Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 04:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: CRT proj. opsætning. Uskarpe hjørner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 September 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er flyttet fornylig og jeg har lige et enkelt spørgsmål til opsætningen af en CRT projektor. Jeg håber der er nogle folk herinde som har lidt mere erfaring med instille CRT projekterer.

Er der nogen, som har oplevet, at det er et problem at få hele billedet skarpt (specielt hjørner), hvis man anvender mest muligt af fosforfladen?

Projektoren er en Marquee 8500 Ultra, men vil tro tendes ville gælde for alle.
Jeg skal have projektoren loftsmonteret og har ca. 2 meters brede tilgængelig til billedet og jeg skal have fundet en korrekt afstand fra linse til lærred. Manualen foreskriver at afstanden skal være 1,2 * Billedbreden + ca. 23,8 cm. I løbet af sommerferien har jeg lavet et par opstillinger, hvor jeg har målt op at billedbreden nærmere skal multipliceres med en faktor 1,1. I begge opsætninger havde jeg forsøgt at anvende mest muligt af rørenes fosforflade. I ingen af tilfældene fik jeg dog billedet helt skarpt i hjørnerne, men da det kun var kortvarige opstillinger brugte jeg heller ikke specielt lang tid på at finindstille. Når jeg skal have projektoren op at hænge i loftet bliver det ikke nemt at flytte projektoren frem og tilbage. Jeg ønsker naturligvis et skarpt billed, men også at anvende mest muligt af fosforfladen. Hvis det er muligt ville jeg derfor helst anvende 1,1 afstanden, men hvis det er umuligt at få hele billedet skarpt på den måde skal jeg følge manulen og anvende 1,2. Det vil derfor være en stor hjælp, hvis nogen herinde kunne fortælle om det direkte er fordi jeg brugte for meget af fosforfladen, at jeg ikke fik hele billedet skrapt. Billedet var ved 1,1 dog stadig ikke så stort, at hjørner blev afrundede.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes