Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 15:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp mig vælge, jeg ved intet! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cracknak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Goddag goddag,

Jeg har bestluttet mig at købe et TV, og jeg har 15.000 kr at gøre godt med! Desværre synes jeg at markedet er meget, meget forvirrende og da jeg nødigt vil gøre en dårlig handel til så mange penge, ønsker jeg al den hjælp fra jer jeg kan få.

Jeg er kommet frem til at disse tre valgmuligheder må være de bedste tilbud til pengene:

1.) http://www.alfaview.dk/Alfaview/PDF/40lcd.pdf

2.) http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=196896

3.) http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=177913

Hvis du kender til en helt fjerde mulighed vil jeg sætte meget pris på at se den!

På forhånd mange tak!

Til top Vis Cracknak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cracknak
 
Jesse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hva skal tv'et bruges til? Skal det f.eks. også bruges som computerskærm?

Plasma eller LCD?

Til top Vis Jesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesse
 
Cracknak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Til film generalt og tv i almindelighed. Jeg ved ikke om LCD eller plasma er bedst, men jeg hørte det skulle være LCD....?
Til top Vis Cracknak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cracknak
 
Jesse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

LCD har ikke de samme problemer med burn-in som plasma. Tilgengæld er billedet ikke lige så dynamisk, og LCD kan ikke levere ordentlig "sort".

Jeg vil nok kigge efter et 42" plasma som Pana PV60, som nok er det bedste køb i den prisklasse

Til top Vis Jesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesse
 
Cracknak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 August 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte måske at sige at TV'et skal have en minimum opløsning på 1300x700..:) Det skal jo gerne være brugbart om et par år også :D
Til top Vis Cracknak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cracknak
 
Cracknak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 August 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte på om dette var en løsning også?

http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=158312

Til top Vis Cracknak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cracknak
 
Fleeters
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 03 September 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en samsung le32m61, hvilket jeg IKKE for fortrudt!! Den er HD ready, så opløsningen er der og den har hdmi og component indgang, hvilket giver et bedre billede fra dvd afspilleren (såfremt den selvfølgelig har hdmi el. component out) istedet for at bruge scart stik.  Det er et tv jeg klart kan anbefale! Prismæssigt ligger den lidt under 15000,- men hvis du ikke har det kan du bruge resten til en dvdafspiller med hdmi out :)

god fornøjelse!

Til top Vis Fleeters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fleeters
 
Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 03 September 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Fleeters skrev:

Jeg har købt en samsung le32m61, hvilket jeg IKKE for fortrudt!! Den er HD ready, så opløsningen er der og den har hdmi og component indgang, hvilket giver et bedre billede fra dvd afspilleren (såfremt den selvfølgelig har hdmi el. component out) istedet for at bruge scart stik.  Det er et tv jeg klart kan anbefale! Prismæssigt ligger den lidt under 15000,- men hvis du ikke har det kan du bruge resten til en dvdafspiller med hdmi out :)

god fornøjelse!

Er opløsningen på HDMI og HD ikke noget højere end den sædvanlige 1366 x 768?

Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 03 September 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

hdmi er ikke en opløsning, det er digi forførselsmulighed, som kan overføre HD (hvilkt komponent også kan)..

HD opløsningen hedder faktisk 720*1280, men "fuld" HD hedder 1080*1920.. tror faktisk også at mindre opløsninger end 720p er HD men er ikke helt sikker
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 03 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Cracknak skrev:
Jeg glemte måske at sige at TV'et skal have en minimum opløsning på 1300x700..:) Det skal jo gerne være brugbart om et par år også :D


Opløsning (alene) er bestemt ikke garant for fremtidssikring .


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Fleeters
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 03 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Opløsningen på tv'et er det den er, den bliver ikke bedre fordi du bruger hdmi indgangen...

For at det er HD, skal den bare have en skærmopløsning på mindst 720 horisontale linjer, den må godt have mere....

da der blev spurgt om en opløsning på mindst 1300x700, vil jeg mene at 1366x768 er acceptabelt....

Til top Vis Fleeters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fleeters
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes