Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 12:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Tab Tension lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 01 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Er der nogen med Tab Tension lærred der har erfaring med hvor lang tid det må være om at rette sig 100% ud?

Har netop selv investeret i et Lissau TT 92" motorlærred med link. Hvis det har været oprullet en dags tid tager det ca. 30 min. før det har rettet sig helt ud igen. Var måske naiv og tro at det bare var 100% straks efter nedrulning, men det må da være pointen når det skal køre ned i det PJ tændes (link) for så at være klar???

Nogen med de samme/andre erfaringer omkring TT så skriv endelig

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 01 September 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Aner ikke noget om det, men er da lidt skuffet på dine vegne.

De ved da godt hvad de vil ha' for den slags lærreder, ikke?!

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 September 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Jo det er bestemt på den forkerte side af de femcifrede beløb Har ikke haft det mange dage (siden torsdag formiddag) så det kan da godt være det retter sig mere til med tiden...

Ikke mange med erfaringer...

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 02 September 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Tja!!! Strong. Du var jo advaret.

Jeg kan dog ikke se det store problem i at det tager 30 min at rette ud. Det gør mit også nu efter det er blevet taget noget mere i brug efter den varme sommer.

Hvad med hvide striber,,,, Er de der også på dit lærred? Jeg har en lampe der lyser opad fra neden, så de ses tydeligt når denne lyser.

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 02 September 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

mit er glat hele tiden. Dog er der en anelse buler i nederste højre hjørne men uden for billedet så det er ikke noget problem. Efter 15min ca. er det rettet ud. Jeg har kun haft det nede et par gange indtil videre. så om det bliver værrer eller bedrer med tiden har jeg endnu ingen anelse om.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:

Tja!!! Strong. Du var jo advaret.

Jeg kan dog ikke se det store problem i at det tager 30 min at rette ud. Det gør mit også nu efter det er blevet taget noget mere i brug efter den varme sommer.

Hvad med hvide striber,,,, Er de der også på dit lærred? Jeg har en lampe der lyser opad fra neden, så de ses tydeligt når denne lyser.

Har jo valgt det korrekte lærred af flextypen på baggrund af dine erfaringer med det andet lærrede. Troede så naivt at det bare var iorden, men ak

Der er ingen hvide striber nogle steder? Måske fordi lærredet er meget elastisk.

Havde bedt Lissau om et drop på 20 cm, men det havde de ikke lavet? Fik så af vide at jeg bare kunne lave nyt bundstop og herefter stramme snoretrækket op. Det har jeg så fået gjort og var heller ikke så svært.

Hvad med dit lærred, er der også bare lavet bundstop og bibeholdt resten af lærredet på rullen?(op til de standard 50cm) Troede egentlig de lavede lærredet uden en masse overskuds oprul? Tænker det måske er derfor det er svært at stramme 100% ud med det samme?

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 02 September 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Mit kører jeg helt ned hver gang. Jeg fandt ud af totallængden og regnede så baglæns, så det passer hver gang den er rullet ud.

Jeg tror snoretrækket virker bedst når lærredet er rullet helt ned. Har du ikke mulighed for det pga loftshøjden?

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 September 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Kan ikke køre lærredet helt ned da min PJ så skal hænge ca. midt imellem loft og gulv (116% offset) 

Har 2.30 ca. til loftet så det kan ikke være anderledes Arghhh... Nå hvem sagde også det skulle være nemt Må lige ta' en snak med Lissau gutterne endnu en gang... Det skal nok lykkes til sidst

M.v.h. Strong

 

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 02 September 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

 

Jeg fået mit lavet med 17 cm drop down og kører det naturligvis helt ud hvergang. Jeg anser det ikke længere som et problem, idet de kraftige folder kun var der, da lærredet har været oprullet hele sommeren. Nu er der næsten ingenting, og som på dit er de væk efter 30 min.

At lærredet absolut skal køre ned samtidig med at projektoren tændes, anser jeg som unødvendigt lir.

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 September 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Ja ok men har du en masse rest oprul når de 17 cm er kørt ned?
Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 02 September 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

 

Der sidder stadig et par omgange på rullen tror jeg, men de 17cm er her bundstoppet er indstillet fra Lissau og snorerne er helt opstrammede.

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 September 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Nå ok, tak for svaret Og m.h.t. linket ja så er det da lir, men spild af penge hvis det ikke kan bruges sammen med produktet...

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 02 September 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

 

Efter et nærmere check, kan jeg se at der stadig er 7-8 omgange oprul tilbage. Det er jeg faktisk glad for idet jeg gerne, på sigt, vil have lærredet længere ned.

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 02 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig en fordel Også rart at få bekræftet at det ikke er en fejl på mit lærred at der er så meget ekstra oprullet...

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 03 September 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Efter en nat oprullet er det til min store glæde at lærredet tilsyneladende nu af uforklarlige årsager er 100% plant straks ved nedrulning Måske det bare skulle ha' lidt mere tid til at falde på plads.

Tak til Wrong og Kanvas for feedback på jeres erfaringer.

PS. Kanvas hvis du vælger at sænke dit drop yderligere så husk at løsne snoretrækket inden du sænker lærredet. Bundstoppet (alustangen) må ikke begynde at trække sig selv opad så er snoren for stram

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 04 September 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Verdens bedste kunde service fra Lissau Mit TT har vist sig at ha' sin egen vilje m.h.t. om det vil hænge plant eller ej, så jeg ringede til Lissau og fortalte om mine erfaringer med lærredet og fik en go' snak med Carsten hos dem.

"Det skal bare være 100% iorden, jeg skriver en ny ordre ud til dig" Selvom de har meget travlt og er bag ud med deres leverancer pt., det er sgu da 110% iorden

Det har vist sig at mit lærred uanset hvordan man vender og drejer det, ikke kan spændes nok ud på midten hvilket gør at det er svært at styre hvor lang tid det er om at rette sig ud og hvor meget det buler næste gang det rulles ned, meget underligt... Men pyt med det, har fuld tillid til Lissau stadig og som sagt VERDENS KLASSE kundeservice skal det lyde herfra

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes