Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Löeve 40" Individual??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cav01
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 29 August 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Vil meget gerne have jeres beslutning herinde omkring et löeve LCD 40" Individual

Jeg er ved at forelsket mig i sådanne et tv, men vil gerne lige have et par kloge ord med på vejen. Hvad siger I til dette tv er det alle pengene værd, eller skal bare hoppe lidt ned i pris og købe et andet TV.

For det er jo røvdyrt men hvis det er alle pengene værd ja hvorof rså ikke købe det, det hjælper jo også at man kan få indbygget harddisk i......

Håber på lidt hjælp derude fra i det danske land.

Til top Vis Cav01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cav01
 
Cav01
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 30 August 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Slet ingen som har en mening omkring dette TV
Til top Vis Cav01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cav01
 
Cav01
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 04 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Er der ingen som kender eller vil give deres mening omkring dette tv.........
Til top Vis Cav01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cav01
 
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 04 September 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hvis du spørger mig er Loewe Individual verdens bedste LCD tv. Har ikke set noget andet tv på markedet som har bedre billed når man ser analog tv...Og SÅ skifter man til digital tv og taber kæbe og mund!!

Lyden er i særklasse, funktionen med Harddisk er super fed, da man også kan time TV'et gennem EPG!

Så hvis du spørger mig er det hver en krone værd, og jeg ville bae ønske jeg havde pengene til det i 40" men vælger nok en 32" med DR+!

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg
 
ullum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 05 September 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Øhh - hvordan kan du sige så sikkert at det er hver en krone værd hvis du ikke selv har det endnu
Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum
 
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 05 September 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Fordi jeg har set RIGTIG MEGET på 32" udgaven. Og hvis den bare er halvt så god, synes JEG den er hver en krone værd.
Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg
 
Cav01
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 11 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

hvad betyder det med DR+
Til top Vis Cav01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cav01
 
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 11 September 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

80 gb indbygget harddisk. ULTRA fed funktion!
Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 11 September 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

ullum skrev:
Øhh - hvordan kan du sige så sikkert at det er hver en krone værd hvis du ikke selv har det endnu

Det er let at danne sig et indtryk hvis man bruger nok tid med apparatet de steder hvor det er tilgængeligt - og jo, det er toppen af poppen. Features, finish og funktionalitet finder man stort set ingen andre steder som på Individual.

Om man så skal vælge LCD er en helt anden side af sagen....



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Hygge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Cav01 skrev:

Vil meget gerne have jeres beslutning herinde omkring et löeve LCD 40" Individual

Jeg er ved at forelsket mig i sådanne et tv, men vil gerne lige have et par kloge ord med på vejen. Hvad siger I til dette tv er det alle pengene værd, eller skal bare hoppe lidt ned i pris og købe et andet TV.

For det er jo røvdyrt men hvis det er alle pengene værd ja hvorof rså ikke købe det, det hjælper jo også at man kan få indbygget harddisk i......

Håber på lidt hjælp derude fra i det danske land.



Jeg kan kun svare for 32" udgaven og jeg er bestemt ikke skuffet over billedet. Det er super flot i sig selv og er også en nydelse i slukket tilstand. Godt nok et tv i den dyere ende men det er tilgengæld et tv man vil beholde i lang tid.
Vi havde besøg af en amerikaner for nogen tid siden og han troede ikke på at det ikke var et HDTV signal vi havde fra den indbyggede dvb-t eller eksterne dvb-s. Han havde set flere fladskærme i USA med HDTV transmissioner og kunne ikke se forkel til PAL signalet på dette LCD :D

Men hvis du er generet af reflektioner i dit gamle CRT skal du nok undgå dette da det indholder en glas kontrast skærm som er med til at forbedre dybden og farverne i billedet.

Det har nogle små "særheder" som jeg har raporteret til Loewe og det lader ikke til de tager dem seriøst så forvent ikke for meget af deres support. De svarer på alle hendvendelser men heller ikke mere.
- Image+ som er deres billedforbedrings system virker godt så længe signalet er af god kvalitet og der ikke er mange mørke scener. Ulempen er at denne feature altid er aktiv efter at have slukket og tændt fjernsynet selvom man deaktiverer den i menuen. En service tekniker skal betales til at ændre funktionen så den som standard er deaktiveret og herefter skal aktiveres i menuen.
Med image+ deaktiveret bliver billedet langt mere realistisk IMO så det er en smagssag. Det skal iøvrigt nævnes at image+ ikke er kan aktiveres hvis man vælger billedet til "svag" (dette er ikke en fejl) og image+ vil herefter heller ikke aktiveres ved sluk/tænd. Billedet kan ændres mellem "kraftig", "middel" og "svag" og ændre lidt i farvetemperatur og kontrask dynamikken og ment som en funktion man ændre afhængig af lyset i rummet.
- Ved billed på "kraftig" bliver kontrasten dynamisk, og det gør desværre at billedets kontrast ændrer sig uheldigt når der er undertekster på, kan se at billedet "pulser" lidt når underteksten kommer og forsvinder. Men detaljer i de mørke områder som gøres helt sorte forsvinde ved denne indstilling så den benytter jeg sjældent, giver dog et utrolig flot kontrast rigt billed med næsten sorte områder og helt lyse områder.
- Sharpness kan sætter fra 1-5. Ved brug af den indbyggede dvb-t tuner skal sharpness sættes til "2" ved "normal" og "3" ved "svag" for at få neutral sharpness. "1" giver pludselig maks sharpness ved "middel" i stedet for lavest sharpness. Har raporteret dette til Loewe med billeder men startede med at få en forklaring om hdtv kontra sdtv. De svarede aldrig på billeder jeg sendte som tydlig viser forskellen.

Men jeg vil sige at disse særheder på ingen er generende, bruger altid "normal" og har altid sharpness på "2" der giver billeder fra den indbyggede uden sharpness og en smule sharpness til eksterne kilder. En sharpness på "3" giver iøvrigt også et godt resultat så længe transmissionen er af god kvalitet til at starte med.
Farve temperaturen for hver billed instilling "svag", "middel" eller "kraftig" kan kun justeres i service menuen. Der er også en indstilling til subcontrast i service menuen som standard er sat til +6 (-10 til +10). Denne har jeg ændret til 0 for igen at få et mere naturligt og behagligt billede IMO.

Opdateringshastigheden er også i top, der er ikke synligt slør mere end på vores gamle CRT ;)
Til top Vis Hygge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hygge
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes