Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 10:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Mit nye Pioneer 50"507XD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået mit nye Pioneer 50"507XD med DVB-T og først og fremmest må jeg sige at det er fantastisk. Jeg så "24 timer" på tv2 over den digitale tuner og ind imellem glemte jeg simpelthen at det ikke var en DVD jeg så på.

Her ud over har jeg konstateret at det kører 1:1 pixel mapping over VGA porten, jeg har ikke kunnet få det til at virke over HDMI endnu, men har ej heller nørdet så meget med det.

Mit spørgsmål er om der er nogen andre der har købt dette tv og måske har nogle gode erfaringer med indstillinger generelt, jeg syntes ligesom jeg bliver sneblind når jeg først går igen.

 

Oliver

 

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Desværre har jeg ik selv så lækkert tv...endnu Men dit problem med pixelmapping er garanteret det samme som på Samsungs LCD TV, der kan de også lave 1:1 over vga men ikke over HDMI.

Men ellers tillykke med det fede tv. Kan du ikke smide et par pics op? Og hvad har du givet for det og hvor har du handlet?



__________________
Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Vil gætte på,at han har givet 28k gennem Recordere.dk ´s Fælleskøb ??

De er forøvrigt ved,at mobilisere et FK på et LG 50" plasma til lige under 17K !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Lækkert TV

 

Jeg skulle selv modtage mit 507XD i morgen hvil fragtmanden kan finde vej

Hvor meget ha du gjort ud af indstillingerne på tv'et ?

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Indtil videre har jeg konstateret at jeg bedst kan lide "Film" presetet. Dog skal det siges at det betyder en del hvorvidt man beskuer apperatet i dagslys eller i lav aftenbelysning. En ting er sikkert, når man bruger selectoren skal sharpness skrues ned, i modsætning til digi tuneren. Det er som om TDC påfører edgeenhancement eller noget i den stil, lidt som fx Samsungs DVD (ØV)

 

Oliver

 

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru
 
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået rodet lidt mere med dyret. Jeg har i mellemtiden købt et mediecenter ( brugte ekstra kasse for at få et med HDMI udgang), men, billedet er langt bedre over vga, hvor der opnås 1:1 mapping end over hdmi. Det undrer mig noget, men er jo i princippet ligegyldig.

Nu har jeg haft apparatet stående i to ugers tid og jeg bliver faktisk gladere og gladere for det. Jeg har ligeledes købt en selectorbox og biledet især på filmkanalerne er rigtig gode. Jeg har ellers altid svoret at intet plasma ( eller lcd) kunne nærme sig billedkvaliteten fra min BenQ 8700+, men det er faktisk lige ved at være tilfældet.

Jeg glæder mig god stadig som en gal til at prisen på Blue Ray afspillere kommer ned i et mere fornuftigt leje, og hvor er det dog irriterende at HD tv nærmest er gået i stå netop som det kom i gang. TDC sælger simpelthen ikke HD selectoren mere!!

 

Oliver

 

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

jeg er også meget glad for mit 507XD

Har haft det en uge    og er meget tilfreds.  Havde et 37'' JVC lcd før   men dette tv slår det gamle med flere længder.

Jeg var også lidt bange for plasma,  da jeg for et par år siden havde et 42'' skod phillips.

Også jeg venter på noget hdtv   som sådan et tv fortjener

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Det ser super nice ud det tv... hold da op.. jeg er lige lidt misundelig eller også er jeg meget  det er det fedeste tv det der!!

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg er lige på trapperne til at købe et 50" pioneer, men kan ikke rigtig bestemme mig om det skal være XA el. XD modellen, forskellen er vel egentlig kun den digitale tuner?? Der er også en Electronic Program Guide, er den til noget?? Kan man med en stue antenne fange de digitale signaler, hvis man bor midt inde i Århus by, i stue etage??

Anders 

Til top Vis Cubie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cubie
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Ja, forskellen på XA og XD er kun den digitale tuner. Mere specifikt har XD både analog og digital tuner. Jeg ved ikke om der kræves en speciel stueantenne til DVB-T, men det kan lade sig gøre uden at have en 'rigtig' antenne på taget.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

I øjeblikket består min antenne af en bøjle fra renseriet samt en samlemuffe. Det fungerer glimrende og jeg bor endda inde i kbh.

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru
 
Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Tænkte på om det ikke er lige så smartat købe XA modellen, og så fx. købe en Pioneer DVR-540HXN, en DVD optager med digital tuner?? Giver det ikke det samme, eller giver det bedre billed at have den digitale tuner direkte i tv'et??
Til top Vis Cubie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cubie
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

det giver det samme billede som tuneren i tv,  men så skal du jo bare se tv via optageren

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig min 20mbit opkobling op at køre og det betød at jeg straks skulle teste Sputniks HD streaming. WOW, et super billlede og ja jeg er godt klar over at trods opløsning kan det ikke sammenlignes med det HD signa vi kommer til at få fra HD DVD/blue ray.

Til alle der har hurtigt internet og en HD fladskærm vil jeg sige : Prøv det.

NB! desværre er prisen lige i overkanten til bare at se det i flæn (45 dask)

Oliver

 

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru
 
Cubie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ha sådan en Pioneer....NU... Hvor skaffer man lige nogle hurtige penge??

hans123.. Har du ikke nogle billeder af det fantastiske TV?? Menu'er på skærmen osv???

Til top Vis Cubie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cubie
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

der er et enkelt billede oppe af siden her af mit TV

Ønsker du billeder af menu'erne ?     Dem kan jeg da godt fange

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

og der er en mega tråd om Pioneer tv på denne link   ( over 100 sider )

Men billeder af setup starter omkring side 80

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14995& PN=1&TPN=85

 

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes