| Forfatter |
|
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe med en pris omkring de 6000 euro/45.000 DKR (i tyskland)?
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er gode nyheder for projektorfolket!
Bliver spændende med IFA her 1-6 september......gode tider kommer vi i møde ja! :) __________________
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
|
Er gode nyheder for projektorfolket!
Bliver spændende med IFA her 1-6 september......gode tider kommer vi i møde ja! :)
|
|
|
Jeg har ladet mig fortælle at Sony ikke er med på IFA i år... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Claus_DK skrev:
|
Er gode nyheder for projektorfolket!
Bliver spændende med IFA her 1-6 september......gode tider kommer vi i møde ja! :)
|
|
|
Jeg har ladet mig fortælle at Sony ikke er med på IFA i år...
|
|
|
Uanset kommer der sikkert en masse spændende projektor nyheder.
Men det er da vildt, troede de ville vise blu-ray frem? __________________
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
| Men det er da vildt, troede de ville vise blu-ray frem? |
|
|
Der var en del der viste Blu-Ray, men Sony og Panasonic har holdt sig fra IFA i protest over at det nu afholdes hvert år. Det er _meget_ dyrt at deltage på den slags messer (jeg hørte fra en troværdig kilde hvor mange penge det koster at få sit logo på flagene udenfor - det er ikke for børn...), og flere leverandører mener det er for meget med IFA hvert år. Desuden er Sony og til dels Panasonic i en position hvor de ganske enkelt ikke har samme behov som visse andre for at vise sig på messerne - folk ved alligevel allerede hvem Sony er. Det har større betydning for firmaer som Samsung, Toshiba, LG osv at "vise flaget". __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ampro Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Ved at der var et par "Tape Connection fyre" afsted til IFA. Var du en af dem? Hvis du var, fik du så lejlighed til at se Mitsubishi HC5000 projektoren? Eller for den sags skyld SED demonstration fra Toshiba? 
mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ampro skrev:
|
Ved at der var et par "Tape Connection fyre" afsted til IFA. Var du en af dem? Hvis du var, fik du så lejlighed til at se Mitsubishi HC5000 projektoren? Eller for den sags skyld SED demonstration fra Toshiba? 
|
|
|
Jeg så SED demonstrationen (den var lukket for offentligheden), men jeg fandt aldrig Mitsubishi'en. Nogle af mine kolleger så den, og var ret imponerede. Jeg regner med at vi skal have fingre i én til nærmere inspektion når den er klar til levering... SED så meget interessant ud synes jeg. Jeg er sikker på at overall billedkvalitet kan blive bedre end dét de viste, bl.a. fordi det var lidt en "blære-indstilling", bl.a. med _alt_ for meget lys i forhold til rummets belysning, for at man rigtigt skulle blive imponeret over kontrasten, så med en mere korrekt opsætning ville man helt sikkert kunne hive meget ud af den. Jeg vil sige det sådan at de grundlæggende egenskaber i panelet er så gode at det reelt kun er producenternes evt. ønske om at overdrive egenskaberne, der kan ødelægge muligheden for at lave et tv med meget tæt på perfekt billede. Toshiba oplyste at de forventer "masse-produktion" i - var det maj? - 2007, og første generation bliver 55" 1080P. Ingen pris oplyst, men tidligere indikationer tyder på at vi skal regne med at de bliver _rigtigt_ dyre - dvs. pænt på den anden side af 50.000,- - i starten. Spørgsmålet er så om produktionen kan rationaliseres nok til at gøre teknikken til et reelt alternativ i den mere betalelige ende af prisskalaen. Og, ikke mindst, om teknikken er god nok til at opveje mainstream-tv'enes generelt ringe billedbehandling og opsætning. Som det er i dag er det ikke panelets begrænsninger, men udnyttelsen af det, der sætter den reelle grænse for billedkvaliteten. Det er fint med et panel med CRT-egenskaber, men vi kan reelt kun sætte pris på fordelene ved det hvis alt det "rundt om" er i orden. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ampro Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for "anmeldelsen" 
Håber at i vælger at føre Mitsubishi'en hos TC. Har efterhånden hørt meget godt om den (ikke mindst pris niveau'et). Bliver spændende at se VW50'eren og HC5000'eren "kæmpe" mod hinanden.
mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mon Mitsubishien kommer til at koste?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Hvad mon Mitsubishien kommer til at koste? |
|
|
4.000 euro skulle være prisen, hvad det så end svarer til i DK.
Forresten - første billede af Panasonics 1080 D6 maskine:
__________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er smuk!  Pris? Ærgerligt at den ikke har motor til klappen der dækker linsen som Sanyo...ohh well.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm....tror min næste projektor bliver en "perle"!
Er også lidt lun på storebroren, men kan ikke lide prisen på pæren plus at "blanking" funktion og yderlig forbedring af IRIS heller ikke er at fornægte...
Priserne for modellerne er jo heller ikke helt ude i hampen, med tyske priser på omkring 60K for VW100 og 35k for lillebror VW50!
|
| Til top |
|
| |