| Forfatter |
|
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlacing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.
Er de nogen der har erfaring med disse?
Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skylder lige at sige at DVDO´en skal anvendes mellem en Denon DVD-3910 og
Infocus SP-7210
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
|
Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlasing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.
Er de nogen der har erfaring med disse?
Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?
|
|
|
Hvorfor ikke gå efter en VP50? 
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
|
Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlasing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.
Er de nogen der har erfaring med disse?
Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?
|
|
|
Hvorfor ikke gå efter en VP50? 
|
|
|
Tjaa!!! Prisen er et issue
VP50 koster 25000,- og jeg har mulighed for at anskaffe en VP20 med ABT kort for 15000,-
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
|
Jeg står foran anskaffelse af en scaler/deinterlasing fra DVDO og har tænkt på Iscan VP20 ell VP30.
Er de nogen der har erfaring med disse?
Hvad med det nye ABT VRS deinterlacing card. Det koster 3500,- mere. Er det pengene værd?
|
|
|
Hvorfor ikke gå efter en VP50? 
|
|
|
Tjaa!!! Prisen er et issue
VP50 koster 25000,- og jeg har mulighed for at anskaffe en VP20 med ABT kort for 15000,-
|
|
|
Fair nok 
Under alle omstændigheder er ABT boardet et must!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Under alle omstændigheder er ABT boardet et must! |
|
|
Hørt!
Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| Under alle omstændigheder er ABT boardet et must! |
|
|
Hørt!
Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!
|
|
|
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI ( Læs: Engang i fremtiden?????)
Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI ( Læs Engang i fremtiden?????)
Jeg kan kun køre cmponent ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.
|
|
|
Det er rigtigt. Det kunne godt være årsag nok til at vælge VP30. Men stadigvæk bør du ikke spare ABT102 boardet væk. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Prima Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det inklusive moms og fragt til DK?
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Prima Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Er det inklusive moms og fragt til DK?
|
|
|
Det er inkl. engelsk moms (17,5%), men ekslusiv fragt. __________________ mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 29 September 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| Under alle omstændigheder er ABT boardet et must! |
|
|
Hørt!
Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!
|
|
|
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI ( Læs: Engang i fremtiden?????)
Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.
|
|
|
hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen 
Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.
Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre 
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| Under alle omstændigheder er ABT boardet et must! |
|
|
Hørt!
Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!
|
|
|
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI ( Læs: Engang i fremtiden?????)
Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.
|
|
|
hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen 
Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.
Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre 
|
|
|
"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.
Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI. 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| Under alle omstændigheder er ABT boardet et must! |
|
|
Hørt!
Mht. VP20 vs. VP30, så burde du i din opstilling kunne nøjes med VP20. VP30 har analog output som du ikke skal bruge, framerate conversion som du heller ikke har meget sjov udaf med din nuværende projektor, og mindre fleksibilitet med opløsningen som du heller ikke har behov for. I din opstilling vil VP20 med ABT102 være at foretrække, og klart bedre end VP30 uden ABT102. Dét board sparker ekstremt mås!
|
|
|
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI ( Læs: Engang i fremtiden?????)
Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.
|
|
|
hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen 
Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.
Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre 
|
|
|
"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.
Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI. 
|
|
|
Prøv engang at kigge her 
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=712781
og her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=724723&p age=1&pp=30
Featuren er ikke slået til i den første firmware, men den kommer 
Husk på at du også skal betale for sdi-modifikation af din dvd-afspiller 
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
| [
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI ( Læs: Engang i fremtiden?????)
Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.
|
|
|
hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen 
Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.
Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre 
|
|
|
"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.
Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI. 
|
|
|
Prøv engang at kigge her 
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=712781
og her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=724723&p age=1&pp=30
Featuren er ikke slået til i den første firmware, men den kommer 
Husk på at du også skal betale for sdi-modifikation af din dvd-afspiller 
|
|
|
Det er jeg helt med på, men det gælder jo også med VP50------
Som det ser ud nu, vælger jeg nok en VP30, og opgraderer senere til SDI 
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser unægteligt spændende ud ....................................................
Up-and-coming Features
There are a couple of new things that we know are ‘coming soon’.
PReP (Progressive ReProcessing) Announced and demoed at CEDIA 2006, PReP is a patented algorithm that takes 480p, 576p, 1080p signals as input, re-interlaces them and then performances VRS cadence detection and deinterlacing.
PReP extracts the original interlaced signal from one that has been deinterlaced by an inferior deinterlacer, and then puts the results through the VRS deinterlacer. Thus getting superior results: perfect cadence locks, diagonal edge processing for video sources (SD & HD).
PReP transforms any and every HDMI DVD, HD DVD, Blu-ray player into one that can output 480i/576i over HDMI. In Europe where HDTV services are only outputting 576p for SD, this enables VP50 owners to extract the 576i signal and use VRS for deinterlacing.
Hopefully we will see this feature soon.
EDID settings With some experimentation I recently discovered that many HDMI devices that output 480p/576p can be tricked into outputting 480i/576i over HDMI. This involves a couple of edits to the EDID that video processor presents to these devices.
This trick will work on all VPx0 range, and has been promised by DVDO for a long time; especially to VPx0 owners in Europe who want to get 576i over HDMI from their set-top-boxes (especially the vocal crowd of Sky HD customers in UK).
Hopefully we will see this feature very soon.
Other new features Not only can the firmware be updated, but all the processing in VP50. Maybe we’ll see things like Noise Reduction in the future? (Pure speculation on my part, no insider knowledge.)
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
| [
Men!!!! Såvidt jeg kan se, kan VP20 ikke opgraderes med SDI ( Læs: Engang i fremtiden?????)
Jeg kan kun køre component ud fra DVDén idet HDSMI udgangen er progressiv. Der er jo ingen ide i at lade DVDén deinterlace og DVDO opscalere.
|
|
|
hehe...så bliver jeg nødt til at anbefale VP50 igen 
Den introducerer nemlig det meget lovende "PRep". Med denne funktion kan VP50 tage et progressivt signal, interlace signalet for derefter at foretage dens egen (overlegne) de-interlacing.
Så bliver prisforskellen pludseligt lidt mindre 
|
|
|
"PRep"????? Det fremgår der ikke noget om i specifikationerne vedr. VP50 på DVDO´s hjemmeside.
Men alligevel!!! Det mest optimale må vel være at overføre signalet via SDI. 
|
|
|
Prøv engang at kigge her 
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=712781
og her
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=724723&p age=1&pp=30
Featuren er ikke slået til i den første firmware, men den kommer 
Husk på at du også skal betale for sdi-modifikation af din dvd-afspiller 
|
|
|
Det er jeg helt med på, men det gælder jo også med VP50------
Som det ser ud nu, vælger jeg nok en VP30, og opgraderer senere til SDI 
|
|
|
Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid 
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| [QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][
Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid 
|
|
|
Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
| [QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][
Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid 
|
|
|
Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.
|
|
|
Eller hive et interlaced signal ud via HDMI (vha. ændring af Edid).
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
kanvas skrev:
jdg1 skrev:
| [QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][QUOTE=jdg1][QUOTE=kanvas][
Men det ser jo netop ud til at du ikke behøver SDI, når du kan bruge "PRep" eller Edid 
|
|
|
Jeg tro nu stadig at det er bedre at tage et"råt" ubehandlet interlaced signal ud via SDI fremfor at lade DVDèn deinterlace for derefter at lade DVDO lave interlace og deinterlace igen gennem ABT boardet.
|
|
|
Eller hive et interlaced signal ud via HDMI (vha. ændring af Edid).
|
|
|
Ja!!! Men signalet har så været en tur gennem DVDéns deinterlacer (Fli2310) hvis jeg forstår det rigtigt. 
|
| Til top |
|
| |