| Forfatter |
|
jagger Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har været rundt og kigge på forskellige skærme...alt fra Alfaviews nye plasma til samsung,lg osv osv...
Og jeg er squ lidt forvirret over hvilke jeg skal købe...? LCD eller plasma...jeg vil bruge ca 17-18k.
Jeg har læst en vejledning (somewhere on the big net" at man skal kigge efter :
1. 1024 I & P (Skal have begge i pga fremtidig HD signal)
2. Panel om det er A,B,A+ eller B+ (Første eller anden sortering)
3. Kontrastforhold 1:1000, lysforhold 500cd/m2, responstid på 8ms eller lavere og en synsvinkel på mindst 150 grader horisontalt og vertikalt.
4. Tilslutninger : Skal være HDMI (heslt x2)
Det var de ting de nævnte i vejledningen på hardware-test-com jeg har også læst mig frem til at plasma bruger doublet så meget strøm som LCD er det korrekt ?
Når men jeg skal bruge et tv,jeg skal kunne sætte min pc til og spille samt se film, jeg har min dvd afsp. som jeg self skal se film på sammen med mit Dali ICON sæt på min NAD t63v2 forstærker.
Hvad i all verden skal jeg vælge...(i griner sikkert) men Alfavies nye 42 tommer plasma syntes jeg står kanon..hvad kan i anbefale??
Best Regards
Zyriax __________________ Mvh
Jagger
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo en smagssag. Der har været mange debatter omkring fladskærme herinde på dette forum. Personligt vil jeg anbefale dig at tage ud og kigge på nogle modeller tag gerne nogle gode dvd film med og hør om du kan se dem afspillet og se om du synes om billedkvaliteten på fladskærmen. Derudover også bede evt. om at se normalt signal på det.
Personligt synes jeg Pioneer plasma er utrolig gode, men prisen er også derefter. Derudover synes jeg også , at Panasonics plasma skærme er utrolig gode og kan varmt anbefale dig at gå ud og se på disse. Og Panasonics kan erhverves inden for dit budget.
Ang. det med strømforbrug så har jeg ladet mig fortælle, at Plasma's strømforbrug faktisk skal ses som en sinus kurve. Der er ikke fuld "drøn" så at sige på alle farverne på samme tid, og dermed varierer strømforbruget. Så synes absolut ikke det med strømforbruget er noget at spekulere på - men det er min mening.
Men igen tag ud og kig på, hvilke du synes har et rigtig godt billede og de tilslutningsmuligheder du finder relevante.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opløsning er ikke det vigtigste. Du bør først og fremmest gå efter det
pæneste billede. Så længe vi ikke snakker over 42" betyder det ikke så
meget om opløsningen er 1024*768, 1366*768 eller 1920*1080.
Du bør helt sikkert overveje plasma hvis billedkvalitet er noget du
vægter højt. Især hvis du kommer direkte fra et CRT TV. LCD vil
sandsynligvis skuffe. Af plasma bør du kigge på Panasonic og Pioneer,
som krill også snakker om. Strømforbruget på et plasma TV er ikke
nødvendigvis dobbelt så højt som på et LCD TV.
Du skal også huske at få en DVD-afspiller med HDMI. Din nuværende vil
ikke kunne klare jobbet ordentligt, hvis ikke den allerede har HDMI,
selvfølgelig.
Når vi snakker tilslutningsmuligheder, så skal det også lige nævnes, at
det er en god idé at kigge efter et TV med 2x HDMI. Når én allerede er
optaget af den obligatoriske DVD-afspiller er der ikke plads til meget
udviden uden investering i en AV-receiver med HDMI.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vælg det TV, du selv synes har det bedste billede - men bedøm det ikke udfra "Monsters Inc" eller nogle af de andre "tegnefilm", der ofte bruges til demoformål. Se det med en god film fra DVD, med et HD-input og med antennesignal.
2xHDMI er en god ting!
Glem "plasma-mafiaen" herinde, der tror at plasma er det eneste, der duer - plasma har fordele og ulemper ligesom de øvrige teknologier, og det er smag og behag, hvad man foretrækker. Personligt vil jeg ikke røre plasma, da der kan være risiko for indbrænding, men det er der delte meninger om. Jeg gider ikke endnu en tråd med den diskussion - så læs nogle af de mange andre tråde om emnet - og husk: Det er dig, der skal se på TV-et - ikke en masse debatører i et forum!
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror indbrænding er en saga blot,men jeg beholder nu mit crt tv lidt endnu,men hvis du vil bruge 17-18k på et tv syntes jeg absolut du skulle springe på fælleskøbet inde på recordere,det er tapeconnection der leverer.
|
| Til top |
|
| |
jagger Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har igen været ude og kigg ei butikkerne og læst lid tpå "das net" og je ghar besluttet mig for at det skal være et LCD tv. jeg vil kigge lidt på Panasonic og Pioneer.
Nogle der har et link til en test side hvor jeg eventuelt kan sammenligne disse med andre med også med hinanden..stadig 37,40,42 tommer. Jeg skal ca sidde 4 meter fra skærmen, bar elige en ekstra info.
Best regards
Jagger
__________________ Mvh
Jagger
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - jeg tror, at du skal kigge igen - for Pioneer fremstiller slet ikke LCD 
Indenfor LCD skal du nok se på Samsung, Philips, Sony, Panasonic (og nogle nævner en Toshiba, jeg ikke kender) - i uprioriteret rækkefølge. Bemærk, at de hver især har forskellige serier i forskellige prisklasser og med forskellig billedkvalitet. Hos Samsung er bedste serie f.eks. dem med "M" i modelnavnet (f.eks. LE-40M71B) - og næstsidste ciffer (her "7") indikere "generation" (ikke at det er 7. generation - men at "71" er nyere end "61" etc.).
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis pengene er til det, og man kan lide billedet, så er det selvfølgelig det TV man skal vælge.
Jeg var forbi og kigge i dag, og selv uden ISF-kalibrering var det et
nydeligt billede. Det er sandsynligvis MEGET svært at overgå, med
mindre man bringer projektorer ind i billedet...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden skriver ".. je ghar besluttet mig for at det skal være et LCD tv" - og så anbefaler du fluks et - plasma.
|
| Til top |
|
| |
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og manden nævner Pioneer hvilket jo tydeligvis viser at han vist ikke er på det rene med hvad han vil have.
Jeg har netop idag sendt et 32"PF9731 LCD retur til TC fordi billedet på trods af klare forbedringer fra 9830, slet ikke er godt nok til eksempelvis sportsudsendelser hvor der er så meget slør så selv min kæreste (der normalt er fuldstændig ligeglad med kvaliteten på et TV) bramfit proklamerede at det **** gad hun godt nok ikke se på. Istedet har jeg bestillt et 42 Plasma Pioneer også fra TC, hvilket iøvrigt altid har været topprioteten men prisen for den gamle model var bare for høj. Jeg lod mig desværre også mig forblænde af Clear LCD og Ambilight som i parentes bemærket faktisk ikke er noget gejl, men ganske sejt og brugbart.
Så iøvrigt også idag den nye Pioneer og WOW et billed den giver iforhold til Philipsen, farverne er rolige og naturlige, intet slør, ingen pixeleringer og absolut INTET flimmer.
|
| Til top |
|
| |