Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 22:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: spilkonsol på Sanyo Z4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mackeprang
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 19 August 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Har lige ofret penge på en Sanyo Z4 og er meget glad for den. Men da jeg koblet min, PS2 til blev jeg godt skuffet. Graffikken var ikke til at holde ud. jeg købte derfor et komponent kabel og det hjalp, lidt. Men man kan stadig se tern for tern (pixel) ved skarpe buer.

Så tænkte om man kan gøre noget ved dette, og hvis ikke, om det bliver bedre med en xbox 360?

På forhånd tak 

Til top Vis Mackeprang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mackeprang
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 20 August 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Mackeprang skrev:

Hejsa...

Har lige ofret penge på en Sanyo Z4 og er meget glad for den. Men da jeg koblet min, PS2 til blev jeg godt skuffet. Graffikken var ikke til at holde ud. jeg købte derfor et komponent kabel og det hjalp, lidt. Men man kan stadig se tern for tern (pixel) ved skarpe buer.

Så tænkte om man kan gøre noget ved dette, og hvis ikke, om det bliver bedre med en xbox 360?

Sådan bliver det hvis du vil blæse den form for grafik op i den størrelse - men ja det hjælper drastisk med Xbox 360 (eller PS3 når den kommer) da spillene her er i højere opløsning, og - nok så væsentligt faktisk - med større detaljeringsgrad i selve grafikken. Grafikken på PS2 er optimeret til et mindre størrelse billede, og man lægger derfor vægt på flydende gameplay frem for egentlig detaljering. Det er altså ikke så meget opløsning, men detaljer i grafikken der mangler.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Mackeprang
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 August 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

okay, tak...

Da jeg går meget i detaljer og flot grafik, må jeg have fat i en Xbox. Men kan det betale sig at købe PS3'eren istedet. ren grafisk?

Til top Vis Mackeprang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mackeprang
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 20 August 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Mackeprang skrev:

okay, tak...

Da jeg går meget i detaljer og flot grafik, må jeg have fat i en Xbox. Men kan det betale sig at købe PS3'eren istedet. ren grafisk?

Det bør du nok afgøre ud fra udvalget af spil - men PS3 vil ud fra de opgivne specifikationer have mulighed for bedre detaljering end Xbox360. Opløsningen er den samme. I praksis er det imidlertid mindst lige så meget et spørgsmål om de værktøjer spilproducenterne får stillet til rådighed, der afgør hvor god kvaliteten af spillene er - det nytter ikke at hardwaren er kraftig, hvis det er svært at udnytte det optimalt. Se f.eks. forskellen på Gran Turismo 2 og Gran Turismo 4 på PS2 - det er samme hardware, men med væsentlig forskel i kvaliteten af grafikken, fordi man er blevet bedre til at udnytte maskinen.

PS3 får HDMI udgang, hvilket giver en lille forskel - men det er marginalt i denne sammenhæng, og jeg vil tro der kommer en HDMI løsning til XBOX360 på et tidspunkt.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes