Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Newbie spørgsmål om nyt tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Haj

Newbie til eller rettere fra fingerspidserne...

Mit elskede gamle 32" er lige brændt af og skal nu ud ig have nyt....
Der er bare det at enhver ekspeditient kan binde mig en historie på ærmet, da jeg ved nada om tv idag.

Jeg bor et sted, med TDC-KabelTV, som indtilvidere har fungeret perfekt på det 5 år gamle tv.
Altså ingen HD eller noet som helst....

Jeg har lagt mærke til at der er en masse tal på nye tv om contrast osv osv

Hvilke tal skal være så høje som muligt og hvilke skal være så lave muligt??
Jeg regner meget stærkt med at det bliver et plama tv, da de er en anelse billigere end LCD, men hvad er de umiddelbare forskelle, fordele og ulemper ved det enkelte produkt??
Hvor meget ekstra er det nødvendigt/kan det betale sig at få en indbygget digitaltuner???

Jeg har søgt lidt på emnet, men er ordblind, så det tager mig utroligt lang tid at stave mig igennem alle de svar, så hvis I vel være så venlige, bare at smide nogle kortfattede svar og helst uden alt for meget teknisk sprogg eller jo det må der godt være, men husk at forklare det, så en newbie kan forstå det..

På forhånd tak jkælpen

*BM*

Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself
 
beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Haj

Nårh ja glemte lige:
Lige pt har jeg et alm scartkabel mellem DVD og TV, skal der være nogle specielle indgange på det nye tv eller vil man frsat bruge scartindgang fra DVD til TV, her tænker hvis man vil købe ny DVD-afspiller om nogle år?

*BM*
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Kort sagt: Glem de tal. De kan ikke bruges til særlig meget, især ikke når de kalder det 'dynamisk kontrast'.

Ud i butikkerne og kig på nogle TV. Der må være et Panasonic Center i nærheden af dig, så du kan se hvordan Panasonic TH42PV60 tager sig ud. Dét er et godt TV, og priserne er (på nettet) utroligt lave. El-Giganten har også fjernsynet, under navnet TH42PV62, til næsten det samme som online butikkerne.

Fordelene ved plasma er at du får bedre billedkvalitet end ved LCD TV Plasma TV er bedre end LCD TV til flere målelige ting, som f.eks. sortniveauer og kontrast. Det er ting der faktuelt er med til at give bedre billedkvalitet. Det burde også være tydeligt hvis du skulle være så heldig at få en direkte sammenligning. Både DVD og normal TV er væsentligt bedre på f.eks. omtalte Panasonic plasma TV.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes