Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 14:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Guiding til køb af projektor (+ evt. lærr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sigurd Bjerre
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 15 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hola!

Da jeg er ved at have købt mig et ledt 7.1 anlæg, tænker jeg, at det nu må være på tide at købe en ordentlig projektor for at fuldføre hjemmebiografen.
- Det er her, I kommer ind i billedet!

Hvad vil I råde mig til at købe?
Jeg satser stærkt på at købe gennem DBA.dk eller lignende, da det ellers vil være alt for dyrt(?), men eftersom jeg er totalt rookie på området, håber jeg, I har noget erfaring og ekspertise, I kan bidrage med!

- Jeg kan mørklægge hele værelset, så lysstyrken behøves ikke være ekstrem.
- Projektoren skal udelukkende benyttes ved film (16:9!)
- Mit budget er på omkring 6000 kroner, og jeg er ikke afvisende overfor at købe en projektor, der er brugt.
- Jeg har cirka tre meter at gøre godt med - mht. lærred.
- Der behøves ikke være indbygget højttalere, da jeg alligevel ikke vil benytte mig af det.
- Den skal helst ikke larme alt for meget.

Jeg håber, I gider give jeres besyv med!
Mange tak!
Til top Vis Sigurd Bjerre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sigurd Bjerre
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Tjahh, du mangler lige de sidste 2000,- til at jeg vil give mit besyv med. Jeg er personligt ikke meget for at anbefale køb af brugte projektorer da du meget nemt kan købe katten i sækken og ende med (f.eks.) at skulle købe et nye pære til 2000-3000,-

Mit umiddelbare bud vil være spar lidt mere op og så køb en ny over nettet fra Tyskland. Du kan muligvis stadig finde en Sanyo Z3 til 7500,- (Z4'eren er vist også ved at komme kraftigt ned i pris).

Det er muligt at finde projektorer til under 6K fra nye men det er normalt data projektorer som ikke egner sig godt til hjemmebio.

 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Sigurd Bjerre
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 15 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=21944

Jeg har kigget lidt på ovenstående kombination.
Sanyo Z4 med 81" Lissau lærred.
- Hvad menes der om et sådant sæt?

Det er betragteligt dyrere end jeg umiddelbart havde tænkt mig, men er det værd at smide de ekstra penge efter en god projektor?
Til top Vis Sigurd Bjerre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sigurd Bjerre
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 15 August 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Her er hvad den koster i Tyskland:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/oesg/332 831_-plv-z4-sanyo.html

Og en Z4 er en rigtig god projektor til prisen.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Sigurd Bjerre
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 17 August 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Der må være flere herinde, der ved noget, og har lyst til at bidrage med egne erfaringer og forslag ...
Til top Vis Sigurd Bjerre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sigurd Bjerre
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 18 August 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hej

 

Jeg må desværre give Fenris ret i hans indlæg, at købe en brugt projektor kan "jeg siger ikke at det altid er sådan" være en meget dårlig investering, du har ingen garanti for at pæren ikke smutter kort efter købet. Så skulle du ud og handle brugt, ville jeg helt sikkert vælge at øbe fra forrum som dette og ikke via DBA eller anden side, herinde har du trods alt en lille mulighed for at komme med ris og ros.

Jeg vil foreslå dig at kigge i Tyskland, har selv købt min IN76 dernede betalte 12 K for den og herhjemme koster den 20 K så der er MANGE penge at spare.

 



__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes