| Forfatter |
|
Cracknak Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva skal tv'et bruges til? Skal det f.eks. også bruges som computerskærm?
Plasma eller LCD?
|
| Til top |
|
| |
Cracknak Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til film generalt og tv i almindelighed. Jeg ved ikke om LCD eller plasma er bedst, men jeg hørte det skulle være LCD....?
|
| Til top |
|
| |
Jesse Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD har ikke de samme problemer med burn-in som plasma. Tilgengæld er billedet ikke lige så dynamisk, og LCD kan ikke levere ordentlig "sort".
Jeg vil nok kigge efter et 42" plasma som Pana PV60, som nok er det bedste køb i den prisklasse
|
| Til top |
|
| |
Cracknak Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte måske at sige at TV'et skal have en minimum opløsning på 1300x700..:) Det skal jo gerne være brugbart om et par år også :D
|
| Til top |
|
| |
Cracknak Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fleeters Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en samsung le32m61, hvilket jeg IKKE for fortrudt!! Den er HD ready, så opløsningen er der og den har hdmi og component indgang, hvilket giver et bedre billede fra dvd afspilleren (såfremt den selvfølgelig har hdmi el. component out) istedet for at bruge scart stik. Det er et tv jeg klart kan anbefale! Prismæssigt ligger den lidt under 15000,- men hvis du ikke har det kan du bruge resten til en dvdafspiller med hdmi out :)
god fornøjelse!
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fleeters skrev:
|
Jeg har købt en samsung le32m61, hvilket jeg IKKE for fortrudt!! Den er HD ready, så opløsningen er der og den har hdmi og component indgang, hvilket giver et bedre billede fra dvd afspilleren (såfremt den selvfølgelig har hdmi el. component out) istedet for at bruge scart stik. Det er et tv jeg klart kan anbefale! Prismæssigt ligger den lidt under 15000,- men hvis du ikke har det kan du bruge resten til en dvdafspiller med hdmi out :)
god fornøjelse!
|
|
|
Er opløsningen på HDMI og HD ikke noget højere end den sædvanlige 1366 x 768? 
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hdmi er ikke en opløsning, det er digi forførselsmulighed, som kan overføre HD (hvilkt komponent også kan)..
HD opløsningen hedder faktisk 720*1280, men "fuld" HD hedder 1080*1920.. tror faktisk også at mindre opløsninger end 720p er HD men er ikke helt sikker
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cracknak skrev:
| Jeg glemte måske at sige at TV'et skal have en minimum
opløsning på 1300x700..:) Det skal jo gerne være brugbart om et par år
også :D |
|
|
Opløsning (alene) er bestemt ikke garant for fremtidssikring  .
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Fleeters Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opløsningen på tv'et er det den er, den bliver ikke bedre fordi du bruger hdmi indgangen...
For at det er HD, skal den bare have en skærmopløsning på mindst 720 horisontale linjer, den må godt have mere....
da der blev spurgt om en opløsning på mindst 1300x700, vil jeg mene at 1366x768 er acceptabelt....
|
| Til top |
|
| |