5.1 dts, så kan jeg bare køre disse signaler ud til mine højtalere.

Er jeg helt på herrens mark her, eller tror i det kan lade sig gøre at få 5.1 lyd ud af mit tv. Jeg kan vist godt få dts modul fra B&o til mit tv, men det vil betyde, at der skal opgraderes software i tvet og monteres dts modul og det koster vist kassen og da tvet er af en ældre årgang er jeg ikke helt vild med at smide en masse penge i det.



__________________
Med venlig hilsen

Mindstorm
Til top Vis Mindstorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mindstorm
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 August 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Mindstorm

Hvis det Beovision Avant du har er med video, og fra efter år 1999, kan det analog mondul du har, for ca 3500 kr udskiftes til et Dolby digital 5.1 surround mondul. Dette mondul sidder i Avant modellen med DVD, i stedet for vhs. Ring til din b&o butik, og oplys de nr. der står bag på dit TV, så ved du hvor du står.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 August 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Sådan laver du 5.0 om til 5.1, men tds får du kun med før beskrevet mondul. Jeg tror tds er indbygget i det mondul, men spørg lige, det kan være at det kun er den digitale del, altså Dolby digital. Indtil videre vil en sub give et rigtigt godt løft til dine højttaler, og analog Dolby surround 5.1 har du så også hvis du følger tegningen. Du kan på dette link nogenlunde hvordan de bøsninger som er på det nye mondul tilsluttes, selv om der på mit Tv også er DVI-D indgang til digitalt billede. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&K W=B%26O

Forbindelse af Subwoofer til B&O's Power link.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Mindstorm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 09 August 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Mindstorm

Hvis det Beovision Avant du har er med video, og fra efter år 1999, kan det analog mondul du har, for ca 3500 kr udskiftes til et Dolby digital 5.1 surround mondul. Dette mondul sidder i Avant modellen med DVD, i stedet for vhs. Ring til din b&o butik, og oplys de nr. der står bag på dit TV, så ved du hvor du står.

Mit tv er med vhs, jeg er også næsten sikker på at der er fra efter 1999, men der er vist nok købt lige i starten af 1999 mener jeg at kan huske.



__________________
Med venlig hilsen

Mindstorm
Til top Vis Mindstorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mindstorm
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 August 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ja men så ring som beskrevet, det koster jo først når de har fået dit Tv.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Teknisk forskel på mondulerne.
 
Dolby Pro Logic både I og II dekoder et 2.0 signal. Om du så har 4, 5 eller 6 højttalere har du kun 2 kanaler som kilde.
 
I biografverdenen hedder det Dolby Stereo, i hjemmebiografen Dolby Surround. Alt er pakket ned i 2 lydspor.
 
Pro Logic I kort: Ens og lige kraftige signaler føres til center, modfasesignaler føres med lidt forsinkelse og eq til baghøjttalerne og H og V til H og V.
 
II-versionen mondulet øger kanalseparationen især bagi, hvor I'eren faktisk kører i dobbelt mono.Ved DTS og Dolby Digital har du op til 6 helt individuelle kanaler at dekode og lytte til. 5. står for 5 kanaler med fuldt frekvensområde: Center, H + V front, H + V bag/side. 1 står for "komma en" og er LFE til Subwoofer (baseffekter).
 
Standard på DVD'er er DD 5.1 og i dag har langt fra alle DVD'er kun to-kanals lyd. Når 5.1 så kan afspilles i stereo, er det fordi afspilleren laver et downmix,
ikke fordi det nødvendigvis ligger sådan på disken. Det er forskelligt,og kan ses i audio-menuen på DVD'en.
 
Når du kan høre det i DPL er det så et "upmix". Det er bare ikke 5.0. Det er 90'er surround baseret på 2.0.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes