Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 08:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Billigst projektor løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 30 August 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er på jagt efter en BILLIG projektor udelukkende til at se film på. Jeg vil ikke over 4500,- og kigger derfor efter brugt + Acer's billigste. Er det nået der kan bruges?? Ser også at der er en phillips til 2500 her i brugtmarked, kan den bruges til mit formål??

Jeg ved abselut INTET om emnet, så derfor mit tåbelige spørgsmål. Håber i gider give det lidt tid afligevel



__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 30 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hvis det er til film skal du kigge efter en der er 16:9 native. Kig evt. efter brugt Sanyo PLV Z2. De ses af og til til den pris.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 01 September 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

hvad siges der så om Infocus LS110 . er det nået at satse sine penge på??

__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Tjah... Så har det stået i 2 dage og der er kun 1 der gad at bruge tid på at svarer.  (ironi on)Syntes at det er rigtigt fedt at kunne henvende sig til prof's og få svar på spørgsmål der for en' syntes næsten uløselige og få et brugbart svar.(ironi off).

Hvad er det der gør at i ikke gider at bruge tid på et spørgsmål som for jer er som at klø sig i røven??er i bange for at andre får indsigt i jeres viden, eller gider i bare ikke kommunikerer med folk der ikke har samme indsigt i grajerne som i eller????

Forstår ikke at i ikke gider at hjælpe en der er mindre vidende. Hvad er grunden??????

Undskyld. men jeg bliver sq skuffet



__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Tror nu ikke at det er fordi folk herinde ikke vil hjælpe. Det er nok nærmere at markedet for projektorer under 4500,- er meget lille og folk ikke føler sig i stand til at vejlede dig på en god måde.

Det meste som du kan finde nyt til under 4500,- er data projektorer som i bund og grund ikke egner sig til film.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ta det nu roligt    solen skinner  og så sidder vi jo ikke alle ved PC'en

Men til den pris så find noget brugt,  en Z2 burde kunne findes til den pris

Men ellers er mine forslag

Panasonic 500 + 700

Sanyo Z2 + Z3

Det er gode hjemmebio projektorer.  Pas på ikke at købe en data projektor  for de er ike gode til film

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

De 4500 kroner du nævner - kan vise sig enten at være nok, eller langt fra nok. Det kommer an på hvad du ønsker af en projektor.

Du siger du kun skal se film på den. Så ingen spiller konsol over den? Har du mulighed for at mørklægge din stue/værelse mere eller mindre totalt (hvis du kan, er det lidt nemmere at finde en riiimelig billig projektor. Hvor imod der kræver sit af en projektor at vise et ordentligt billede i et halvlys rum.

Og hvad med billedet? Skal det kunne fremvise HD kvalitet (hvis ja, er de 4500 ikke nok) - hvis nej, så åbner det igen for flere muligheder.

Der blev nævnt en sanyo Z2 - det er også mit umiddelbare bedste bud. De sælges ret ofte på sider som DBA.dk - da flere er begyndt at købe nye maskiner, som kan levere det flotte/dyre billede.

Men alternativer - kunne være panasonic PT-AE serien (de ældre modeller kan findes til gode priser)

Men vær dog opmærksom på, at hvis du køber en brugt projektor - så kan det være at pæren i den skal skiftes indenfor en ikke alt for lang periode - og sådan en pære kan ofte godt løbe op i et par tusinde. Så vær sikker på pærens resterense levetid, inden du køber.


__________________
Det var pokkers - Sony ES ?!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Takker, nu kom da op af stolen :-) Jeg er klar over at budgettet er MEGET lille og forstår også hvis det ikke er muligt. (men så skriv det dog;-)) Jeg har absolut ingen kenskab til sagen og vil blive MEGET glad for alt der kan bruges så jeg brænder fingerne så lidt som muligt.

__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Allan-j skrev:
Takker, nu kom da op af stolen :-) Jeg er klar over at budgettet er MEGET lille og forstår også hvis det ikke er muligt. (men så skriv det dog;-)) Jeg har absolut ingen kenskab til sagen og vil blive MEGET glad for alt der kan bruges så jeg brænder fingerne så lidt som muligt.


Altså hvis du kan finde en Sanyo Z2 med god resterende levetid på pæren til omkring 4000 - så slå til - til prisen finder du ikke meget der levere samme billede - og lige i hælen på den, ville jeg nuppe en Panasonic PT-AE 500 ( nævnt af en anden bruger) - selv haft en, og den gjorde det rigtig godt :)


__________________
Det var pokkers - Sony ES ?!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet budt en SHARP PG-C20XE  med kun få hundrede timer på bagen, til 4K, er det nået ,eller er jeg bedre tjent med at lede lidt videre

Der er også denne Infocus LS110  på QXL der er ny, Hvad må den koste hvis den dur???



__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 02 September 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at der er ret mange herinde, som kender til de to projektorer.

Du har to muligheder. Den ene er at købe nyt, hvilket betyder at det bliver en dårlig data projektor eller at købe brugt hvor du risikerer at købe katten i sækken og at l**tet går i stykker tre dage efter at du har købt det.

Der er en tredie mulighed og der er at købe en brugt CRT projektor men det er heller ikke noget jeg vil råde dig til da det kræver at du har forstand på den teknologi.

Mit råd er at du skal lade være med at købe en projektor når dit budget er så stramt for der er stor chance for at du ender med noget møg.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 02 September 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er da sikker på at du har ret og logikken i : jo flere penge des bedre projektor. er jo heller ikke nået nyt i.

Men hvis du husker hvor svært valget var, da man var mega forelsket i lille janet fra den anden ende af byen, og stadig havde "første gang" til gode og så skulle sige "jeg venter på den rette" mens nabo'ens bonde tøs på 80kg stod med røven i vejret og trussen om anklerne :-/

Hmmmm. må håbe at alderen har gjort mig mere tålmodig



__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 02 September 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Det er nok til dato mest maleriske beskrivelse jeg har læst herinde

 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 02 September 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Allan-j skrev:

Jamen jeg er da sikker på at du har ret og logikken i : jo flere penge des bedre projektor. er jo heller ikke nået nyt i.

Men hvis du husker hvor svært valget var, da man var mega forelsket i lille janet fra den anden ende af byen, og stadig havde "første gang" til gode og så skulle sige "jeg venter på den rette" mens nabo'ens bonde tøs på 80kg stod med røven i vejret og trussen om anklerne :-/

Hmmmm. må håbe at alderen har gjort mig mere tålmodig



ROTFL!

Du risikerer naturligvis at skulle købe ny pære ret hurtigt, men det her virker som et rimelig godt tilbud:
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=23438


Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 02 September 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal købe en projektor fra ny, og ikke kan mørklægge sin stue totalt. Hvor meget skal man så op på, før det er "godt nok"? Vi snakker om en projektor til film. Det ville da være kanon, om man kunne få blæst ALIEN serien, LOTR, Matix, mm godt op

Kan man få en pakke med projektor og lærred for det samme, af hvad et bedre LCD tv koster? Det er vel ca. 15000,- ikk?

PS.

Hvad med støjen fra projektoren? Larme den mere end en moderne PC?



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 02 September 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Prisen for en 720P LCD projektor starter på omkring 10K her i DK. Lærred koster fra 1000,- og op.

Det lyder nok lidt underligt men projektorer behøver faktisk ikke at koste så meget. Man får meget for pengene men de er så hellere ikke så praktiske at se tv på. 

Hvis du bestiller fra Tyskland kan du spare et par tusinde kroner på projektoren. Pt er det nok en Sanyo Z4 fra Tyskland til omkring 8500,- eller evt. en Panasonic AE-900 til 10.000 i El Giganten (En eller anden ret mig hvis det var en af de andre store kæder)

Edit: Jeg kan så se at AE900 koster 9000,- flere steder i Danmark

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 15 September 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Ja..Det måtte jo ske:-/ kom lige i et svagt momento til at købe en infokus x1 og undrer nu lidt. Hvad er lowmode på pæren og hvad "gør" det udover at forlænge pærer tiden??

__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 15 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Low mode gør to ting. Det giver en anelse mindre lys fra pæren og med det resultat af pæren har længere levetid.

Personligt kører jeg med min pærer på low mode da det reelt ikke gør den store forskel på billedet hos mig. Måske når pæren med tiden har tabt synlig lysstyrke sætter jeg den op til normal mode.

 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 15 September 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

ok, hvor i menuen skifter man??? Syntes nemlig at der skal være "ret" mørkt for overhovedet at se nået ;-(

__________________
H/K avr 7500
Coral Studio 250




husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 15 September 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Aner det ikke for jeg kender ikke til Infocus X1's menuer
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes