Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2025 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Edge Enhancement = Skygge ved progressive (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 November 2003 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Så har jeg set min første film på min nyindkøbte Z1 - og imponeret er jeg.

Filmen Matrix 2 blev afspillet på en Cambridge Audio DVD57 med progressive scan, som Hifi-klubben venligst har udlånt til mig gratis. Der er dog et problem når den kører i progressive scan. Der fremkommer skygger på højre side af contrastfyldte objektor som fylder en 4-5 pixels, hvilket er ret meget. Det gør også at billedet kom til at se uskarpt ud. Jeg har prøvet at køre S-video interlaced og der er ingen problemer, ej heller ved composit.

Spørgsmålet er om der er noget jeg kan gøre for at fjerne disse skygger, eller om det simpelthen er en for ringe DVDafspiller jeg har lånt?

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2003 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej Thue K

Skygger er oftest en eller anden form for STEL-STØJ! Hvilket type kabel bruger du når du køre progressivt? Det skal være 75ohm. Nu kender jeg ikke den omtalte maskine! men til den pris tror jeg ikke at du skal bruge for lange kabler! da der nok ikke findes nogen form for buffer.

En ting som jeg ofte har oplevet når vi sælger projektore! er DE KAN BARE IKKE LIDE NOGEN FORM FOR HALOGEN LAMPER. Halogen sender så meget støj retur på nettet, at det laver skygger og støj, oftest fejl er grå bølger hen over billedet. Og hvis du bor i gamle Kbh, så skal du også være opmærksom på om din nabo har en halogen lampe.

PS: sæt ikke billed og næt-ledningen ved siden af hinanden. De fleste projektore bruger en multi strømforsyning, og den er ikke glad for at få jord.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Ingen halogen lamper i min lejlighed.

næt-ledning   - er der hele tale om DVD afspilleren eller projektoren der ikke må sidde i samme, eller hvad forstås der ved nætledning og billedledning ikke må sidde i samme stikkkontakt?

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2003 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det er net ledningen til projektoren, som helst ikke skal ligge for tæt på signal ledningerne op til projektoren. mht. stik fra dvd og projektor! er det ligemeget hvilken fase de ser! da de ser hinanden gennem deres stel.

peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes