Cav01 skrev:
Vil meget gerne have jeres beslutning herinde omkring et löeve LCD 40" Individual
Jeg er ved at forelsket mig i sådanne et tv, men vil gerne lige have et par kloge ord med på vejen. Hvad siger I til dette tv er det alle pengene værd, eller skal bare hoppe lidt ned i pris og købe et andet TV.
For det er jo røvdyrt men hvis det er alle pengene værd ja hvorof rså ikke købe det, det hjælper jo også at man kan få indbygget harddisk i......
Håber på lidt hjælp derude fra i det danske land. |
|
|
Jeg kan kun svare for 32" udgaven og jeg er bestemt ikke skuffet over billedet. Det er super flot i sig selv og er også en nydelse i slukket tilstand. Godt nok et tv i den dyere ende men det er tilgengæld et tv man vil beholde i lang tid.
Vi havde besøg af en amerikaner for nogen tid siden og han troede ikke på at det ikke var et HDTV signal vi havde fra den indbyggede dvb-t eller eksterne dvb-s. Han havde set flere fladskærme i USA med HDTV transmissioner og kunne ikke se forkel til PAL signalet på dette LCD :D
Men hvis du er generet af reflektioner i dit gamle CRT skal du nok undgå dette da det indholder en glas kontrast skærm som er med til at forbedre dybden og farverne i billedet.
Det har nogle små "særheder" som jeg har raporteret til Loewe og det lader ikke til de tager dem seriøst så forvent ikke for meget af deres support. De svarer på alle hendvendelser men heller ikke mere.
- Image+ som er deres billedforbedrings system virker godt så længe signalet er af god kvalitet og der ikke er mange mørke scener. Ulempen er at denne feature altid er aktiv efter at have slukket og tændt fjernsynet selvom man deaktiverer den i menuen. En service tekniker skal betales til at ændre funktionen så den som standard er deaktiveret og herefter skal aktiveres i menuen.
Med image+ deaktiveret bliver billedet langt mere realistisk IMO så det er en smagssag. Det skal iøvrigt nævnes at image+ ikke er kan aktiveres hvis man vælger billedet til "svag" (dette er ikke en fejl) og image+ vil herefter heller ikke aktiveres ved sluk/tænd. Billedet kan ændres mellem "kraftig", "middel" og "svag" og ændre lidt i farvetemperatur og kontrask dynamikken og ment som en funktion man ændre afhængig af lyset i rummet.
- Ved billed på "kraftig" bliver kontrasten dynamisk, og det gør desværre at billedets kontrast ændrer sig uheldigt når der er undertekster på, kan se at billedet "pulser" lidt når underteksten kommer og forsvinder. Men detaljer i de mørke områder som gøres helt sorte forsvinde ved denne indstilling så den benytter jeg sjældent, giver dog et utrolig flot kontrast rigt billed med næsten sorte områder og helt lyse områder.
- Sharpness kan sætter fra 1-5. Ved brug af den indbyggede dvb-t tuner skal sharpness sættes til "2" ved "normal" og "3" ved "svag" for at få neutral sharpness. "1" giver pludselig maks sharpness ved "middel" i stedet for lavest sharpness. Har raporteret dette til Loewe med billeder men startede med at få en forklaring om hdtv kontra sdtv. De svarede aldrig på billeder jeg sendte som tydlig viser forskellen.
Men jeg vil sige at disse særheder på ingen er generende, bruger altid "normal" og har altid sharpness på "2" der giver billeder fra den indbyggede uden sharpness og en smule sharpness til eksterne kilder. En sharpness på "3" giver iøvrigt også et godt resultat så længe transmissionen er af god kvalitet til at starte med.
Farve temperaturen for hver billed instilling "svag", "middel" eller "kraftig" kan kun justeres i service menuen. Der er også en indstilling til subcontrast i service menuen som standard er sat til +6 (-10 til +10). Denne har jeg ændret til 0 for igen at få et mere naturligt og behagligt billede IMO.
Opdateringshastigheden er også i top, der er ikke synligt slør mere end på vores gamle CRT ;)