Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 07:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Da-Lite forhandlere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 December 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har tænkt mig at investere i et Da-Lite lærred til min kommende projektor, men har haft svært ved at finde nogen danske forhandlere. Den eneste danske forhandler jeg har været i kontakt med var ALT for dyr i forhold til priserne i USA. Så kender I nogen billige da-lite forhandlere indenfor EU (helst online)?

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg ved ikke hvilken forhandler du har prøvet.

Men kontakt LISSAU i Vejle www.lissau.dk, de er den danske importør/agent af Da-lite, og de kan henvise dig til nærmeste forhandler.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hej,

Bare til information! Så ejer PROJECTA Da-Lite, og de bruger de samme due til lærreder. Så du kan sparre en del ve ikke at fragte lange kasser over atlanten.

www.projecta.nl

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 02 December 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

crtcinema i USA er MEGET billige med dalite lærreder.

Jeg har selv bestilt et 92" 16:9 fast rammer med Cinema Vision 1.3 gain ISF certificeret dug til ca 3300kr inkl fragt.

Dertil kommer så told og voms....

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2003 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Hejsa.

Men kontakt LISSAU i Vejle www.lissau.dk, de er den danske importør/agent af Da-lite, og de kan henvise dig til nærmeste forhandler.

Tak for linket. Jeg vil checke dem ud og evt. sende dem en mail.

CPH-R skrev:

Hej,

Bare til information! Så ejer PROJECTA Da-Lite, og de bruger de samme due til lærreder. Så du kan sparre en del ve ikke at fragte lange kasser over atlanten.

www.projecta.nl

Peter

Projecta har jo kun to forskellige lærredtyper at vælge imellem, hvor Da-Lite har 14 eller flere forskellige, så det kan da vel ikke være helt det samme, eller har jeg misforstået noget?

Webmonkey skrev:

Jeg har selv bestilt et 92" 16:9 fast rammer med Cinema Vision 1.3 gain ISF certificeret dug til ca 3300kr inkl fragt.

Ja, det er godt nok billigt, men de har ikke lige præcis den type lærred jeg leder efter. Jeg kan jo prøve at skrive til dem om de har den jeg leder efter (HCCV - High Contrast Cinema Vision i fast ramme). Dog ser den hjemmeside lige lovlig amatøragtig nok ud. Det virker ikke helt professionelt. Var du tilfreds med deres service da du bestilte der?

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:

Robert skrev:

Hejsa.

Tak for linket. Jeg vil checke dem ud og evt. sende dem en mail.

CPH-R skrev:

Hej,

www.projecta.nl

Peter

Projecta har jo kun to forskellige lærredtyper at vælge imellem, hvor Da-Lite har 14 eller flere forskellige, så det kan da vel ikke være helt det samme, eller har jeg misforstået noget?

Webmonkey skrev:

Ja, det er godt nok billigt, men de har ikke lige præcis den type lærred jeg leder efter. Jeg kan jo prøve at skrive til dem om de har den jeg leder efter (HCCV - High Contrast Cinema Vision i fast ramme). Dog ser den hjemmeside lige lovlig amatøragtig nok ud. Det virker ikke helt professionelt. Var du tilfreds med deres service da du bestilte der?

Nej! Projecta har 12 og ikke 2 forskellige lærreds typer !

Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hvor kan jeg se en oversigt over de 12 lærredtyper?

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Åh ja, jeg bør jo nok lige nævne at når jeg siger "lærredtype" så snakker jeg om selve lærreddugen (Da-Mat, HCCV osv.) og IKKE indramningen (motoriseret, manuelt osv.) . Bare lige for at forhindre en misforståelse!

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Det gør jeg også

Også skulle der være kommet en ny Cinema High Contrast som ikke er i blandt overstående !

Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

pass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Nej, Lissau er ikke distributør for Da-Lite. De laver deres egne lærreder, som ikke har noget med Da-Lite at gøre. Det er iFORE der er det.

Men prøv evt. hos Hifiklubben på åboulevarden, de forhandler da-lite lærreder.

Hilsen

pass

Til top Vis pass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pass

pass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Det er Da-Lite der har andel i Projecta og ikek omvendt. Men de gode duge som Cinema Vision fåes ikke i projecta serien. Det er kun de billige duge der bruges dertil.

Til top Vis pass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pass

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Tak for oversigten Fynni.  

pass, nu leder jeg efter den mest økonomisk rigtige pris på Da-Lite og HiFi Klubben er ikke ligefrem kendt for deres billige priser, men tak for svaret alligevel. Det kan være jeg tjekker dem ud alligevel.  

Quality Screen
Branchemedlem
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 04 December 2003 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hej Danny

Du skal være velkommen til at ringe til mig, jeg har ikke Da-Lite men kender branchen rimlig godt  så jeg kunne måske hjælpe dig.

Med venlig hilsen / Best Regards

Quality Screen

John Sulsbrück Jensen
Lundtofteparken 37
2800 Kgs. Lyngby

Tlf. +45 45 930 832     -     Fax. +45 45 930 892
Mob. +45 40 389 862

E-mail salg@qualityscreen.dk

www.qualityscreen.dk

Til top Vis Quality Screen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Quality Screen Besøg Quality Screen's Websted

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2003 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

pass skrev:

Men prøv evt. hos Hifiklubben på åboulevarden, de forhandler da-lite lærreder.

Jeg skrev til HiFiKlubben og deres pris for følgende lærred var 15.995 kr.!

92" Cinema Contour m/Pro Trim og High Contrast Cinema Vision dug.

I USA kan man få det samme for ca. 6000 kr., dog uden moms og told iberegnet. Men jeg tvivler på at moms og told løber op i 10.000 kr. ...eller hvad?

Quality Screen skrev:

Hej Danny

Du skal være velkommen til at ringe til mig, jeg har ikke Da-Lite men kender branchen rimlig godt så jeg kunne måske hjælpe dig.

Tak for tilbuddet, men jeg har nu rimelig gode forbindelser selv...eller rettere sagt min far har gode forbindelser med rabatter og så'n. Jeg ville bare lige høre om der var nogen der kendte nogen billige Da-Lite forhandlere indenfor EU. Jeg tvivler dog på at jeg kommer til at købe lærred i Danmark. Vores priser er lige lovlig pebrede...desværre. Men tak for tilbuddet.

Lissau Vejle
Branchemedlem
Branchemedlem

Lissau A/S

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 December 2003 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer på banen da det er nødvendigt for mig at slå fast at :

Der hos Lissau A/S anvendes den "rigtige" HCCV (High Contrast CinemaVision) fra Da-Lite USA.   

Og prisen på et 16:9 rammelærred med HCCV i størrelse 92" (billedmål 203,5cm  x 114,4cm) kan købes hos vores forhandler til en vejl. pris på 5637,00kr incl moms.

For nærmeste forhandler kontakt os venligst på nedstående adresse eller mail.

Lissau A/S Bakken 4 7120 Vejle Ø tlf. 75 81 66 33 Fax 75 81 66 34 eller mail as@lissau.dk

Med venlig hilsen

Lissau A/S

Allan Skovsgaard

Til top Vis Lissau Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lissau Vejle

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:

Hej

Jeg har tænkt mig at investere i et Da-Lite lærred til min kommende projektor, men har haft svært ved at finde nogen danske forhandlere. Den eneste danske forhandler jeg har været i kontakt med var ALT for dyr i forhold til priserne i USA. Så kender I nogen billige da-lite forhandlere indenfor EU (helst online)?

Hvilken projektor skal lærredet bruges sammen med?

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2003 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Jens krogsgaard skrev:

Hvilken projektor skal lærredet bruges sammen med?

Panasonic PT AE300

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2003 kl. 06:17 | IP-adresse registreret  

Quality Screen skrev:

Hej Danny

Du skal være velkommen til at ringe til mig, jeg har ikke Da-Lite men kender branchen rimlig godt  så jeg kunne måske hjælpe dig.

Quality Screen

John Sulsbrück Jensen
Lundtofteparken 37
2800 Kgs. Lyngby

Mob. +45 40 389 862

www.qualityscreen.dk

Jeg hoppede lige ind på din hjemmeside og checkede dine produkter ud. Ganske interessant! Har du hørt om copyright og ophavsret? Det er 2 ord for det samme, og jeg tror ikke at Sony og de andre producenter, vil blive særlige glade når de ser at du manipulere deres produktbilleder og indsætter egne produkter på dem

Det er en grov overtrædelse af loven om ophavsret og i strid med markedsføringsloven. Du kan få et stort erstatningskrav serveret af deres jurister og normalt vil dete udgøre en faktor x 3 af hvad et sådant billede er værd og normalt koster hos et billedebureau. Så jeg vil råde dig til at pille det omgående af. Produktbilleder stilles til rådighed for producenternes forhandlere og må ikke manipuleres på nogen måde. Du går 10 meter over stregen om jeg må have lov at sige min mening lige ud

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Quality Screen
Branchemedlem
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej Christian M. Andersen

Først vil jeg gerne takke dig for din omtanke, det var pænt af dig både at sende mig en mail privat og her på HiFi4ll.

Smile

Men nu ligger landet sådan at ophavsretten til de billeder, der er på min hjemmeside ligger hos Draper, og at billederne er lavet specialt til producenten af de filmlærred jeg har salg og distributionen af her i Danmark, hvilket iøvrigt også er Draper.

Men du har fuldstændig ret, der er brugt produkter fra Jamo og Hitachi på billederne, og de 2 nævnte producenter har naturligvis også lov til at bruge dem i deres kataloger og brochurer. "Den ene tjeneste er vel den anden værd."

Hvis du kender til produktion af katalogbilleder, så vil du også vide at man ikke har motiver på eksempelvis digitalkamera, tv og filmlærred når billedet fysisk tages, det sættes altid på bagefter, og hvis du så har set et tilsvarende billede, som mange af de besøgende på www.qualityscreen.dk har, hos Jamo eller Hitachi uden billede på filmlærredet, så er det fordi det ikke er det produkt de sælger, og at et filmlærredet med billede på "stjæler lidt af påmærksomheden fra de produkter de gerne vil sælge.

Jeg håber at mit svar er fyldestgørende nok.

Endnu engang tak for din omtanke. 

Quality Screen

John Sulsbrück Jensen
Lundtofteparken 37
2800 Kgs. Lyngby

Mob. +45 40 389 862

www.qualityscreen.dk

Til top Vis Quality Screen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Quality Screen Besøg Quality Screen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes