Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 13:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til vudering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Totalistikker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 15 August 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Jeg har købt et Philips 32PW8609 100Hz hos en forhandler for et års tid siden. For ca. 3 mrd. siden begyndte fjernsynet og te sig, så jeg fik byttet det til et nyt (brugt i en periode, men klargjort) TV, magen til.

Der gik ikke meget mere end 1 månded før det nye TV lavede de samme fejl, og igen fik jeg det byttet.

Nu her ca. 2 måneder efter ombytning 2 har fundet sted, laver TV'et atter igen den samme fejl, jeg har kontaktet forhandleren mhb. på at kræve mine penge tilbage, da det ikke kan passe at det hele tiden skal gå i stykker. Dette vil forhandleren dog ikke, og har istedet tilbudt mig at jeg kan få et Philips 32PW6720D TV istedet.

Jeg aner dog ikke en dyt om disse modeller... om den nye tilbudte  model er bedre, nyere, dårligere eller ældre end den model jeg oprindeligt købte. Men jeg kunne godt tænke mig at vide det, derfor denne tråd, der burde nok være en sjæl eller 2 på dette forum der kan kaste lidt lys på sagen for mig... hvilken af de 2 modeller er "bedst" er det en god byttehandel for mig, eller bliver jeg fusket?

På forhånd tak!

Til top Vis Totalistikker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totalistikker
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 15 August 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Da du har oplevet den samme fejl 3 gange er du berettiget til at kunne få handlen til at gå tilbage og få pengene tilbage.

Dvs. han har ikke ret i hans argument. Købeloven siger klart og tydeligt at hvis samme fejl sker 3 gange indenfor garantiperioden(som er tilfældet hos dig), så er du berettiget til at få pengene retur, så det synes jeg du skal sige til forhandleren. evt. med et kopi af købeloven i hånden

 

Om den nye skærm er meget bedre, vil jeg lade andre svare på:-)



__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Totalistikker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 August 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har det mindste bud på hvordan disse to TV måler sig op imod hinnanden?
Til top Vis Totalistikker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totalistikker
 
Iguana
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 16 August 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

ud fra modelnummeret vil jeg tro at det er en mindre model han tilbyder dig
Til top Vis Iguana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iguana
 
Unitedfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 16 August 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Har du aldrig haft Afsætning eller Erhversret i skolen? Gå ned og få pengene igen som taz123456
siger, det er du fuldt berettiget til


__________________
Chr Davids
Til top Vis Unitedfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Unitedfreak
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 16 August 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Da du har oplevet den samme fejl 3 gange er du berettiget til at kunne få handlen til at gå tilbage og få pengene tilbage.

Dvs. han har ikke ret i hans argument. Købeloven siger klart og tydeligt at hvis samme fejl sker 3 gange indenfor garantiperioden(som er tilfældet hos dig), så er du berettiget til at få pengene retur, så det synes jeg du skal sige til forhandleren. evt. med et kopi af købeloven i hånden

 

Om den nye skærm er meget bedre, vil jeg lade andre svare på:-)



Hvilken § nævner den med 3 gange?

Købeloven har ikke nogen garantiperiode, men 24 mdr. reklamationsret hvor de første 6 mdr. er underlagt formodningsreglen som siger at sælger skal bevise at varen ikke var mangelfuld ved levering.



__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes