Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD 32" Bedst til prisen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 23 August 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hey alle!

Dette har nok været op og vende 1200 gange, men har ikke lige kunne søge mig frem til et svar jeg kan bruge.

Hvilket 32" fladskærmstv skal man købe hvis man ikke vil bruge mere end 8000-10000kr på det.

Jeg har kig på MIRAI og LG skærme..

Hvor meget skal man lægge i specifikationerne MS, kontrastforhol og lysfølsomhed?

Andre der har nogle bud..

 

 

Til top Vis JitH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JitH
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 23 August 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej

 

Hifiklubben har lige pt et Sharp med DVB-tuner til 9700 tror jeg nok, har kigget på det i butikken det står skide godt....og til prisen...



__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 
neist
Lukket konto
Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 23 August 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Kan tilslutte mig Sharp 32GD8E med digital tuner, skal du have et uden mener jeg prisen er 1000kr lavere.

Har selv købt med digital tuner.

Til top Vis neist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neist
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 23 August 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Sidder selv og kigger på 32" lcd, og syntes umiddelbart at samsung LE32M51B virker i en klasse for sig selv....

Har en kontrast på 3000:1, klarhed på 500cd/m2, liniedoubler og koster kun 9300

Slår da vist det meste

 

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158309



__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
HolfiLover
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 23 August 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Sharp tvet har et billede, på tuner delene specielt, der er M51 langt overlegen.

M51 er vist også en udgået model, hvor Sharps er en helt ny og dermed 1 til 2 år længere fremme.

MVH

Til top Vis HolfiLover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HolfiLover
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 23 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Men hvad med kontrasten... Den er da noget bedre på Samsung... Det må da ha noget og sige

__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 23 August 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville afgjort vælge Samsung M61 til 10.575,-... Det banker begge nævnte tv, og er noget af det aller bedste i den prisklasse... Ved godt der blev skrevet 8-10.000, men den sidste plovmand er godt givet ud...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 23 August 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

hvad gør forskellen på M51 og M61??

__________________
- 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 23 August 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Bedre panel, pænere design og i øvrigt er det et bedre tv hele vejen igennem... Du kan læse alt om de tekniske data på http://www.samsung.dk gider ikke til at remse op her...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 23 August 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

har selv 32 i soveværelset....
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=806&zoneid=13
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 23 August 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

M61 er bedre. Med henhold til at m51 har opgivet 3000:1 kan du ikke bruge tallet til ret meget. Tal er som sædvanlig taknemlige, så sharpen er stadig den bedste.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 24 August 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
M61 er bedre. Med henhold til at m51 har opgivet 3000:1 kan du ikke bruge tallet til ret meget. Tal er som sædvanlig taknemlige, så sharpen er stadig den bedste.

 

Nemmerlig.......Hvilke TV der er bedst finder du kun ud af på en måde, ud til den lokale Pusher tag en film med og kig lad herefter dine øjne bestemme hvilke TV du skal købe.



__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 
BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 24 August 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Fumle skrev:
Nemmerlig.......Hvilke TV der er bedst finder du kun ud af på en måde, ud til den lokale Pusher tag en film med og kig lad herefter dine øjne bestemme hvilke TV du skal købe.

Korrekt, men det må ikke være en animationsfilm. De ser nemlig generelt rigtig godt ud i kiggeafstand.



__________________
Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow
 
mikkelc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 24 August 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Toshiba 32wl66z til 8500,- på www.recordere.dk som fælleskøb! et kanont tv! lækkert design, lækker fjernbetjening (vigtigt!!!) og slår efter min mening samtlige samsung tv indenfor samme prisklasse.. gælder både r7x serien og m61! Læs også indlægget om kontrast på recordere.dk.. Toshiba viser klart at have den bedste kontrast i praksis, ud af de nævnte modeller.

Kan endvidere erhverves i 37" udgave for 10.999,- på samme side! tjek det ud!!

Til top Vis mikkelc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelc
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 24 August 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

mikkelc skrev:

Toshiba 32wl66z til 8500,- på www.recordere.dk som fælleskøb! et kanont tv! lækkert design, lækker fjernbetjening (vigtigt!!!) og slår efter min mening samtlige samsung tv indenfor samme prisklasse.. gælder både r7x serien og m61! Læs også indlægget om kontrast på recordere.dk.. Toshiba viser klart at have den bedste kontrast i praksis, ud af de nævnte modeller.

Kan endvidere erhverves i 37" udgave for 10.999,- på samme side! tjek det ud!!

Enig, tjek endelig Otto's artikel om kontrast. Der er rigtig godt læsestof.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=848&zoneid=19 

Er også på denne side et eller andet sted. Fandt især kritikken af Samsung interessant. Har ellers længe hørt at det skulle være noget af det bedste til prisen, og mange lader sig desværre imponere af den høje (dynamiske) kontrast. Desværre virker det ikke i praksis; billedet kan ikke følge med og det ser ud som om det står og blinker. Desuden har jeg hørt om flere der har haft deres Samsung til rep. flere gange indenfor få måneder. Brugere af Xbox360 (som mig selv) fremhæver også Samsung gamemode der er udviklet sammen med Microsoft til at køre optimalt med HD-spil til 360'eren. Og hvad så, fristes jeg til at sige. Du har på de fleste tv (alle?) alligevel så mange justeringsmuligheder at du kan få det samme resultat.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 24 August 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
M61 er bedre. Med henhold til at m51 har opgivet 3000:1 kan du ikke bruge tallet til ret meget. Tal er som sædvanlig taknemlige, så sharpen er stadig den bedste.

Hvad bygger du den påstand på... Personlig smag?

Jeg har set begge 2, og både ved alm. tv og dvd-afspilning er billedet klart bedst på Samsung'en...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes