| Forfatter |
|
ressurex Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du finder helt sikkert ikke et LCD TV der giver samme billedkvalitet.
Måske plasma, men det koster minimum dobbelt så meget som omtalte CRT
TV.
Men er omtalte TV overhovedet "rigtig" HD? Hvilken opløsning kører det reelt med?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Du finder helt sikkert ikke et LCD TV der giver samme billedkvalitet. Måske plasma, men det koster minimum dobbelt så meget som omtalte CRT TV.
Men er omtalte TV overhovedet "rigtig" HD? Hvilken opløsning kører det reelt med? |
|
|
Man kan ikke rigtigt snakke opløsning på et billedrør - ihvertfald ikke pixels.
Men der er minimum 720 linier - ellers må de ikke kalde det HD-Ready.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde klart taget det der i stedet for et LCD/Plasma... CRT er klart det bedste stadig i mine øjne..!
Køre selv med 100Hz 32" Sony Wega CRT. __________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG skrev:
CRT er klart det bedste stadig i mine øjne..! |
|
|
Tjaa. Du skylder nok dig selv at kigge på Panasonic PV60 og de nye fra Pioneer Jeg har også 32" Sony CRT og kunne selvfølgelig ikke leve med LCD, men førnævnte plasma TV er en helt anden sag.
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender godt Panasonic og Pioneer, og nej desiger meget ikke noget stort...
Hvis jeg skulle havde en flad idag så skulle det uden tvivl være et Loewe!
Det er det eneste mærker jeg har oplevet den dybte som jeg savner ved flad som et "gamelt" godt CRT har...
__________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. MBG
Uden kende Dit SONY Tv saa vil et 100 Hz Tv CRT, jo altid kunne vise et HD Billede, personer som stirrer sig blinde i Linier har ligesom glemt/udeladt man engang i Frankrig sendte 819 Linier.
Om en CRT Skærm har nok linier/farvepixels er da totalt uvedkommende i denne sammenhæng. Ellers skulle det være besynderligt ingen havde lagt mærke til dette endnu, altsaa ved Vores nuværende PAL signal.
En anden ting er naar der skrives om CRT skærme og 100 Hz, saa gaar jeg ud fra det er saadan her kolon 625i/100 Hz ved en liniefrekvens paa 31.250 Hz. Fordi hvis nogen mener samme Liniefrekvens er 15.625 bliver det kun 156 linier per halv-billede.
Eller med andre ord, hvis nogen skriver 100 Hz progressivt, hvad bliver saa de andre værdier ?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 17 September 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
På rent billed side vil en CRT i 99% slå hvad du kan finde a flade, du skal op i den helt dyre klasse på de flade for at finde noget der kan slå det.
__________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |